  • 11. Data: 2021-10-27 22:05:04
    Temat: Re: Jakie kable rozruchowe?
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > No i tyle masz z mózgu, że kable grube, a połączenie na krokodylka...
    >
    > Tylko nawet ącki był bardziej kumaty i o "klamrach" (pewnie "klemy" mu sie
    > przyśniły) napisał...
    > Krokodyle to są w NIL(u/e) ;P

    nie bardzo Cię rozumiem. jak sobie wyobrażasz uniwersalne podłączanie
    kabli rozruchowych?

    ToMasz

  • 12. Data: 2021-10-27 22:34:10
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 27.10.2021 o 20:30, PiteR pisze:

    > :)

    Niom, jego złośliwość działa tylko na niego :D

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 13. Data: 2021-10-27 23:03:06
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:6179b7d4$0$537$65785112@news.neostrada.pl>
    user LordBluzg(R) pisze tak:

    > Niom, jego złośliwość działa tylko na niego :D

    .tęrp ynzależ i tab ćeintsi isum elgaic eiceiwś an ogetald i łoiso
    ytrapu tsej oT

    --
    Piter

    #ZawszeGratem
    strefa wolna od LPG FSI TDI i klimy

  • 14. Data: 2021-10-28 09:28:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >Ukradli mi dwie pary razem z autem, więc szukam dobrych, tanich i
    >długich ;-)
    >Polecicie coś konkretnie? Do diesla 1,8.
    >Walcarki do końcówek nie mam, żeby samemu zarobić klamry.

    Ogolnie - zrob to sam.
    Jak nie praska, to moze jakis srubowy zacisk, albo odwiedz jakiegos
    elektryka, co potrafi koncowki zaprasowac.

    Bo IMO - dobre kable to maja z 10mm^2 miedzi, a to tanie chinskie, to
    ma miedzi malo, albo to nawet nie miedz.

    Jakies sensowne trafilem dwa lata temu w Lidlu czy Kauflandzie, ale
    teraz pewnie nie bedzie.
    Trzeba zobaczyc ile jest drutu.

    >Mam nówkę sztukę jakiejś ładowarki przez gniazda zapalniczek (całkiem
    >wygodne gdy baby za kierownicą choć duży zonk - w służbowym Passerati
    >brak gniazda zapalniczki :-o), ale przygodny obcy to raczej nie
    >poczeka tak długo, żeby aku się doładowało małym prądem.

    Dokladnie. Mam takie 10mm2, i odpalenie to kwestia sekund ..

    A moze powerbank/jumstart?
    Robi wrazenie ... ale kosztuje tyle, co nowy akumulator :-)

    J.

  • 15. Data: 2021-10-28 09:52:53
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Czyli?
    W-wa?

    -----

  • 16. Data: 2021-10-28 12:32:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pete" napisał w wiadomości grup
    pl...
    Hello, sirapacz.
    On 27.10.2021 17:29 you wrote:

    >Za te kwotę to już można pomyśleć o powerbanku rozruchowym.

    Kable na pewno pomoga (o ile jest dawca) i starcza na dlugo,
    a powerbank ... nie wiadomo.

    J.

  • 17. Data: 2021-10-28 12:40:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 27.10.2021 o 16:06, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    >KAble spokojnie mogły przepuścić 500 amper, ale nie zaciski
    >krokodylowe. z punktów styku blachy i ołowiu zaczął się dobywać dym,
    >iskierki i żelazo zaczęło... erodować, nadtapiać wydymiać ołów. Po
    >tym przypadku, do zacisków dolutowałem miedziany drut, aby zwiększyć
    >powierzchnię styku i zastosować metal o większej przewodności
    >elektrycznej i cieplnej. mimo to, mimo dziesiątek prób, nigdy nie
    >udało mi się "odpalić" żadnego auta _bezpośrednio_ na takich kablach.
    >Zawsze, ale to zawsze trzeba było podłączyć, poczekać minutę albo

    To masz jakies ch* krokodyle.
    Nie ma zadnego problemu z odpaleniem auta bezposrednio.

    >Po tej nauce, powiedziałem - nigdy więcej. kable na 100 amper max, na
    >szybkie, kilkuminotowe ładowanie zdechlaka, a nie momentalne kręcenie

    Przygodnego dawce trudno prosic o 10 minut cierpliwosci, ale moze
    akurat mu sie nie spieszy.
    A moze ma dobre kable w bagazniku i Ci pokaze jak sie odpala :-)

    J.

  • 18. Data: 2021-10-28 12:43:09
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Pod warunkiem, że minus podpinasz do bloku silnika, a nie do minusa aku biorcy.
    I znów każde pół metra długości kabla się liczy.

    -----

  • 19. Data: 2021-10-28 12:48:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup
    pl...

    Z mojego doswiadczenie wynika, ze nie trzeba.

    No ale jak sie ma jakies bmw czy audi z akumulatorem gdzies z tylu, to
    moze i sie liczy..

  • 20. Data: 2021-10-28 13:20:25
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Ja tam wolę jakiegoś drogiego elektronicznego francuza nie uszkodzić podpinając mu
    kablami pusty aku 90 Ah.
    Przez blok silnika ewidentnie mniejszy skok obciążenia dawcy (nawet "na chodzie").

    -----