  • Data: 2014-08-10 21:18:45
    Temat: Re: Jaki zestaw dla grafika
    Od: "R.e.m.e.K" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 10 Aug 2014 15:05:59 +0200, ST napisał(a):

    > a twoim zdaniem warto się jeszcze pakować w kompa z procekiem Xeon W3520
    > o którymi pisze ToMasz? Ta architektura ma jakieś znaczące ograniczenia
    > oprócz wydajności w porównaniu z nowymi prockami i7 w cenie 1-2tys.?

    Ten Xeon ma 5 lat, jest w technologii 45nm, na dawno martwej podstawce, jest
    o polowe mniej wydajny i zre 70% pradu wiecej. i7 to technologia 22nm,
    dodatkowo ma GPU i wiele nowoczesnych technologii inside.
    Porownaj:
    http://ark.intel.com/products/39718
    http://ark.intel.com/products/80806

    Stosunek mocy do ceny przemawia na rzecz Xeona, ale zakup i7 to w Twoim
    wypadku spokoj na wiele lat. Xeona pewnie za 2-3 lata zechcesz (bedziesz
    musial) takze wymienic.

    > Xeon W3520 chyba nie będzie się już krzaczył na obróbce rawów?

    Nie wiem, nie powinien, ale cholera wie jakich instrukcji uzywa soft, ktorym
    sie bawisz. i7 wspiera AVX
    (http://pl.wikipedia.org/wiki/Advanced_Vector_Extens
    ions), ten Xeon nie.

    > Na szybkości renderingu filmów mi tak bardzo nie zależy bo robię ich
    > tylko kilka w miesiącu i nie są długie mogę więc poczekać. Chciałbym
    > tylko bym w sony vegas mógł ustawić podgląd obrabianego materiału na
    > wyższą jakość i po nałożeniu efektów dało się jeszcze nad nim pracować

    Vegas tez moze umiec korzystac z dobrodziejstw nowych procesorow Intela. Ale
    to by trzeba sprawdzic.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K