  • 11. Data: 2011-05-20 23:45:30
    Temat: Re: Jakie letnie opony?
    Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>

    news:4dd6dec9$0$2457$65785112@news.neostrada.pl...
    > begin Adam Szewczak

    > I co z tego, kto jest właścicielem?

    Zasadniczo nic, w koncu jakos trzeba produkty sprzedawac lokalnie, zeby
    ludzie to kupowali.

    > Jakie konkretnie modele i z czym porównywałeś?

    Testerem torowym to ja nie jestem, to mozna czytac autoswiat.
    To sa subiektywne opinie.

    Falken SN616 rewelacyjnie sie na mokrym trzymaly i byly ciche.
    Ze912, zastapily jakies fuldy nie pamietam ktore, narazie to nowy zakup, sa
    cichsze.

    Marangoni Verso poszly to takiej zwyklej osobowki (185/60R14), roznica
    ogromna, rewelacyjna przyczepnosc, no i ciszaaaaa.

    Avon IceTouring, zjezdzone 3 rozne komplety, bardzo dobre zimowki miasto
    trasa

    Gislaved Speed 606, tak samo, w miare ciche, dobrze trzymajace w deszczu.

    Te co oceniam jako do D..y
    Matador MP15 - dwa lata i koniec przyczepnosci
    Barum zimowe jakies, dwa lata i opony byly twarde ze sie jezdzic nie dalo w
    sumie po niczym
    Michelin Agilis teraz sa chyba 51, no jakos to sie trzyma, scieralnosc mega
    dluga ale glosne strasznie :/
    Matador MP7 - miekkie niemilosiernie, traktory straszne, odsprzedalem
    znajomemu do syncro w teren :P

    PZDr
    Adam

  • 12. Data: 2011-05-20 23:49:37
    Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "DoQ" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > Jakoś tak z kontekstu wyszło mi...
    >
    > Teraz to nie trafisz kto jest kim i co produkuje :)

    Dlatego prawde mowiac, jak dopieram czy to do firmowego czy komus to sie
    kieruje wlasnym rozeznaniem ;P cena i opinia z testopon.com

    Napewno jakos daleko mi do ryzykowania kupowania opon o dziwnych nazwach,
    ale malo znane markowe koncerny czemu nie, tym bardziej ze bardzo czesto
    robia naprawde przyzwoite produkty za nieduze pieniadze.

    Jak chocby Maloya, Vredestein, Viking, Gislaved, Avon

    a jak mozna miec cos rownie dobrego za mniejsze pieniadze to po co
    przeplacac za marke.

    PZDr
    Adam

  • 13. Data: 2011-05-21 05:03:02
    Od: newsy_gazeta <n...@g...pl>

    On 2011-05-20 22:50, Yogi(n) wrote:
> [...]
    > choć trzymają bardzo dobrze). Odpada też coś w rodzaju barum - mam takie
    > zimówki, z czego trzy sa jajowate a jedna zwichrowana.
    > Potrzebuję czegoś w rozmiarze 205/60R16, cena w okolicach 400-450 za
    > sztukę (może być ciut drożej, jeżeli warto). Nie jeżdżę jak kapelusznik,
    > ale też nie "palę gumy" - najczęściej po mieście, a dwa, trzy razy w
    > miesiącu trasy z prędkościami autostradowymi. Nie jeżdzę po
    > krawężnikach, dziury zauważam, nie jestem w wieku w którym imponuje
    > ruszanie z piskiem. Macie doświadczenia z oponami, które ostatnio Was

    jak juz ktos napisal, Falken (na suchym + mokrym ogolnie)
    a jak wyjatkowo na mokrym to Goodyear Excellence, z tym, e juz chyba
    model nowszy jest Efficient Grip (albo i jeszcze nowszy, w tamtym roku
    EG kupowalem) - wyjatkowo dobrze trzymaly sie na mokrym, suche tez bdb,
    o zuzyciu wiele nie napisze

    pozdr

  • 14. Data: 2011-05-21 11:09:41
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 20 May 2011 23:49:37 +0200, Adam Szewczak wrote:
    > Dlatego prawde mowiac, jak dopieram czy to do firmowego czy komus to sie
    >kieruje wlasnym rozeznaniem ;P cena i opinia z testopon.com

    I wierzysz w srednia ?
    Bo jesli oceny oscyluja od 1 do 6, to ja mam watpliwosci czy sa
    cokolwiek warte :-)

> [...]
    >Jak chocby Maloya, Vredestein, Viking, Gislaved, Avon
    >a jak mozna miec cos rownie dobrego za mniejsze pieniadze to po co

    Ale to juz nie jest tak jak kiedys, i pare pytan sie nasuwa:
    - kto to naprawde produkuje, bo jesli Debice potrafia byc made in
    England ...
    http://en.wikipedia.org/wiki/Gislaved_(tires)
    http://en.wikipedia.org/wiki/Vredestein

    - czy malo znany koncern stac na nowoczesne technologie ?
    Czy Giugiaro potrafi opony projektowac ?

