  • 71. Data: 2010-08-31 23:17:38
    Temat: Re: Jakie kombi? dla rodziny
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2010-08-31 12:07, Waldek Godel pisze:

    > SUV jako auto rodzinne? owszem, są tacy frajerzy co to kupują.
    > Bagażnik taki sobie, diesel pali poniżej 7 litrów jak jest z góry i z
    > wiatrem, miejsca w środku mniej niż w kompakcie a cena auta klasy średniej.
    > Tu już jest jeden taki miszczunio-handlarzunio co zawsze zachwala wszystko
    > co akurat ma na sprzedaż, kiedyś reklamował Kugę jako świetne auto
    > rodzinne, mimo, że wszystkie wymiary twierdzą, że to podniesiona Fiesta,
    > czasem dorównująca Focusowi.

    A mnie się niesamowicie podoba Peugeot 3008. Nawet jako auto rodzinne.
    Na dzień dzisiejszy wiem, że go sobie kupię - jak na rynku będą już 5-6
    latki tego modelu.
    ICMPTZ? :>

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 72. Data: 2010-09-01 05:54:17
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin AL

    > a przyklad 2CV?
    > - tez uwazany za najbrzydsze auto - 20 lat po zakonczeniu produkcji a
    > wciaz organizowane sa zloty, rajdy (w tym 24godzinny w UK - angoli, co
    > auta francuskie maja w d... podobno)

    Ale 2CV jest brzydki i oryginalny, Picasso jest brzydkie i nijakie. ;-)
    Nawet bardziej nijakie niż brzydkie. W 2CV nawet bym się nie czuł głupio,
    zabawnie jeździć takim paskudztwem. ;)

    > ta sylwetka zawsze bedzue budzila kontrowersje. Inni ja kochaja, inni
    > nienawidza - fakt, faktem, ze nikt nie zostaje obojetny

    Jajo na kołach kontrowersje? To auto wygląda, jakby narysował je
    przedszkolach albo jakiś budżetowy stylista. Zero finezji. ;-)

    > Gdybys powiedzial dowolny AstonMartin, Jaguar, Maserati, F.Mustang,
    > m.RX8, ... - to jest klasyka.

    No ale o praktycznych autach rozmawiamy. ;-)

    > no tak, ale odbiegamy od tematu watku - zaden z w/w nie nadaje sie na
    > auto rodzinne :-D

    Właśnie, właśnie. ;)

    --
    ignorance is bliss

  • 73. Data: 2010-09-01 06:28:33
    Od: Gabriel 'wilk' <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl>

    Użytkownik Cavallino napisał:

    > Przestanę.
    > Od razu po tym, gdy mi Renault zrekompensuje straty związane z decyzją o
    > zakupie Megane. ;-)
    Ale to byla Twoja decyzja, niukt Cie do tego nie zmuszal a do tego mas pecha :-)

    hehe :-)
    pozdrawiam

    Oskar Wilde

  • 74. Data: 2010-09-01 08:52:07
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2010-08-31 12:54, *Waldek Godel* napisał, a mnie coś podkusiło,
    żeby odpisać:

    > pierwsze słyszę... widocznie to nie jest aż takie powszechne

    No ja też tylko o tym jednym przypadku słyszałem, ale przyznasz, że to
    niezwykła usterka.

    > Stuki????? jak stuki, to czym prędzej do mechanika powymieniać łączniki i
    > gałki.

    No może źle napisałem - to takie głuche odgłosy, ale to tylko z opisu -
    je tego nie miałem okazji słyszeć.

    To dochodzi z przodu.

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 75. Data: 2010-09-01 10:00:51
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 01 Sep 2010 08:52:07 +0200, Mirek Ptak napisał(a):

    > No ja też tylko o tym jednym przypadku słyszałem, ale przyznasz, że to
    > niezwykła usterka.

    Jest niezwykła, ale co ma marka samochodu do układu ABS Boscha?
    Myślisz, że ten sam układ w innym samochodzie będzie bardziej/mniej
    odporny? Zwłaszcza jak sypniesz żwirem między "zębatkę" ABS na przegubie i
    czujnik (który prawdopodobnie został zeszlifowany tymi kamieniami albo
    coś..)

