  • 11. Data: 2014-04-04 10:41:55
    Temat: Re: Jakie czesci samochodu mozna sprzedac?
    Od: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl>

    W dniu 2014-04-03 21:03, ToMasz pisze:
    > nie. posiadasz karoserie. mogli Ci ją rozkraść. taka karoseria i tak
    > powinna wylądować na złomie, skąd dostaniesz stosowne zaświadczenie
    > dzięki któremu możesz wyrejestrować auto.

    Tak, to ma sens.
    Ale ciagnac temat, ja nie chce sprzedac tej karoserii. Chce pociac ja na
    paski i zrobic sobie yyyy... cokolwiek - ogrodzenie z paskow blachy.
    Czy

    > Dla Ciebie przepis może dziwny, dlamnie też, ale pomyśl ile by stało
    > wraków na parkingach, gdyby tego przepisu nie było!

    Nie neguje sensownosci istnienia przepisu - bron boze - tylko
    zastanawiam sie jak jest traktowane cos co juz nie jest samochodem -
    szczegolnie w kontekscie np. OC - jaka podac pojemnosc silnika skoro nie
    ma silnika? :)

    --
    jarek

  • 12. Data: 2014-04-04 10:43:12
    Od: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl>

    W dniu 2014-04-03 23:46, k...@g...com pisze:

    > O tym czy coś jest samochodem świadczy dokument a nie fizyczne istnienie tego
    czegoś.

    BTW, sugerujesz, ze zasadne jest istnienie dokumentu potwierdzajacego
    ISTNIENIE rzeczy, ktora NIE ISTNIEJE? :)

    No chyba, ze to byla interpretacja przepisow, a nie Twoja opinia to
    wtedy ok :)

    --
    jarek

  • 13. Data: 2014-04-04 11:39:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Jarek Pudelko j...@b...ceti.pl ...

    > Czyli dzialajac zgodnie z prawem dokonalem dezintegracji pojazdu i teraz
    > z racji czepialskiej natury chcialbym o tym fakcie powiadomic stosowne
    > urzedy - jak to zrobic? :)

    Ciekawe zagadneinie.
    Moze dowiesz sie w urzędzie i dasz nam znać?

  • 14. Data: 2014-04-04 13:45:56
    Od: "semi" <s...@b...com.pl>

    Użytkownik "Jarek Pudelko" <j...@b...ceti.pl> napisał w
    wiadomości news:lhj5vo$uft$1@alfa.ceti.pl...
    > Czesc
    >
    > Zastanawiam sie czysto teoretycznie, ktore czesci mozna (ew. ktorych nie
    > mozna) sprzedac, zeby byc w zgodzie z ustawa:
    >
    > "Dz.U. 2005 nr 25 poz. 202
    >
    > Ustawa z dnia 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z
    > eksploatacji"

    http://moto.onet.pl/porady-ekspertow/sprzedajesz-sam
    ochod-uwazaj-zeby-nie-zlamac-prawa/wh3ty

  • 15. Data: 2014-04-04 13:46:57
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 4 kwietnia 2014 10:43:12 UTC+2 użytkownik Jarek Pudelko napisał:

> [...]
    >
    > ISTNIENIE rzeczy, ktora NIE ISTNIEJE? :)
    >

    > No chyba, ze to byla interpretacja przepisow, a nie Twoja opinia to

    Pewno jest jakaś ustawa która to reguluje. Jak w niej napisali że warunkiem
    wyrejestrowania jest przedstawienie kwitu ze stacji złomującej to dokąd takiego
    papieru nie ma to znaczy że samochód istnieje. Nie ja wymyślam w Polsce przepisy, a
    szkoda. Jest jeszcze jedna metoda. Jak ukradną to można wyrejestrować. Ale jeśli to
    będzie lipna kradzież że są na to paragrafy. Przepis z OC że zawsze musi mieć jest
    według mnie bzdurny. Powinny być wyjątki. Na przykład samochód zabytkowy w czasie
    rekonstrukcji. Taki samochód przez wiele lat może być zdemontowany i części mogą być
    popakowane w kartony. Inny przykład to jak ktoś chce sobie zrobić z karoserii klatkę
    na króliki. Wszystko z wyjątkiem karoserii sprzedał albo po trochu oddał na złom. I
    musi płacić OC bo samochód nie został wyrejestrowany. A tego samochodu nie ma, jest
    klatka na króliki. Nie ma zakazu przerabiania karoserii na klatkę na króliki.

  • 16. Data: 2014-04-04 19:12:24
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jarek Pudelko" <j...@b...ceti.pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:lhlr16$2k6t$...@a...ceti.pl...

