-
Data: 2018-07-18 23:04:47
Temat: Re: Jakie napiecie akumulatora ?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Wed, 18 Jul 2018 17:34:36 +0200, LordBluzg(R) napisał(a):
> W dniu 2018-07-18 o 15:16, J.F. pisze:
>> [...]
>>>> Bo Zenek co do jednego ma racje - za kazdym uruchomieniem silnika,
>>>> alternator uzupelnia ladunek w akumulatorze i robi to bez zadnej
>>>> kontroli pradu.
>>>> Moze plynie 10A, bo to maluch a kierowca rozgrzewa silnik na wolnych
>>> obrotach, a moze 100A, bo kierowca ruszyl szybko, a alternator ma 200A.
>>
>>> Te dane idzie obliczyć bez problemu a Ci, którzy mają wpięty
>>
>> To wylicz.
>
> Podaj rezystancję wewnętrzną dla akumulatora. Reszta jest znana.
Moge Ci podac akumulator. TAB 75Ah.
I jeszcze jest "720A", oraz "Sealed +30%"
> Napięcie = 14V , moc alternatora 1500W (przykładowowo) co daje
> 1500W:14V=125A
> Czyli mamy alternator o wydolności 125A rezystancję podstaw do wzoru
> I=U/R i masz wynik.
Cos ci poradze - nie licz, jak nie umiesz.
>>> amperomierz, szeregowo z alternatorem, wiedzo :]
>> Raczej z akumulatorem szeregowo.
> Nie, łosiu. Z alternatorem. Jeszcze nie widziałem żeby ktoś podłączał
> amperomierz szeregowo z akumulatorem bo rozrusznik jak pociągnie 300A to
> albo ten amperomierz będzie miał zajebistą skalę albo się spali
> zwyczajnie. Nikogo nie obchodzi specjalnie pomiar prądu z akumulatora a
> pomiar prądu ŁADOWANIA akumulatora bo o tym rozmawiamy. Ciekawsi
Dobrze mowisz, ale czemu ten amperomierz ma zero na srodku ?
> podłączają alternator pod resztę samochodu i do amperomierza a
> amperomierz szeregowo z akumulatorem, bocznikując w ten sposób obwód
> rozrusznika, który wpięty jest bezpośrednio do akumulatora. Jak wepniesz
> amperomierz jednym stykiem do całej instalacji, łącznie z rozrusznikiem
> a drugi koniec do akumulatora to amperomierz zwyczajnie jebnie, taki
> 50A...inna sprawa że zwróć uwagę na najczęściej występującą skalę,
Dobrze piszesz ... tylko ze do rozrusznika zawzyczaj prowadzi osobny
kabel, latwo go ominac.
> właśnie 50A...co całkowicie niszczy bzdurę, którą wydłubałeś wyżej:
> cyt: "a moze 100A, bo kierowca ruszyl szybko, a alternator ma 200A." :)
https://youtu.be/tKki89sq0XY?t=200
pan tu mowi 30-40A, ale zauwaz ze przez moment jest ze dwa razy
wiecej. Tak przez pol dzialki.
https://youtu.be/YxBl_JGXnkA?t=239
Tu oscyloskopu nie ma ale raz sie -60 pokazuje.
>> Dawno nie widzialem, a dawno ... on raczej nie byl szybki :-)
> Wskazówkowy? Megaszybki.
> https://2.allegroimg.com/s512/01c39b/8e9ec9a0409bb74
6295f0cf3e872
Powinien miec duze tlumienie, zeby nie trzasc na dziurach.
>>> Wszystko zalezy od mocy alternatora, obrotów silnika i pojemności
>>> akumulatora (możliwość "połknięcia" wiekszego, chwilowego prądu
>>> ładowania) im większej pojemności akumulator, tym więcej przyjmie na
>>> klatę.
>>
>> No ba, skoro potrafi dac 500A, to powinien i 500A przyjac na kl/ratę :-)
> A ty mu chcesz amperomierz szeregowo... :D
W czasach gdy ich uzywano, alternator nie mogl dac 500A :-)
>>> Dostarcz 50A do akumulatora 50AH w minutę albo jak napisałeś 100A.
>>> Fajnie wybucha czasem :)
>>
>>> W końcu 100Ax12V to 1200W/min x 60 czyli 72KWh, niezłe pierdolnięcie :)
>>
>> To w koncu w minute, w godzine, w sekunde, naladowany, rozladowany ?
>> Okresl sie.
>
> Chui wi w jakim stanie jest przy rozładowaniu. Cytat podałem i opis
> zdarzenia też. Z a p o m n i a ł e ś :)...przypomnieć czy się cofniesz
> sam parę postów?
Tak czy inaczej - nie wiesz o liczysz :-)
A akumulator nie wybuchnie w czasie minuty.
Chyba, ze mu odpowietrzenie zatkasz.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 18.07.18 23:36 LordBluzg(R)
- 18.07.18 23:56 LordBluzg(R)
- 19.07.18 00:23 Zenek Kapelinder
- 19.07.18 00:40 LordBluzg(R)
- 19.07.18 00:46 LordBluzg(R)
- 19.07.18 00:55 Zenek Kapelinder
- 19.07.18 01:03 LordBluzg(R)
- 19.07.18 01:27 Zenek Kapelinder
- 19.07.18 01:31 LordBluzg(R)
- 19.07.18 01:49 J.F.
- 19.07.18 01:51 J.F.
- 19.07.18 01:53 LordBluzg(R)
- 19.07.18 02:03 Zenek Kapelinder
- 19.07.18 02:03 LordBluzg(R)
- 19.07.18 02:06 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
Najnowsze wątki
- 2025-01-29 Warszawa => Mid IT Recruiter <=
- 2025-01-29 Białystok => UX Designer <=
- 2025-01-29 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-29 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2025-01-29 Zdalny podpis
- 2025-01-29 Nazbyt "muzyczne" słuchawki
- 2025-01-29 Warszawa => QA Engineer <=
- 2025-01-29 Prawo jak je [nie]rząd rozumie.
- 2025-01-29 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-29 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-29 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2025-01-28 Ściąganie hasła frezem
- 2025-01-28 Rok 1973
- 2025-01-28 Warszawa => Programista Dynamics 365 CRM <=
- 2025-01-28 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=