  • 61. Data: 2010-08-31 14:45:18
    Temat: Re: Jakie kombi? dla rodziny
    Od: omega_fan <o...@n...org>

    > BTW: ile może kosztować nowa turbina, albo jakaś tam regeneracja starej,
    > czyli o jaką kwotę będzie ten spór?

    Zakladam, ze kosmosow zadnych tam nie ma, wiec pewnie ~ 2000 zl.

  • 62. Data: 2010-08-31 15:05:44
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-08-31 14:01, Cavallino pisze:

    > Pewnie posypało się trochę turbin w dieslach, które musieli naprawiać na własny
    koszt, więc wymyślili sobie, że w ramach oszczędności zduszą silnik nowym
    programowaniem, skutkiem czego turbina będzie się mniej kręciła, co pewnie wpłynie
    pozytywnie na jej żywotność.

    > Czyli - kupujesz fajnie jeżdżące auto, a po kilku latach producent wygrywa Ci
    odwrotność wirusa i masz muła, którym strach wyprzedzać. A tak właśnie brzmią relacje
    ludzi, którym tą swoistą wersję wirusa zainstalowano.

    > Jako że i mnie czeka walka o to oprogramowanie na przyszłorocznym przeglądzie (do
    tego czasu będę raczej ASO omijać, bo już mi ostatnio chcieli te wgrać, na szczęście
    byłem w sobotę i nie mieli elektryka), to jeśli okaże się że tego nie poprawią i
    przez odmowę wgrania tego syfu będę miał problemy z turbiną i gwarancją na nią, to na
    pewno następnego auta tej marki nie kupię.

    A może by tak pojechać na hamownię, zdjąć wykresy, a po (ewentualnym)
    upgradzie softu, jeśli co będzie nie tak, to pojechać znów i się kłócić
    z papierami w dłoni że coś popsuli? Niestety, to trochę kosztuje, ale
    jak ktoś ma pieniaczą żyłkę... :)

  • 63. Data: 2010-08-31 15:06:12
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "omega_fan" <o...@n...org> napisał w wiadomości

    > Zakladam, ze kosmosow zadnych tam nie ma, wiec pewnie ~ 2000 zl.

    Czyli mniej więcej koszt ponownego wirusowania auta, tak żeby znowu
    jeździło.
    Chyba więc gra nie warta świeczki, może akurat mnie turbina się nie zepsuje,
    więc lepiej zakazać im wgrywania tego badziewnego softu.

  • 64. Data: 2010-08-31 15:13:09
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    Witam!
    To niedobrze mowi o firmie, jak wypuszcza auto nie obliczone dokladnie.
    Co z tego ze tanie, jak rozsypie sie na drodze "bo oszczedzaja" by bylo
    tanie....

  • 65. Data: 2010-08-31 15:16:24
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w
    wiadomości news:

    > A może by tak pojechać na hamownię, zdjąć wykresy, a po (ewentualnym)
    > upgradzie softu, jeśli co będzie nie tak, to pojechać znów i się kłócić
    > z papierami w dłoni że coś popsuli?

    Testowane było.
    Tacy głupi to nie są, auto na tym sofcie parametry papierowe trzyma tzn. moc
    i moment maksymalny.
    A nawet nieco (sporo) mniej pali.

    Tyle że wymaga jazdy jak benzyniakiem, ciągnie dopiero od 2700 obr/min.
    Z oryginalnem softem już od 1800.

    Podejrzewam że sprawdzali to w swoim dziale prawnym i w sądzie może być
    kłopot z wyegzekwowaniem swoich praw.
    Co najwyżej wobec sprzedawcy, że jazdy próbne odbywałeś autem z taką a nie
    inną charakterystyką, a teraz masz inną, a takiego auta byś nie kupił, więc
    niech zwraca kasę.

    Ale to IMO ciężka droga i bardziej ryzykowna niż 2000 zł, więc nie warta
    świeczki.
    No chyba że ktoś sam jest prawnikiem.

  • 66. Data: 2010-08-31 15:18:52
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "wchpikus" <w...@w...wp.pl> napisał w wiadomości
    > Witam!
    > To niedobrze mowi o firmie, jak wypuszcza auto nie obliczone dokladnie.

