  • 81. Data: 2010-09-01 14:20:58
    Temat: Re: Jakie kombi? dla rodziny
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 01 Sep 2010 14:09:32 +0200, Mirek Ptak napisał(a):

    > Tam nie ma zębatki - uszkodzeniu uległa opaska magnetyczna (z opisu -
    > coś a'la elastyczny magnes pod uszczelka drzwi lodówki).
    > Co do innych samochodów - to jest to pierwsze takie uszkodzenie o jakim
    > słyszałem :)

    Przepraszam, ale nie mam pojęcia o czym ty do mnie rozmawiasz.
    Berlingo/Picasso mają najbardziej standardowy na świecie układ ABS - na
    przegubie jest "zębatka"
    http://img17.allegroimg.pl/photos/oryginal/11/74/17/
    28/1174172867
    a w piaście normalny czujnik halla:
    http://allegro.pl/czujnik-abs-berlingo-partner-przod
    -96-01-i1186618792.html#gallery
    i naprawdę nie mam zielonego pojęcia skąd masz takie a nie inne informacje.
    Jeżeli to wymysły znajomej - załóż, że nie ma zielonego pojęcia o
    motoryzacji i nie opieraj się na jej opiniach, a jak to jej mechanik, to
    czym prędzej zmienić!!! (i u tego nowego naprawić zawieszenie przedniej
    osi, żeby nie stukało)

    > Zapomniałem dopisać? - to Berlingo. Nie słyszałem o takich problemach w
    > Picasso (co oczywiście nie znaczy, że ich nie ma :) ).

    Nie ma znaczenia - dół obydwu aut jest identyczny

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 82. Data: 2010-09-01 14:24:13
    Od: "Iglo" <f...@g...pl>

    > Żeby nie było - ostatnio Kia mi mocno podpadła.

    No właśnie, a w tematach "co kupic" to jak nie sida podsuwasz ciągle to
    sportidża.. I nie pytaj mnie czego nie rozumiem kolejny raz.
    Kia jest spoko, cieszę się że Ci się dobrze sprawuje i oby tak dalej, ale
    proponuję trochę powściągliwości w propozycjach, choć nie ukrywam że to
    zabawne jak się czyta grupę dłużej. Wątek "co kupić" będzie siid, co się wali
    w autach będzie przytoczona epopeja meganowa Cavallino. :-) No nic, takie
    uroki. Może niepotrzebnie się czepiłem, jak coś sorry.

    Czy zmiana softu jest opisana w czynnościach serwisowych w książce?
    Przecież takie zmulenie silnika można podciągnąć pod niezgodność towaru z
    umową.. Kupujesz auto z motorem 120KM i po którymś przeglądzie jest 105km?
    (oczywiście mając na uwadze fakt, że po kilku latach/set tysiącach km część
    koni ucieka)

  • 83. Data: 2010-09-01 14:42:33
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Iglo" <f...@g...pl> napisał w wiadomości

    > No właśnie, a w tematach "co kupic" to jak nie sida podsuwasz ciągle to
    > sportidża..

    Nowe modele nie mają tego typu problemu.

    > Kia jest spoko, cieszę się że Ci się dobrze sprawuje i oby tak dalej, ale
    > proponuję trochę powściągliwości w propozycjach

    Nie widzę powodów dla których ktoś ma prawo do polecania, a ja maiłbym go
    nie mieć.
    Jak zaproponujesz to samo każdemu innemu który coś poleca, to ok.
    Twoje uczulenie na ceeda wisi mi i powiewa, więc możesz sobie darować swoje
    propozycje.

    >Wątek "co kupić" będzie siid, co się wali
    > w autach będzie przytoczona epopeja meganowa Cavallino. :-)

    Przykto mi że świat jest inny niż byś chciał i napisanie prawdy sprawia Ci
    przykrość.

    > Czy zmiana softu jest opisana w czynnościach serwisowych w książce?

    Nie żartuj.

    > Przecież takie zmulenie silnika można podciągnąć pod niezgodność towaru z
    > umową.. Kupujesz auto z motorem 120KM i po którymś przeglądzie jest 105km?

    Nie, nadal jest 115, maks się nie zmienia.
    W papierach nic nie pisze ile auto ma mieć przy np. 2000 obrotów - no i to
    wykorzystali.

