  • 41. Data: 2023-10-18 20:33:37
    Temat: Re: Jaki wskaźnik napięcia 3F dla dokładności <=1V?
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    [...]
    > Skonfigurowane reakcje w Supla, będą działać bez dostępu do neta? - mowa
    > oczywiście o reakcji w ramach jednego urządzenia. Czy jest tak jak w
    > sonoffie - są harmonogramy i kilka innych podstawowych funkcji które
    > można skonfigurować "lokalnie", a te bardziej zaawansowane jak sceny to
    > tylko przez cloud?

    To zależy od GUI danego urządzenia co tam ma się odjaniepawlać.

    Builder GUI masz tutaj i definiujesz sobie co tam ma być:

    https://gui-generic-builder.supla.io/

    Mam przykładowo woltomierz, któremu mogę zdefiniować próg napięcia przy
    którym ma włączyć lub odłączyć przekaźnik, działa to bez netu. Sceny
    oczywiście przez cloud tym bardziej, jeśli mają kontrolować inne
    urządzenia lub odwrotnie.

    Dodatkowo do Supla jest jeszcze bardziej megazaawansowana strona ze
    scenami. Tam praktycznie można wszystko.

    https://scripts.supla.io

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 42. Data: 2023-10-18 20:37:26
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 14.10.2023 19:04, Mateusz Bogusz wrote:
    > Kupiłem wskaźnik cyfrowy napięcia 3F, założę i rzutem oka będę widział
    > jak sytuacja wygląda w danym momencie.

    To poobserwowałem od soboty wieczór i...nie mam co zamieniać faz :-/

    W nocy 22-6 wydają się ładne, równe 227+-1V. Potem zaczynają opadać i od
    8.00 już lawirują 214-221.

    Napiszcie mi, czy to normalne że jak się przyłoży 2kW do takiej fazy to
    ona "leci" *aż* 10V w dół a pozostałe dwie po kilka V do góry? Gdy
    "skontrowałem" podobną mocą na drugiej fazie, to już spadek zmalał do 6V
    i międzyfazowe było bardziej wyrównane.

    W tym roku jak nie pamiętam PGE wzięło się za kładzenie linii ziemnych -
    u mnie na około wszędzie kopali wzdłuż słupów. Pod koniec sierpnia była
    10h przerwa w dostawie (wykorzystali co do minuty) i tak myślę - może na
    "końcówkę" linii trafiłem?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 43. Data: 2023-10-19 11:17:55
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@u...edu.pl>

> [...]
    > ona "leci" *aż* 10V w dół a pozostałe dwie po kilka V do góry? Gdy
    > "skontrowałem" podobną mocą na drugiej fazie, to już spadek zmalał do 6V

    To wskazuje na spieprzoną linię zera. Koniecznie to sprawdź, jak Ci się
    zero uwali to będziesz miał drobną katastrofę. A może i nie drobną.

    Paweł

  • 44. Data: 2023-10-19 11:20:18
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 16.10.2023 o 14:03, Paweł Pawłowicz pisze:

    > Mylisz dokładność z rozdzielczością.

    Niezupełnie. Myślisz, że jeśli dokładność woltomierza, który
    podlinkowałem wynosi 1% to nie będzie widać różnicy 0,5V?

    Właśnie o takie wskazanie postuje wątkotwórca.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 45. Data: 2023-10-19 11:23:12
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 19.10.2023 o 11:17, Paweł Pawłowicz pisze:

    > To wskazuje na spieprzoną linię zera. Koniecznie to sprawdź, jak Ci się
    > zero uwali to będziesz miał drobną katastrofę. A może i nie drobną.

    Tak niekoniecznie (z prawa Kirchhoffa). Musiałby mieć przewód N o
    potrójnej grubości w stosunku do 3 faz, żeby było idealnie.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 46. Data: 2023-10-19 11:50:53
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Niezupełnie. Myślisz, że jeśli dokładność woltomierza, który
    > podlinkowałem wynosi 1% to nie będzie widać różnicy 0,5V?
    >
    > Właśnie o takie wskazanie postuje wątkotwórca.

    Dokładność 3F oznacza, że różnica wskazań między fazami o takim samym
    napięciu może wynieść 1%, czyli nieco przybliżając, o tyle może się
    różnić napięcie na różnych fazach gdy wskazania są jednakowe. 1% z 230V
    to ile?

  • 47. Data: 2023-10-19 12:53:46
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    W dniu 19.10.2023 o 11:50, io pisze:

> [...]
    > napięciu może wynieść 1%, czyli nieco przybliżając, o tyle może się
    > różnić napięcie na różnych fazach gdy wskazania są jednakowe. 1% z 230V
    Dokładność na poszczególnych fazach dość łatwo zweryfikować.
    Jeśli podepnie wszystkie do 1F i okaże się że wskazania są różne to
    niestety pozostaje rozbieranie i korekcja żeby było dobrze.
    Bardziej obstawiam że w jednym egzemplarzu wskazania na wszystkich
    3F będą bardzo podobne a na innym egzemplarzu znów wskazania będą
    bardzo podobne do siebie ale różne od poprzedniego.

    Rozbieżności wynikają głównie z zastosowanych elementów i zwykle
    cała seria wskazuje podobnie.
    Osobiście kupiłem sobie kiedyś 6 szt chińskich lampek kontrolnych
    woltomierzy i wszystkie idealnie o 2V zaniżały a jak kupiłem za
    kilka miesięcy to dodawały 1V...
    --
    pzdr, j.r.

  • 48. Data: 2023-10-19 12:58:37
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    > Tak niekoniecznie (z prawa Kirchhoffa). Musiałby mieć przewód N o
    > potrójnej grubości w stosunku do 3 faz, żeby było idealnie.

    Gdy wszystkie fazy są równo obciążone to w przewodzie zerowym nic nie
    płynie(chwilowa suma prądów z 3F równa się zero).
    Dopiero po odciążeniu jednej lub więcej faz zaczyna płynąć prąd.

    Żeby zweryfikować czy problemem jest nie kontakt na N należało by
    zrobić lokalny uziom i względem niego mierzyć poziomy N i faz.

    Możliwe że linia zasilająca jest długa i spadki są takie same
    na N jak i na L1,L2,L3 natomiast coś innego w tym czasie się włączyło...
    --
    pzdr, j.r.

  • 49. Data: 2023-10-19 13:56:05
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 19.10.2023 o 12:53, Rutkowski, Jacek pisze:

> [...]
    > Osobiście kupiłem sobie kiedyś 6 szt chińskich lampek kontrolnych
    > woltomierzy i wszystkie idealnie o 2V zaniżały a jak kupiłem za

    I teraz zależy które 2 wziąłeś to masz między nimi 0 albo 3 wolty
    różnicy. Przy czym może być dopuszczalne tylko 2 a nie aż 3.

  • 50. Data: 2023-10-19 14:12:27
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@u...edu.pl>

    W dniu 19.10.2023 o 12:58, Rutkowski, Jacek pisze:

> [...]
    >
    > Żeby zweryfikować czy problemem jest nie kontakt na N należało by
    > zrobić lokalny uziom i względem niego mierzyć poziomy N i faz.

    Ten lokalny uziom musiałby mieć ułamek oma. Nierealne.

    Paweł