-
31. Data: 2011-05-23 12:24:53
Temat: Re: Jakie letnie opony?
Od: kamil <s...@s...com>
On 20/05/2011 22:21, Adam Szewczak wrote:
>
> Użytkownik "Yogi(n)" <y...@t...pl> napisał w wiadomości
> news:4dd6d40d$0$2506$65785112@news.neostrada.pl...
>> Zjeździłem już w swojej "karierze" kierowcy kilkanaście kompletów
>> opon, ale nadal nie wiem co wybrać do swojego auta - coś, co będzie
>> dobrze trzymało i na suchym i na mokrym, może być głośne - i nie
>> chciałbym, żeby po 20 tys nadawało się do wymiany (jak na przykład
>> dunlopy które mam teraz - od nowości przejechały ok 18 tys i mają 5,5
>> - 6 mm bieżnika, choć trzymają bardzo dobrze). Odpada też coś w
>> rodzaju barum - mam takie zimówki, z czego trzy sa jajowate a jedna
>> zwichrowana.
>> Potrzebuję czegoś w rozmiarze 205/60R16, cena w okolicach 400-450 za
>> sztukę (może być ciut drożej, jeżeli warto). Nie jeżdżę jak
>> kapelusznik, ale też nie "palę gumy" - najczęściej po mieście, a dwa,
>> trzy razy w miesiącu trasy z prędkościami autostradowymi. Nie jeżdzę
>> po krawężnikach, dziury zauważam, nie jestem w wieku w którym imponuje
>> ruszanie z piskiem. Macie doświadczenia z oponami, które ostatnio Was
>> pozytywnie zaskoczyły?
>>
>> --
>
> Nie bede walic konkretnymi modelami, ale daje wychodze z zalozenia ze
> nie warto przeplacac za napis na oponie (pomijam tu marki typowo
> chinskie). W koncu takie Sumitomo jest wlascicielem Dunlopa ;P
>
> O ile pytasz co mnie pozytywnie zaskoczylo to na pierwszym miejscu Falken.
O właśnie, też pytałem kilka dni temu o opony, w między czasie parę osób
poleciło mi też Falkeny 452, miałes z nimi kontakt?
--
Pozdrawiam,
Kamil
-
32. Data: 2011-05-23 21:35:54
Temat: Re: Jakie letnie opony?
Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
On Mon, 23 May 2011 10:41:12 +0200, Marcin 'Yans' Bazarnik
<t...@s...won> wrote:
> Chyba niezupełnie :-). Czy miękkość coś daje, zależy również od rzeźby
> bieznika. Jak masz miękki, mocno nacięty bieznik to może się okazać, że
Jak go sobie nie dotniesz, to na porządnej oponie masz go tyle,
ile trzeba. Ani mniej, ani więcej.
> Napewno nie można generalizować, że miękka zawsze lepsza :-)
W zakresie opon drogowych i właściwej dla nich eksploatacji,
raczej nie zdarza się, że mieszanka jest za miękka. Co innego,
gdy zachce nam się np. latać po torze. Wtedy i R888 może nie
wydać.
> PS: Cywilna Rainsport2 - opona typowa na ciężki deszcz ma wskaźnik 280! :-)
280 to nie 400. 280 blisko Dunlopa SP01 (240 albo 280, nie
pamiętam) i mniej od Yoko s.drive (300). A jednocześnie daleko
od RE070 (140) czy R888 (bodajże 100). Przy czym ta cyferka
głównie odwzorowywuje trwałość, a mocno docięta opona będzie
szybciej zjadana.
r.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
-
33. Data: 2011-05-24 11:06:43
Temat: Re: Jakie letnie opony?
Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <t...@s...won>
On 2011-05-23 21:35, Robert Rędziak wrote:
> On Mon, 23 May 2011 10:41:12 +0200, Marcin 'Yans' Bazarnik
> <t...@s...won> wrote:
>
>> Chyba niezupełnie :-). Czy miękkość coś daje, zależy również od rzeźby
>> bieznika. Jak masz miękki, mocno nacięty bieznik to może się okazać, że
>
> Jak go sobie nie dotniesz, to na porządnej oponie masz go tyle,
> ile trzeba. Ani mniej, ani więcej.