> [...]
    > karoserii mojego auta :)
    > Nastepnie taka blache walcowana na zimno sprzedaje na zlomie
    >
    > Tym samym pojazdu juz nie ma i nikt przy zdrowych zmyslach nie powie, ze
    > pojazd ciagle istnieje.
    > Doprowadzajac ten pojazd do stanu, w ktorym jest obecnie nie zlamalem
    > prawdopodobnie zadnego przepisu tzn:
    >
    > 1. chyba moge sprzedac kazda czesc z mojego auta
    > 2. chyba moge jezdzic walcem po moim aucie
    >
    > Czyli dzialajac zgodnie z prawem dokonalem dezintegracji pojazdu i teraz z
    > racji czepialskiej natury chcialbym o tym fakcie powiadomic stosowne

    Oddać w takim stanie na legalny złom.
    A jeśli coś wcześniej wymontowałeś dopłacić karę za różnicę w masie.
    Potem z papierami do urzędu.

  • 17. Data: 2014-04-05 14:40:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 4 Apr 2014, Jarek Pudelko wrote:

    > Problem w tym, ze pojazd z eksploatacji wycofywany jest wg. okreslonej
    > procedury - nie czepiam sie. Jest jaka jest.
    > Chodzi mi o to, ze fizycznie pojazd juz NIE ISTNIEJE

    Znaczy ktoś dokonał "wycofania z eksploatacji" w sposób niezgodny
    z prawem. Jako właściciel możesz się zwolnić z odpowiedzialności
    tylko poprzez wykazanie, że to nie Ty i "nie mogłeś zapobiec",
    dajmy na to w wyniku kradzieży pojazdu.

    Wygląda na to, że nie :>
    Podobnie jak przy nieruchomościach :D

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2014-04-05 15:15:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 04 Apr 2014 10:37:46 +0200, Jarek Pudelko napisał(a):
> [...]
    > karoserii mojego auta :)
    > Nastepnie taka blache walcowana na zimno sprzedaje na zlomie

    Powinienes jednak przeczytac ustawe, a w niej powinno cie najpierw
    zainteresowac to

    Art. 53a.
    1. Kto poza stacją demontażu dokonuje:
    1) usunięcia z pojazdów wycofanych z eksploatacji elementów lub
    substancji niebezpiecznych, w tym płynów,
    2) wymontowania z pojazdów wycofanych z eksploatacji przedmiotów
    wyposażenia lub części nadających się do ponownego użycia,
    3) wymontowania z pojazdów wycofanych z eksploatacji elementów
    nadających się do odzysku lub recyklingu
    - podlega karze pieniężnej od 10 000 do 300 000 zł.
    2. Kary pieniężne, o których mowa w ust. 1, wymierza, w drodze
    decyzji, wojewódzki inspektor ochrony środowiska.

    Potem to
    3. Przedsiębiorca prowadzący stację demontażu nie pobiera opłaty, o
    której mowa w ust. 2, jeżeli łącznie są spełnione następujące warunki:
    1) pojazd jest zarejestrowany na terytorium kraju, zgodnie z odrębnymi
    przepisami;
    2) pojazd wycofany z eksploatacji:
    a) jest kompletny,
    b) nie zawiera innych odpadów, które nie pochodzą z danego pojazdu.
    4. Za pojazd kompletny uważa się pojazd, który zawiera wszystkie
    istotne elementy i jego masa jest nie mniejsza niż 90% masy pojazdu.
    5. W przypadku przyjmowania od właściciela niekompletnego pojazdu
    wycofanego z eksploatacji opłata, o której mowa w ust. 2, nie może
    przekraczać wysokości 10 zł za 1 kg brakującej masy pojazdu

    > Doprowadzajac ten pojazd do stanu, w ktorym jest obecnie nie zlamalem
    > prawdopodobnie zadnego przepisu tzn:

    Ustawa obowiazuje od 2005r, a ostatni przeglad miales kiedy ?

    > 1. chyba moge sprzedac kazda czesc z mojego auta
    > 2. chyba moge jezdzic walcem po moim aucie

    Pod warunkiem ze
    a) walec nie spowoduje rozlania plynow, lub
    b) wvzesniej te plyny wylales w autoryzowanej stacji.

    > Czyli dzialajac zgodnie z prawem dokonalem dezintegracji pojazdu i teraz
    > z racji czepialskiej natury chcialbym o tym fakcie powiadomic stosowne
    > urzedy - jak to zrobic? :)

    a) upierac sie ze nie wycofywales pojazdu z eksploatacji,
    b) na dowod swoich zamiarow odkupic sprzedane czesci,
    c) odstawic kompletny (prawie) pojazd do stacji utylizacji.