    > To dochodzi z przodu.

    to ZDECYDOWANIE nie jest to o czym pisałem - więc do mechanika BIEGUSIEM.
    Przednie zawieszenie - sprawne - jest cichutkie.
    Może ma jedno z tych wadliwych górnych mocowań mcphersona?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 76. Data: 2010-09-01 10:08:46
    Od: AL <a...@s...tam>

    Waldek Godel pisze:

> [...]
    > Przednie zawieszenie - sprawne - jest cichutkie.
    > Może ma jedno z tych wadliwych górnych mocowań mcphersona?

    potwierdzam - przod calkowita cisza nawet jadac po duzych dziurach.
    Tyl na garbach poprzecznych (np. nierowny przejazd kolejowy np) potrafi
    czasem lupnac - ale jest to i tak nieporownywalnie cichsze lupniecie niz
    w C4.

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 77. Data: 2010-09-01 10:17:39
    Od: AL <a...@s...tam>

    to pisze:
    > begin AL

    > Ale 2CV jest brzydki i oryginalny, Picasso jest brzydkie i nijakie. ;-)

    dla niektorych brzydkie, dla niektorych sliczne, a na pewno nikt nie
    odmowi mu praktycznosci :)
    (a o gustach sie nie dyskutuje)

    > Nawet bardziej nijakie niż brzydkie.

    Nijakie to jest wiekszosc suvow/multivanow: patrz T.Verso, VW Touran,
    K.Carenz, - zero polotu
    Przynajmniej francuskie miniwany (C/P/R) nietrudno rozroznic na drogach
    - a rowniez np. taki F.S-max wyglada oryginalnie i ma to 'cos' czego
    brak szczegolnie VW Touranowi czy T.Verso.
    Z wiekszosci wieje nuda i smutnym stylista.

    > W 2CV nawet bym się nie czuł głupio,
    > zabawnie jeździć takim paskudztwem. ;)

    fakt :)
    2cv produkowane jest od konca lat 40-tych (w tej formie jaka znamy) -
    wiec ponad 60lat motoryzacji budzi usmiech na widok brzydkiego kaczatka

    > Jajo na kołach kontrowersje? To auto wygląda, jakby narysował je
    > przedszkolach albo jakiś budżetowy stylista.

    i to jest niemal szkolny przyklad kontroweryjnego podejscia ;)

    no ba :)

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 78. Data: 2010-09-01 10:35:26
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Gabriel 'wilk'" <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl> napisał
    w wiadomości news:

    > Ale to byla Twoja decyzja,

    Decyzja o zakupie była moja, ale decyzja że na miejsce udanej MI zrobią
    spierdzieloną totalnie MII to już była ich decyzja.

  • 79. Data: 2010-09-01 10:35:29
    Od: " " <b...@g...pl>

    > Miałeś Passata z rocznika 2006 lub nowszego?

    nie, jezdzilem ale o tym dalej

    > Bo jeśli miałeś starego B5, to nie ma czego porównywać.
    > Poza tym akurat co do 1.8T - miałem w domu 2 takie auta, na żadne z nich
    > złego słowa nie powiem... Tylko, że nie miały wirusa i nikt ich nie katował.

    > Do końca okresu eksploatacji nic nie trzeszczało, amory nie wyciekały,
    > poduszki się nie urwały, zawieszenie przeszło tylko jedną wymianę przez
    > ponad 200 tysi km.