  • 84. Data: 2010-09-01 15:19:08
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2010-09-01 14:20, *Waldek Godel* napisał, a mnie coś podkusiło,
    żeby odpisać:

> [...]
    -96-01-i1186618792.html#gallery
    > i naprawdę nie mam zielonego pojęcia skąd masz takie a nie inne informacje.

    Ale to Berlingo '09 - mi szukanie części do niego nie idzie najlepiej,
    ale wiem co szwagierce ASO wymieniło i z jakiego powodu.

> [...]
    > motoryzacji i nie opieraj się na jej opiniach, a jak to jej mechanik, to
    > czym prędzej zmienić!!! (i u tego nowego naprawić zawieszenie przedniej

    Gdzieś coś o starym pisałem? ;) (nie licząc Xsary :) )

    > Nie ma znaczenia - dół obydwu aut jest identyczny

    W nowych też?

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 85. Data: 2010-09-01 15:32:58
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 01 Sep 2010 15:19:08 +0200, Mirek Ptak napisał(a):

    > Ale to Berlingo '09 - mi szukanie części do niego nie idzie najlepiej,
    > ale wiem co szwagierce ASO wymieniło i z jakiego powodu.

    tak, tyle, że nowe berlingo jest identyczne z nowym Pikusiem - C4 Picasso.

    Grand Picasso ma też w zasadzie to samo, poza pneumatycznym
    samopoziomowaniem na tylnej osi.

    proszę, tu masz pełną rozpiskę czujnika prędkości:
    http://heyah.info/abs.jpg
    jest to oznaczone jako czujnik prędkości, bo jest wspólny dla układów
    ABS/ASR/ESP (oczywiście jeżeli występują w danym modelu, chyba tylko ABS
    jest w każdej wersji)
    Jak widać - czujnik to wciąż klasyczny przykręcany hallotron, a pierścien z
    z zębami nie jest już integralną częścią przegubu tylko stanowi oddzielną
    część o numerze katalogowym 4549 19
    Wciąż nie widzę konieczności wymiany piasty.

    Proszę, tu masz fiszkę stricte dla Berlingo, są nawet ładniejsze
    rysuneczki, choć numery katalogowe części te same:
    http://heyah.info/abs2.jpg
    Mimo, że masz wyrysowaną piastę koła, wyraźnie widać, że części są
    demontowalne.

    I tak powstają urban legend jak to francuzy są zawodne i drogie w
    serwisowaniu... stanowczo, zmień serwis.
    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 86. Data: 2010-09-01 16:14:34
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    Użytkownik <b...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >

    > tak to byl model 1997 roku, wielowachacz, ale to wina wieku dzieciecego,
    > poduszka nie wytrzymywala 175 KM/285 Nm ;) ogolnie silnik/turbina nie do
    > zajechania, to fakt, zawieszenie tez (po wymianie gwarancyjnej) ale ta
    > ilosc
    > upierdliwych usterek... porazajaca ;) aha i super jezdzil/i jezdzi daelj
    > na
    > LPG ;) nawet lepiej niz na PB98 (Pelny BRC Seq na wtryskach KIHNA)
    >
    > ale dobra bo sie rozklejam, zaczynam widziec same plusy ktore powoli
    > przycmiewaja mi minusy tego auta ;) ale i tak mowa o B6 ;

    No i widzisz - czyli generalnie samochód jako zestaw układ napędowy + silnik
    + zawieszenie był bez zarzutu. Fakt pierdołkowatych usterek pojawiał Ci się
    będzie w każdym nowoczesnym aucie - przy czym im droższy samochód i im
    wyższej klasy - tym więcej kosztuje usunięcie takich gównianych problemów.

    > co do B6, jezdzilem autem 2.0 TDI 140 KM w kombi i 170 KM DSG w sedanie,
    > wole
    > oczywiscie 170, dodatkowo 140 i jego slynne BLB z poczatkowego okresu
    > produkcji ;) to tykajaca bomba z uszkodzoanym zapalnikiem, jednym leci
    > pompa
    > oleju (naped jakis imbusowy) po 130-160 tkm, drugi przelata 200 i nic
    > (moze
    > serwisowany w ASO i powymieniali te wadliwe dyngsy lecz znajac QSO VW to
    > chyba
    > nie, bo tam rzna czleka na kazdym kroku), no nie wazne

    No widzisz - skoro wiadomo, że silnik pada bo leci pompa oleju, to po 100 km
    inwestujesz 2000 PLN i wraz z rozrządem wymieniasz sobie pompę oleju i masz
    święty spokój. Poza tym od rocznika bodajże 2006 problem pomp olejowych
    został wyeliminowany.

