eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJakie letnie opony?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 34

  • 31. Data: 2011-05-23 12:24:53
    Temat: Re: Jakie letnie opony?
    Od: kamil <s...@s...com>

    On 20/05/2011 22:21, Adam Szewczak wrote:
    >
    > Użytkownik "Yogi(n)" <y...@t...pl> napisał w wiadomości
    > news:4dd6d40d$0$2506$65785112@news.neostrada.pl...
    >> Zjeździłem już w swojej "karierze" kierowcy kilkanaście kompletów
    >> opon, ale nadal nie wiem co wybrać do swojego auta - coś, co będzie
    >> dobrze trzymało i na suchym i na mokrym, może być głośne - i nie
    >> chciałbym, żeby po 20 tys nadawało się do wymiany (jak na przykład
    >> dunlopy które mam teraz - od nowości przejechały ok 18 tys i mają 5,5
    >> - 6 mm bieżnika, choć trzymają bardzo dobrze). Odpada też coś w
    >> rodzaju barum - mam takie zimówki, z czego trzy sa jajowate a jedna
    >> zwichrowana.
    >> Potrzebuję czegoś w rozmiarze 205/60R16, cena w okolicach 400-450 za
    >> sztukę (może być ciut drożej, jeżeli warto). Nie jeżdżę jak
    >> kapelusznik, ale też nie "palę gumy" - najczęściej po mieście, a dwa,
    >> trzy razy w miesiącu trasy z prędkościami autostradowymi. Nie jeżdzę
    >> po krawężnikach, dziury zauważam, nie jestem w wieku w którym imponuje
    >> ruszanie z piskiem. Macie doświadczenia z oponami, które ostatnio Was
    >> pozytywnie zaskoczyły?
    >>
    >> --
    >
    > Nie bede walic konkretnymi modelami, ale daje wychodze z zalozenia ze
    > nie warto przeplacac za napis na oponie (pomijam tu marki typowo
    > chinskie). W koncu takie Sumitomo jest wlascicielem Dunlopa ;P
    >
    > O ile pytasz co mnie pozytywnie zaskoczylo to na pierwszym miejscu Falken.

    O właśnie, też pytałem kilka dni temu o opony, w między czasie parę osób
    poleciło mi też Falkeny 452, miałes z nimi kontakt?


    --
    Pozdrawiam,
    Kamil


  • 32. Data: 2011-05-23 21:35:54
    Temat: Re: Jakie letnie opony?
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Mon, 23 May 2011 10:41:12 +0200, Marcin 'Yans' Bazarnik
    <t...@s...won> wrote:

    > Chyba niezupełnie :-). Czy miękkość coś daje, zależy również od rzeźby
    > bieznika. Jak masz miękki, mocno nacięty bieznik to może się okazać, że

    Jak go sobie nie dotniesz, to na porządnej oponie masz go tyle,
    ile trzeba. Ani mniej, ani więcej.

    > Napewno nie można generalizować, że miękka zawsze lepsza :-)

    W zakresie opon drogowych i właściwej dla nich eksploatacji,
    raczej nie zdarza się, że mieszanka jest za miękka. Co innego,
    gdy zachce nam się np. latać po torze. Wtedy i R888 może nie
    wydać.

    > PS: Cywilna Rainsport2 - opona typowa na ciężki deszcz ma wskaźnik 280! :-)

    280 to nie 400. 280 blisko Dunlopa SP01 (240 albo 280, nie
    pamiętam) i mniej od Yoko s.drive (300). A jednocześnie daleko
    od RE070 (140) czy R888 (bodajże 100). Przy czym ta cyferka
    głównie odwzorowywuje trwałość, a mocno docięta opona będzie
    szybciej zjadana.

    r.
    --
    ____________________________________________________
    _____________
    robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com

    I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.


  • 33. Data: 2011-05-24 11:06:43
    Temat: Re: Jakie letnie opony?
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <t...@s...won>

    On 2011-05-23 21:35, Robert Rędziak wrote:
    > On Mon, 23 May 2011 10:41:12 +0200, Marcin 'Yans' Bazarnik
    > <t...@s...won> wrote:
    >
    >> Chyba niezupełnie :-). Czy miękkość coś daje, zależy również od rzeźby
    >> bieznika. Jak masz miękki, mocno nacięty bieznik to może się okazać, że
    >
    > Jak go sobie nie dotniesz, to na porządnej oponie masz go tyle,
    > ile trzeba. Ani mniej, ani więcej.