    tak to byl model 1997 roku, wielowachacz, ale to wina wieku dzieciecego,
    poduszka nie wytrzymywala 175 KM/285 Nm ;) ogolnie silnik/turbina nie do
    zajechania, to fakt, zawieszenie tez (po wymianie gwarancyjnej) ale ta ilosc
    upierdliwych usterek... porazajaca ;) aha i super jezdzil/i jezdzi daelj na
    LPG ;) nawet lepiej niz na PB98 (Pelny BRC Seq na wtryskach KIHNA)

    ale dobra bo sie rozklejam, zaczynam widziec same plusy ktore powoli
    przycmiewaja mi minusy tego auta ;) ale i tak mowa o B6 ;

    co do B6, jezdzilem autem 2.0 TDI 140 KM w kombi i 170 KM DSG w sedanie, wole
    oczywiscie 170, dodatkowo 140 i jego slynne BLB z poczatkowego okresu
    produkcji ;) to tykajaca bomba z uszkodzoanym zapalnikiem, jednym leci pompa
    oleju (naped jakis imbusowy) po 130-160 tkm, drugi przelata 200 i nic (moze
    serwisowany w ASO i powymieniali te wadliwe dyngsy lecz znajac QSO VW to chyba
    nie, bo tam rzna czleka na kazdym kroku), no nie wazne

    rozmawialem z wlascicielami (dobrzy znajomi) tychze B6 ;) (2007/2008) i lista
    usterek wprawia w zaklopotanie nawet ich wlascicieli skuszonych reklama VW -
    wesz co masz" a oni na to "VW wiesz z czym sie zmagasza" ogolnie wsrod
    znajomych juz skonczylo sie uwielbienie dla Szajs Wagenow, na rzecz Pugow oraz
    Dżapońców wszelakiej masci. Nikt juz nie ma VW ;)

    S-Max fajny, ale ja zyje tym co dookola, a dookola ludziska maja Fordy
    (przewaznie Focusy) i bolaczki z jakimi sie borykaja sa tak mi obce, ze marka
    Ford to jest - choc Mondeo, S-Max to praktycznie idealy dla mnie - jeden
    wielki portfel, pekajace maglownica, problemu z czujnikami ABS'y, padajace
    pompy od wspomagania, po wymianie czujnikow ABS przyszla kolej na pompe ABS'u

    moze zle trafili? niwiwem 1.6 TDCi (kombi) 1.6 benzyna HB, usterki bardzo podobne.

    ogolnie przez kilka ostatnich dni, czytam, mysle i ujawila mi sie druga idea ;)

    zostawic to co mam, a dokupic Chryslera Grand Voyagera 3.3 lub 3.8 Sto&Go.

    wiem, ze pojecie ludzi o amerykancach niewiele odbiega od mojego o Fordach,
    ale w domu mialem takiego Granda i to w najgorszej wersji silnikowej 2,5 CRD i
    naprawde zlego slowa nie moge o nim powiedziec, choc wyglada jak jednorazowka
    i trzeba nabrac do niego zaufania to po jakims czasie przesiadka nawet jako
    pasazer do duzego kombi jakim jest np. A6... kazdy uwazal za kare ;).

  • 80. Data: 2010-09-01 14:09:32
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2010-09-01 10:00, *Waldek Godel* napisał, a mnie coś podkusiło,
    żeby odpisać:

    > Jest niezwykła, ale co ma marka samochodu do układu ABS Boscha?

    Wybacz, ale co ma Bosch do konstrukcji piasty?

> [...]
    > odporny? Zwłaszcza jak sypniesz żwirem między "zębatkę" ABS na przegubie i
    > czujnik (który prawdopodobnie został zeszlifowany tymi kamieniami albo

    Tam nie ma zębatki - uszkodzeniu uległa opaska magnetyczna (z opisu -
    coś a'la elastyczny magnes pod uszczelka drzwi lodówki).
    Co do innych samochodów - to jest to pierwsze takie uszkodzenie o jakim
    słyszałem :)

    Zapomniałem dopisać? - to Berlingo. Nie słyszałem o takich problemach w
    Picasso (co oczywiście nie znaczy, że ich nie ma :) ).

    > to ZDECYDOWANIE nie jest to o czym pisałem - więc do mechanika BIEGUSIEM.
    > Przednie zawieszenie - sprawne - jest cichutkie.
    > Może ma jedno z tych wadliwych górnych mocowań mcphersona?

    Tak im radzę od jakiegoś czasu - nie wiem, czy już z tym pojechali.
    Zastanawia mnie natomiast wyłączanie przez Ciebie mocowania kolumny
    Macphersona z zawieszenia :)