    > rozmawialem z wlascicielami (dobrzy znajomi) tychze B6 ;) (2007/2008) i
    > lista
    > usterek wprawia w zaklopotanie nawet ich wlascicieli skuszonych reklama
    > VW -
    > wesz co masz" a oni na to "VW wiesz z czym sie zmagasza" ogolnie wsrod
    > znajomych juz skonczylo sie uwielbienie dla Szajs Wagenow, na rzecz Pugow
    > oraz
    > Dżapońców wszelakiej masci. Nikt juz nie ma VW ;)

    Ja przeszedłem baaaardzo długą drogę od motoryzacji francuskiej, potem była
    na zmianę włoska i niemiecka, kilkanaście japońców, praktycznie tylko
    produkty koreańskie jakoś nie bardzo do mnie przemawiają - i wnioski mam
    takie, że na ten moment praktycznie nie ważne co kupujesz, jeśli bierzemy
    pod uwagę markę. Ważne jest jaki kupisz MODEL. Prawie każdy producent ma
    taki model, który jest bezproblemowy. I najważniejsze jest to, żeby
    wiedzieć, którymi wersjami silnikowymi/wyposażeniowymi się interesować.

    > S-Max fajny, ale ja zyje tym co dookola, a dookola ludziska maja Fordy
    > (przewaznie Focusy) i bolaczki z jakimi sie borykaja sa tak mi obce, ze
    > marka
    > Ford to jest - choc Mondeo, S-Max to praktycznie idealy dla mnie - jeden
    > wielki portfel, pekajace maglownica, problemu z czujnikami ABS'y, padajace
    > pompy od wspomagania, po wymianie czujnikow ABS przyszla kolej na pompe
    > ABS'u

    Bo jeśli ktoś porównuje SMaxa z Focusem z pierwszych lat produkcji, to
    będzie miał na temat SMaxa bardzo nieszczególną opinię i zupełnie
    niesłusznie.

    > zostawic to co mam, a dokupic Chryslera Grand Voyagera 3.3 lub 3.8 Sto&Go.

    Fuj.

    Jurand.

  • 87. Data: 2010-09-01 16:34:40
    Od: " " <b...@g...pl>

    > Bo jeśli ktoś porównuje SMaxa z Focusem z pierwszych lat produkcji, to
    > będzie miał na temat SMaxa bardzo nieszczególną opinię i zupełnie
    > niesłusznie.

    nie to sa modele 4-tetni (benzyna) i roczniak (diesel) o tamtych rdzewuejacych
    nawet mi nie wspominaj ;)

    > Fuj.

    przmysle to jeszcze ;) choc naprawde zlego slowa nie moge powiedziec, a byl to
    4-latek z przebiegiem 190 tkm ;) zatem lekko juz schodzony

  • 88. Data: 2010-09-01 16:37:11
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-09-01 14:42, Cavallino pisze:

    > Przykto mi że świat jest inny niż byś chciał i napisanie prawdy sprawia Ci
    przykrość.

    Słowa "zabawne", "uroki" sugerują, że raczej radość.
    A radość należy sprawiać bliźnim jak najczęściej ;)

  • 89. Data: 2010-09-01 16:39:33
    Od: " " <b...@g...pl>

    Jurand <j...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > święty spokój. Poza tym od rocznika bodajże 2006 problem pomp olejowych

    tak, 4000-5200,- bo leci naped pompy, a nie sama pompa, ten wieloklin z
    zebatka, czesci ca. 2 tysie, reszta robocizna, ale moge sie mylic dawno
    nieinteresowalem sie VW jako takim.

  • 90. Data: 2010-09-01 17:03:18
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w
    wiadomości news:i5loeo$2mpf$1@news2.ipartners.pl...

    > Słowa "zabawne", "uroki" sugerują

    Grafomanię co najwyżej, skoro w tym samym poście auto prosi, aby polecać
    tylko takie auta, które się jemu podobają i ich nie krytykować pod żadnym
    pozorem.