To, że masz go "tyle ile trzeba" nie znaczy, że dane zjawisko nie
występuje. W tym momencie powinniśmy ustalić o jakim stylu jazdy
rozmawiamy: toczenie się, jazda dynamiczna, jazda torowa/rajdowa.
>> Napewno nie można generalizować, że miękka zawsze lepsza :-)
>
> W zakresie opon drogowych i właściwej dla nich eksploatacji,
> raczej nie zdarza się, że mieszanka jest za miękka.
Piszę o tym, że miękka nie zawsze musi oferować lepszą trakcję niż
twarda - czyli nie zawsze jest lepsza - napewno zależy to również od
sposobu (styl jazdy) i warunków pogodowych eksploatacji.
> Co innego,
> gdy zachce nam się np. latać po torze. Wtedy i R888 może nie
> wydać.
No i właśnie: R888 na początku trzyma, później może zacząć płynąć -
szczególnie SG.
>> PS: Cywilna Rainsport2 - opona typowa na ciężki deszcz ma wskaźnik 280! :-)
>
> 280 to nie 400. 280 blisko Dunlopa SP01 (240 albo 280, nie
> pamiętam) i mniej od Yoko s.drive (300). A jednocześnie daleko
> od RE070 (140) czy R888 (bodajże 100). Przy czym ta cyferka
> głównie odwzorowywuje trwałość, a mocno docięta opona będzie
> szybciej zjadana.
O 280, pisałem w kontekscie stwierdzenia: "na deszcz jak najbardziej
miękka" - znowu generalizowanie z którym się nie zgodzę. Dużo wody i
kałuże - istotniejsze jest odprowadzanie wody czyli otwarty bieżnik
przez co twardsza mieszanka, mżawka i wilgotna jezdnia - lepsza miękka,
lekko nacięta (media lub nawet semi slick)
W cywilnej jeździe opona musi dobrze działać w każdych warunkach - więc
jest to typowy kompromis.
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
-
34. Data: 2011-05-24 11:43:00
Temat: Re: Jakie letnie opony?
Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
On Tue, 24 May 2011 11:06:43 +0200, Marcin 'Yans' Bazarnik
<t...@s...won> wrote:
> To, że masz go "tyle ile trzeba" nie znaczy, że dane zjawisko nie
> występuje. W tym momencie powinniśmy ustalić o jakim stylu jazdy
> rozmawiamy: toczenie się, jazda dynamiczna, jazda torowa/rajdowa.
Nie zauważyłem, żeby autor wątku szukał opon na tor. Wtedy
poleciłbym mu wyścigowe slicki/medie/deszcze, w zależności od
pogody. Mieszankę musiałby sobie sam dobrać. Ciśnienia też.
Poruszamy się wokół opon drogowych z uproszczeniami narzuconymi
przez te opony. Prawie nikt, poza paroma maniakami z
motorsportowymi korzeniami nie bawi się w docinanie cywilnych
opon czy zmniejszanie wysokości bieżnika. W sklepie można kupić
pewien pakiet zachowań, będący jakimś tam kompromisem, raz
skierowanym na własności trakcyjne, innym razem na trwałość czy
komfort.
> No i właśnie: R888 na początku trzyma, później może zacząć płynąć -
> szczególnie SG.
Ale autor wątku nie szuka opon na tor.
> O 280, pisałem w kontekscie stwierdzenia: "na deszcz jak najbardziej
> miękka" - znowu generalizowanie z którym się nie zgodzę. Dużo wody i
> kałuże - istotniejsze jest odprowadzanie wody czyli otwarty bieżnik
> przez co twardsza mieszanka, mżawka i wilgotna jezdnia - lepsza miękka,
> lekko nacięta (media lub nawet semi slick)
Ale większość opon drogowych, poza trackdayowymi semislickami,
ma wystarczająco otwarty bieżnik, by poradzić sobie z normalnym
deszczem. Wskaźnik trwałości opon HP i UHP krąży w okolicach
200-320, za wyjątkiem wynalazków w typie RE-070, niektórych
P-Zero, R888 czy A048 (60!!!). Znów wszystkie trwałe wynalazki
mają wskaźnik zużycia po 400, 600, a nawet widziałem i 800 przy
wskaźniku trakcji A (Kumho eco Solus -- usański sklep Delticomu
podaje UTQG).
r.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.