    Ono obliczone było prawidłowo zapewne, bo chodziło bardzo ładnie, tylko nie
    przewidzieli kłopotów z turbiną, więc się teraz ratują.

    ZTCW akcja dotyczy tylko pierwszej generacji ceedów crdi, a i to nie
    wszystkich, ciekawe czy późniejsze wersje, w tym wszystkie po faceliftingu
    są zdławione od początku, czy mają inne turbiny?

  • 67. Data: 2010-08-31 15:23:08
    Od: PaPi <...@...3>

    > Sąsiada ostatnio namówiłem na Ceeda SW, wybierał między Octavią, Laguną
    > i Mondeo. ;-)

    To rzeczywiscie "madrze" wybral :-)
    Stosunkowo male (procz Octavii), z trzeszczaca tapicerka autko klasy
    compact zamiast europejskiego sprawdzonego klasy sredniej.
    Interes zycia wrecz.

  • 68. Data: 2010-08-31 21:46:36
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    Użytkownik <b...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > kusi mnie oczywiscie kombi wagen w wersji 4-motion, a jakze ;), naprawde
    > gdybym nie mial doczynienia przedtem z grupa VW i jego ASO i z jego
    > niedorobkami to kupil bym w ciemno, ale mialem przez 9 lat od nowosci i
    > starczy mi, wymiany mikrostykow, trzeszczacego zawieszenia, cieknacych
    > amorow,
    > urywajacej sie wiecznie poduszki pod silnikeim (srodkowej) przeskakujacych
    > wycieraczek, zamoknietego ukladu comfort, zlazaca farba z raczek na
    > boczkach
    > dzwi... w aucie za ponad 95 tys (w 1997 roku) to kpina!

    Miałeś Passata z rocznika 2006 lub nowszego?
    Bo jeśli miałeś starego B5, to nie ma czego porównywać.
    Poza tym akurat co do 1.8T - miałem w domu 2 takie auta, na żadne z nich
    złego słowa nie powiem... Tylko, że nie miały wirusa i nikt ich nie katował.
    Do końca okresu eksploatacji nic nie trzeszczało, amory nie wyciekały,
    poduszki się nie urwały, zawieszenie przeszło tylko jedną wymianę przez
    ponad 200 tysi km.

    > ale fakt atrakcyjny i dosc pakowny to on jest, ale myszkuje po koleinach,
    > taki
    > to urok wilowahaczy z przodu - amory nowe, zbeznosc cool, ten typ tak ma,
    > idzie siz przyzwyczaic, ale na ile to jest irutujace to sie czlek
    > przekonuje
    > jak zacznie jezdzic innym autem ;) ktore nie myszkuje.

    B6-ka nie myszkuje, bo nie ma wielowahacza.

    > ogolnie odnosze wrazenie, ze jakosc aut dostepnych dzs w salonach spadla
    > dosc
    > drastycznie

    Dlatego z tego całego miszmaszu polecam Ci model, na który naprawdę warto
    zwrócić uwagę, jeśli masz takie wymagania, jakie masz.
    Kolejne fajne auto to SMax z silnikiem 2.0 TD 140 KM.

    Jurand.

  • 69. Data: 2010-08-31 22:08:32
    Od: "GlennBp" <l...@o...pl>

    > Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <e...@3...lp> napisał w
    > wiadomości news:i5hblf$j1s$1@news.dialog.net.pl...

    > Nie.
    > Nie lubię ryżu na słono, podobnie jak psujących się i drogich w naprawach
    > samochodów.
    to jak ty mozesz jezdzic sidem?
    http://www1.adac.de/Auto_Motorrad/pannenstatistik_ma
    engelforum/Pannenstatistik_2009/Untere_Mittelklasse/
    Untere_Mittelklasse.asp?ComponentID=288976&SourcePag
    eID=288970

  • 70. Data: 2010-08-31 23:16:18
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "GlennBp" <l...@o...pl> napisał w wiadomości news:

    > to jak ty mozesz jezdzic sidem?

    Normalnie, paliwo do baku, kluczyk przekręcam i jadę.