    From: ST <j...@w...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Jaki zestaw dla grafika
    Date: Sat, 09 Aug 2014 21:37:17 +0200

    W dniu 2014-08-09 17:32, ToMasz pisze:
    > WOW! na SYSTEM? Czyli za masę kasy system będzie szybciej startował?

    Czyli ssd to zbędny wydatek? lepiej dołożyć te 400zł na trochę lepszy
    procesor lub więcej pamięci?

    > czy kiedykolwiek dioda twardego dysku migała jak szalona a procesor
    > czekał na dane z dysku? Jak ja pamiętam, to obróbka rawa albo liczenie
    > filmu jest duuuużo wolniejsze niż zapis tegoż materiału na dysk

    Nie wiem gdzie jest wąskie gardło ale jpg wielkość np. 16MB mogę
    przeglądać płynnie a rawy tej wielkości ładują się 2-4 sekundy.

    > z jakiego powodu? Dioda z dysku wali ogniem ciągłym czy procesor nie
    > nadąża?

    nie mam żadnych diod od dysków

    > ułatwi - tak, przyśpieszy - tak. ale aby zmierzyć czy będzie to
    > przyśpieszenie 5% czy np 12%, będziesz musiał używać specjalnych
    > narzędzi albo stopera.

    Do tej pory byłem zadowolony ale jakiś czas temu po aktualizacjach softu
    odczułem znaczny spadek wydajności.

    teraz mam intel CORE 2 DUO E8400 wart 80zł jak zmienię na np. i7 za
    1100zł + lepsza płyta, pamięć i grafika to odczuję 5/12% przyspieszenia?
    Czy muszę wydać 10tys na sprzęt by odczuć poprawę? Czy może lepiej tylko
    dysk ssd do starego kompa kupić?

    Sory ale nie interesowałem się tematem rozbudowy kompa już ładnych parę
    lat i nie za bardzo mam czas na zagłębianie się w testy sprzętu i co ma
    teraz największy wpływ na wydajność.
    Dlatego pytam czy może ktoś kupował i jest zadowolony z jakiejś
    niedrogiej konfiguracji do grafiki/video.