  • 1. Data: 2011-05-20 19:38:47
    Temat: Opony Turanza
    Od: "pawel" <r...@p...onet.pl>

    Co sadzicie o oponach Turanza? Honda montuje te opony w nowym Civic sedan. Mozna
    na nich bezpiecznie jezdzic, czy lepiej od razu wymienic np. na Micheliny?
    pawel

  • 2. Data: 2011-05-20 21:41:01
    Temat: Re: Opony Turanza
    Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "pawel" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Mozna
    > na nich bezpiecznie jezdzic, czy lepiej od razu wymienic np. na Micheliny?

    Nie slyszalem o takiej marce.

    Bridgeston Turanza owszem, takie sa na rynku.
    Ponoc dobre.

    PZDr
    Adam

  • 3. Data: 2011-05-20 21:49:44
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin pawel

    > Co sadzicie o oponach Turanza? Honda montuje te opony w nowym Civic
    > sedan. Mozna na nich bezpiecznie jezdzic, czy lepiej od razu wymienic
    > np. na Micheliny?

    Turanza to model Bridgestona. Przyzwoite. Jeździć.

  • 4. Data: 2011-05-20 22:20:34
    Od: "Axel" <a...@o...niespamuj.pl>

    "to" <t...@a...xyz> wrote in message
    > begin pawel

    > Turanza to model Bridgestona. Przyzwoite. Jeździć.

    Powiedzialbym, ze mocno przecietne. Ale na kapelusznicza jazde stykna :-P

    --
    Axel

  • 5. Data: 2011-05-20 23:07:37
    Od: "Rabbit McCroolick" <b...@w...pl>

> [...]
    > Mozna
    > na nich bezpiecznie jezdzic, czy lepiej od razu wymienic np. na Micheliny?

    Nie ufam żadnym Bridgestonom idącym na pierwszy montaż. Owszem mogą być, ale
    nie pojeździsz na nich długo a ABS będzie miał dużo roboty zimą i na mokrym.
    Konkludując w złych warunkach zachowują się jak opony typu "energy saver"
    (czyli marna przyczepność) a w normalnych warunkach zachowują się jak super
    przyczepne opony, które zetrą się po dwóch sezonach.

  • 6. Data: 2011-05-20 23:43:36
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 11-05-20 23:07, Rabbit McCroolick pisze:

    > Nie ufam ?adnym Bridgestonom id?cym na pierwszy monta?. Owszem mog? byae, ale
    > nie poje 1/4 dzisz na nich d?ugo a ABS bedzie mia? du?o roboty zim? i na mokrym.
    > Konkluduj?c w z?ych warunkach zachowuj? sie jak opony typu "energy saver"
    > (czyli marna przyczepno?ae) a w normalnych warunkach zachowuj? sie jak super
    > przyczepne opony, które zetr? sie po dwóch sezonach.

    Hm.
    Fabryczna Potenza RE92A (wielosezonowa w aucie AWD) 225/45R17 indeks
    predkosci do W=270km/h, sprawuje sie u mnie nad wyraz dobrze. Poki co
    przejechaly 50kkm, w lecie i w zimie. W zimie dawala rade, w nikogo nie
    wjechalem, nie zakopalem sie. Zawsze czulem, ze kontroluje auto w 100%.
    A nie jezdze tylko w "nizinach" i po plaskim.
    Na suchym troche szumi, ale to zrozumiale. Jak jade 100km/h to slysze
    wlasciwie tylko opony. W deszczu da sie bez problemu jechac 120km/h i
    wiecej, i wyprzedzac kapelusznikow. Jak sie chce, albo postara to mozna
    oczywiscie zarzucic dupa, ale to juz inna sprawa - na suchym trudno.

  • 7. Data: 2011-05-21 10:57:29
    Od: "Rabbit McCroolick" <b...@w...pl>

    Użytkownik "neoniusz" <n...@j...org> napisał w wiadomości
    >W dniu 11-05-20 23:07, Rabbit McCroolick pisze:

    > Hm.
    > Fabryczna Potenza RE92A (wielosezonowa w aucie AWD) 225/45R17 indeks
    > predkosci do W=270km/h, sprawuje sie u mnie nad wyraz dobrze.

    Hola, hola to opona o wysokich parametrach a nie do mojego małego
    toczydełka.

    > Poki co przejechaly 50kkm, w lecie i w zimie.

    Moje tyle nie dały rady a pod maską jedynie 75 KM...

    > W zimie dawala rade, w nikogo nie wjechalem, nie zakopalem sie.

    Ja też nie, ale czułem wyraźny dyskomfort jako osoba, która obecnie ma
    Continentale EcoConti3

    > Zawsze czulem, ze kontroluje auto w 100%. A nie jezdze tylko w "nizinach"
    > i po plaskim.

    No ale Ty masz niskoprofilowe 17", to nie są zwykłe opony...

    > Na suchym troche szumi, ale to zrozumiale. Jak jade 100km/h to slysze
    > wlasciwie tylko opony. W deszczu da sie bez problemu jechac 120km/h i
    > wiecej, i wyprzedzac kapelusznikow.

    17" nie są montowane do miejskich toczydełek i większości kompaktów

    > Jak sie chce, albo postara to mozna oczywiscie zarzucic dupa, ale to juz
    > inna sprawa - na suchym trudno.

    Nie mówię, że wszystkie Bridgestony są złe, ale te tańsze, które miałem na
    pewno były dużo, dużo gorsze niż używane przeze mnie Pirellki, Fuldy czy
    nawet Dębice.

  • 8. Data: 2011-05-22 12:05:06
    Od: "pawel" <r...@p...onet.pl>

    Ale ten test ADAC nie wypada najgorzej: