  • Data: 2009-10-19 18:39:33
    Temat: Re: Jakie moto - AfricaTwin vs. TransAlp
    Od: "greg" <g...@f...com> szukaj wiadomości tego autora

    "Pawel" <p...@p...pl> wrote in message
    news:4ad72e98$1@news.home.net.pl...
    > Czesc,
    >
    > Zamierzalem sobie kupic Africa Twin lub TransAlpa - od zawsze chyba ;)
    > Przyszedl czas decyzji, ze na wiosne a moze jeszcze tej jesieni sie na cos
    > skusze.
    >
    > I tutaj pytanie - nie mysle narazie o dlugich wyprawach po bezdrozach,
    > chcialbym sie objezdzic jakos okolicznie - moze Rumunia, Ukraina itp.
    > troche oczywiscie po Polsce. Ale tez myslalem o czyms bardziej
    > przyszlosciowym, zeby nie musiec sprzedawac i kupowac czegos jak sie
    > zachce np. gdzies dalej podskoczyc.

> [...]

    Ale wypad w bieszczady to znaczy w terenie? Czy po asfalcie?

    Jeśli po asfalcie to transalp/afryka ok, no może jakies tam szuterki też,
    okej, przejedziesz przez błoto jak założysz kostki.

    Generalnie moto do śmigania w terenie to żadne z tych, jeśli chcesz mieć
    frajdę z jechania a nie tylko przejechać.

    Zależy też czy chcesz jechać z kuframi, pełnym obciążeniem itd, bo jeśli
    tak, to żadne moto w terenie śmigać nie będzie.
    Może rozważ ktm-a? LC4 640 albo adventure? Dopiero co był adventure do
    kupienia, nawet na prm była jakaś rozmowa na ten temat.

    W terenie lc4 640 bije na głowę afryke i transalpa. Waży 160 kg i
    zawieszenie jest o 3 klasy lepsze.
    Na asfalt trochę gorszy, brak owiewek, silne wibracje, bo to singiel i do
    tego z choleryczną kompresją.
    Całe oporządzenie podróżnicze (stelaże kufry uchwyty bajery) do ktm-ów jest
    dostępne, tak samo jak do afryk.
    Z bezawaryjnością podobno trochę gorzej, choć mój brat ma i jeździ i nic sie
    nie dzieje.

    Jeśli chcesz do tej Rumunii czy Ukrainy jechać drogami to ktm cie tam
    dowiezie oczywiście, ale przyjemne to to nie będzie. Afryka na pewno lepiej.
    Najlepiej np Varadero, ale to się w teren nie nadaje zupełnie.

    Ważysz 80 kg i masz 175 cm wzrostu. No... moim zdaniem w terenie na wielkim
    ciężkim moto nie będziesz miał za wiele przyjemności. Raczej walka to
    będzie. Choc oczywiście są zestawy obniżające zawieszenie i kanapę niższą
    można kupić też...

    Z drugiej strony popatrz tu http://www.worldonbikes.pl/pl.html
    Maleńka Ola na wielkiej Afryce kawał świata przejechała i jest ok. Tyle że
    ona początkującą motocyklistką nie jest.

    Więc jak widzisz rózne są pomysły na motocyklizm.
    Ja na przykład uważam, że trzeba mieć po prostu więcej niż jeden motocykl.

    Ktoś już to pisał - kup cokolwiek i zacznij - sam dojdziesz do tego co jest
    dobre dla ciebie.
    Nie nastawiaj się że to co kupisz bedziesz miał do końca życia. Pobawisz
    się, sprzedasz, kupisz co inne...
    Na początek może być transalp - niedrogi, duży wybór więc łatwo kupić, nie
    psuje się w ogóle, stelaże, kufry, wysokie szyby i inne gadżety są dostępne,
    siedzisko nie za wysoko. Polecam.

    pozdr
    greg