    - czy jesli koncern ma kilka marek, to ta "tania" jest rownie dobra
    jak drozsze ? Zreszta znam przypadki gdy nawet w ramach jednej marki
    jakosc jest rozna.

    J.

    P.S
    http://en.wikipedia.org/wiki/Cooper_Tire_%26_Rubber_
    Company#Avon_Rubber_PLC

    i kawalek dalej "Cooper is heavily involved in the sport of drifting
    by supplying tires to several drifters in both the Need for Speed
    Formula D Drift series and Canadian Drift series."

    Opony dla driftingu to jakie ? Sliskie ale trudno scieralne ?

  • 15. Data: 2011-05-21 12:14:45
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Fri, 20 May 2011 22:50:18 +0200, Yogi(n) <y...@t...pl>
    wrote:

> [...]
    > nadawało się do wymiany (jak na przykład dunlopy które mam teraz - od
    > nowości przejechały ok 18 tys i mają 5,5 - 6 mm bieżnika, choć trzymają

    Albo rybka, albo pipka. Albo przyczepna, ale miękka mieszanka,
    albo przebiegi po 80kkm i strach w oczach, gdy trochę popada.
    Inna sprawa, na słabej ośce SP01, z UTQG na poziomie 240,
    spokojnie wytrzymały trzy sezony bez rozczulania się nad nimi.

    r.
    _____________

  • 16. Data: 2011-05-21 12:17:05
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Sat, 21 May 2011 11:09:41 +0200, J.F
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Opony dla driftingu to jakie ? Sliskie ale trudno scieralne ?

    Wręcz odwrotnie. Od zrywania przyczepności masz szperę i
    kilkaset Nm zaraz po tym jak tylko wstanie turbo.

    r.
    _____________

  • 17. Data: 2011-05-21 13:08:15
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 21 May 2011 10:14:45 +0000 (UTC), Robert Rędziak wrote:
    > Albo rybka, albo pipka. Albo przyczepna, ale miękka mieszanka,
    > albo przebiegi po 80kkm i strach w oczach, gdy trochę popada.

    Jak popada ? miekkosc cos daje na mokro ?

    J.

  • 18. Data: 2011-05-21 14:56:02
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Adam Szewczak

    > Dlatego prawde mowiac, jak dopieram czy to do firmowego czy komus to
    > sie
    > kieruje wlasnym rozeznaniem ;P cena i opinia z testopon.com

    Opinie z netu są bezwartościowe, jeśli porównujesz opony w bardzo różnych
    cenach, bo jak ktoś pisze o tanich to zwykle ma porównanie tylko z
    tanimi. Dlatego tanie opony mają dziwnie wysokie oceny, chociaż są zwykle
    beznadziejne.

> [...]
    > bardzo czesto robia naprawde przyzwoite produkty za nieduze pieniadze.
    >
    > Jak chocby Maloya, Vredestein, Viking, Gislaved, Avon

    Vredstein to nie jest zła marka. Gislaved też od biedy dają radę. Avon to
    bardzo stara firma, ale o jakości trudno mi się wypowiadać. Do tańszych,
    ale dobrych marek można dodać jeszcze Uniroyal. No i Nokian tez daję rade.

    > a jak mozna miec cos rownie dobrego za mniejsze pieniadze to po co
    > przeplacac za marke.

    Niestety, ale tania i dobra opona to rzadkość, nawet jak jest dobra w
    pewnych warunkach, to w innych jest bardzo zła albo tez jest po prostu
    mało trwała. Dużo łatwiej kupić oponę drogą i kiepską. ;)

  • 19. Data: 2011-05-21 15:57:51
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Sat, 21 May 2011 13:08:15 +0200, J.F
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Jak popada ? miekkosc cos daje na mokro ?

    Miękkość daje zawsze, póki tylko bieżnik jest w stanie
    odprowadzić nadmiar wody spod koła.

    r.
    _____________

  • 20. Data: 2011-05-22 03:01:57
    Od: "Majak" <d...@o...pl>

    "Yogi(n)" <y...@t...pl> wrote in message
> [...]
    > Macie doświadczenia z oponami, które ostatnio Was pozytywnie zaskoczyły?

    VREDESTEIN
    Wprawdzie były to zimówki , ale myślę , że letnie powinni robić równie
    dobre.
    Takich , jak te nie miałem nigdy, auto jechało tam gdzie chciałem.
    A przypomnę , że byyyłaaa ZIMA.
    Pozdrawiam
    Maciek