    Do kompletu masz
    Dz.U. 2006 nr 58 poz. 407
    Rozporządzenie Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 24 marca 2006
    r. w sprawie listy istotnych elementów pojazdu kompletnego

    Dz.U. 2005 nr 201 poz. 1666
    Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 28 września 2005 r. w
    sprawie wykazu przedmiotów wyposażenia i części wymontowanych z
    pojazdów, których ponowne użycie zagraża bezpieczeństwu ruchu
    drogowego lub negatywnie wpływa na środowisko

    Ale sprzedac mozna. Nie mozna tylko montowac do pojazdu.

    Tak wiec najpierw do Rosji, i tam dopiero sobie walcem jezdzic :-)

    J.

  • 19. Data: 2014-04-07 09:59:31
    Od: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl>

    W dniu 2014-04-05 15:15, J.F. pisze:

    > Powinienes jednak przeczytac ustawe, a w niej powinno cie najpierw
    > zainteresowac to

    Udzieliles bardzo dokladnej odpowiedzi - szacunek. Co nie znaczy, ze nie
    mozna sie przyczepic do ustawy :)

> [...]
    > 3) wymontowania z pojazdów wycofanych z eksploatacji elementów
    > nadających się do odzysku lub recyklingu

    To jest nie na temat - chce sprzedac wszystkie czesci z pojazdu BEDACEGO
    w eksploatacji, a nie wycofanego z eksploatacji, a o takim mowi ustawa.
    W ktorym momencie pojazd zaczyna byc "wycofany" z eksploatacji?

    W aucie podczas eksploatacji wymienia sie rozne plyny - czyli moge
    samodzielnie wylac z auta olej/plyn chlodzacy/hamulcowy jesli bede autem
    dalej jezdzil, a jesli zamierzam je rozwalcowac to juz nie moge wylac? :)
    Jesli bede autem jezdzil to moge sprzedac rolete bagaznika, a jesli chce
    auto przerobic na hmm stolik do gry w warcaby to nie moge rolety sprzedac?

    > Ustawa obowiazuje od 2005r, a ostatni przeglad miales kiedy ?

    > Pod warunkiem ze
    > a) walec nie spowoduje rozlania plynow, lub
    > b) wvzesniej te plyny wylales w autoryzowanej stacji.

    A jak zmieniam pod domem olej to ktos sprawdza gdzie wylalem stary? :)

    > a) upierac sie ze nie wycofywales pojazdu z eksploatacji,
    > b) na dowod swoich zamiarow odkupic sprzedane czesci,
    > c) odstawic kompletny (prawie) pojazd do stacji utylizacji.

    Nie ma juz pojadu... po prostu nie ma. Nigdy nie byl wycofany z
    ekslopatacji - zostal rozsprzedany i rozwalcowany bez rozlewania
    niebezpiecznych plynow :)

    > Ale sprzedac mozna. Nie mozna tylko montowac do pojazdu.

    No wlasnie - ja sprzedaje, a co ktos z tym zrobi...

    > Tak wiec najpierw do Rosji, i tam dopiero sobie walcem jezdzic :-)

    Hehe, co kraj to obyczaj :)

    --
    jarek

  • 20. Data: 2014-04-07 10:12:02
    Od: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl>

    W dniu 2014-04-07 09:59, Jarek Pudelko pisze:

> [...]
    > w eksploatacji, a nie wycofanego z eksploatacji, a o takim mowi ustawa.
    > W ktorym momencie pojazd zaczyna byc "wycofany" z eksploatacji?

    Sam sobie odpowiem :)

    [...]
    Ustawa o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji definiuje pojazdy
    wycofane z eksploatacji - jako pojazdy stanowiące odpad w rozumieniu
    przepisów o odpadach. Odpady oznaczają każdą substancję lub przedmiot,
    których posiadacz pozbywa się, zamierza pozbyć się lub do ich pozbycia
    się jest zobowiązany.
    [...]

    Czyli jesli chce sie czegos pozbyc to jest to odpadem... Zatem hmm
    sprzedajac lusterka bo chce sobie zalozyc inne, ladniejsze to stare sa
    uznawane za "odpad" bo chce sie ich pozbyc? :)
    I zeby je sprzedac musze miec zarejestrowana dzialalnosc obrotu odpadami? :)

    OMG... a ja tyle roznych rzeczy zmienilem w motocyklu...

    --
    jarek