    To, że masz go "tyle ile trzeba" nie znaczy, że dane zjawisko nie
    występuje. W tym momencie powinniśmy ustalić o jakim stylu jazdy
    rozmawiamy: toczenie się, jazda dynamiczna, jazda torowa/rajdowa.

    >> Napewno nie można generalizować, że miękka zawsze lepsza :-)
    >
    > W zakresie opon drogowych i właściwej dla nich eksploatacji,
    > raczej nie zdarza się, że mieszanka jest za miękka.

    Piszę o tym, że miękka nie zawsze musi oferować lepszą trakcję niż
    twarda - czyli nie zawsze jest lepsza - napewno zależy to również od
    sposobu (styl jazdy) i warunków pogodowych eksploatacji.

    > Co innego,
    > gdy zachce nam się np. latać po torze. Wtedy i R888 może nie
    > wydać.

    No i właśnie: R888 na początku trzyma, później może zacząć płynąć -
    szczególnie SG.

    >> PS: Cywilna Rainsport2 - opona typowa na ciężki deszcz ma wskaźnik 280! :-)
    >
    > 280 to nie 400. 280 blisko Dunlopa SP01 (240 albo 280, nie
    > pamiętam) i mniej od Yoko s.drive (300). A jednocześnie daleko
    > od RE070 (140) czy R888 (bodajże 100). Przy czym ta cyferka
    > głównie odwzorowywuje trwałość, a mocno docięta opona będzie
    > szybciej zjadana.

    O 280, pisałem w kontekscie stwierdzenia: "na deszcz jak najbardziej
    miękka" - znowu generalizowanie z którym się nie zgodzę. Dużo wody i
    kałuże - istotniejsze jest odprowadzanie wody czyli otwarty bieżnik
    przez co twardsza mieszanka, mżawka i wilgotna jezdnia - lepsza miękka,
    lekko nacięta (media lub nawet semi slick)
    W cywilnej jeździe opona musi dobrze działać w każdych warunkach - więc
    jest to typowy kompromis.

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik


  • 34. Data: 2011-05-24 11:43:00
    Temat: Re: Jakie letnie opony?
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Tue, 24 May 2011 11:06:43 +0200, Marcin 'Yans' Bazarnik
    <t...@s...won> wrote:

    > To, że masz go "tyle ile trzeba" nie znaczy, że dane zjawisko nie
    > występuje. W tym momencie powinniśmy ustalić o jakim stylu jazdy
    > rozmawiamy: toczenie się, jazda dynamiczna, jazda torowa/rajdowa.

    Nie zauważyłem, żeby autor wątku szukał opon na tor. Wtedy
    poleciłbym mu wyścigowe slicki/medie/deszcze, w zależności od
    pogody. Mieszankę musiałby sobie sam dobrać. Ciśnienia też.
    Poruszamy się wokół opon drogowych z uproszczeniami narzuconymi
    przez te opony. Prawie nikt, poza paroma maniakami z
    motorsportowymi korzeniami nie bawi się w docinanie cywilnych
    opon czy zmniejszanie wysokości bieżnika. W sklepie można kupić
    pewien pakiet zachowań, będący jakimś tam kompromisem, raz
    skierowanym na własności trakcyjne, innym razem na trwałość czy
    komfort.

    > No i właśnie: R888 na początku trzyma, później może zacząć płynąć -
    > szczególnie SG.

    Ale autor wątku nie szuka opon na tor.

    > O 280, pisałem w kontekscie stwierdzenia: "na deszcz jak najbardziej
    > miękka" - znowu generalizowanie z którym się nie zgodzę. Dużo wody i
    > kałuże - istotniejsze jest odprowadzanie wody czyli otwarty bieżnik
    > przez co twardsza mieszanka, mżawka i wilgotna jezdnia - lepsza miękka,
    > lekko nacięta (media lub nawet semi slick)

    Ale większość opon drogowych, poza trackdayowymi semislickami,
    ma wystarczająco otwarty bieżnik, by poradzić sobie z normalnym
    deszczem. Wskaźnik trwałości opon HP i UHP krąży w okolicach
    200-320, za wyjątkiem wynalazków w typie RE-070, niektórych
    P-Zero, R888 czy A048 (60!!!). Znów wszystkie trwałe wynalazki
    mają wskaźnik zużycia po 400, 600, a nawet widziałem i 800 przy
    wskaźniku trakcji A (Kumho eco Solus -- usański sklep Delticomu
    podaje UTQG).

    r.
    --
    ____________________________________________________
    _____________
    robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com

    I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

strony : 1 ... 3 . [ 4 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: