  • 21. Data: 2009-02-23 22:14:17
    Temat: Re: Jaki watomierz?
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    Adam Dybkowski <a...@4...pl> wrote:

    > Podane w dokumentacji 1000 impulsów na KWh mówi dokładnie, że przy
    > poborze mocy 1 KW w ciągu godziny naliczymy 1000 impulsów. Czyli okres
    > takiego przebiegu będzie 3,6s. Czas trwania impulsu (80-90 ms) nie ma
    > znaczenia, oby się wyrobiła metoda liczenia. Dla AVRka to żaden problem,
    > mechaniczne liczydło w tym liczniku energii też się wyrabia.

    Ok, softowo już rozumiem :) Elektronicznie rozumiem że to jest normalny
    otwarty kolektor, bez żadnych bajerów, i nie wymaga żadnego wygładzania
    kondensatorem a jedynie rezystora podciągającego?

    Kwestia jest jeszcze taka, że ja mam na klatce "mechaniczną porażkę sprzed
    50 lat" (no może nie 50, bo budownictwo ma z 15 lat, ale mechaniczny licznik).
    Dokładność LE-01 będzie zbliżona, czy mogą jednak coś różnie liczyć?

    --
    http://www.extreme-photo.pl/

  • 22. Data: 2009-02-23 23:33:13
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Adam Wysocki pisze:

    > Ok, softowo już rozumiem :) Elektronicznie rozumiem że to jest normalny
    > otwarty kolektor, bez żadnych bajerów, i nie wymaga żadnego wygładzania
    > kondensatorem a jedynie rezystora podciągającego?

    Tak, wystarczy nawet wewnętrzne podciąganie w AVRku.

> [...]
    > Dokładność LE-01 będzie zbliżona, czy mogą jednak coś różnie liczyć?

    Wskazania będą identyczne. Sam zdecyduj, czy tylko chcesz co jakiś czas
    określić pobór mocy; czy może automatycznie tworzyć wykresy dobowe,
    statystyki itd. Podłączenie licznika energii do procka daje dużo
    możliwości. Szczególnie gdy ten procek wepniesz do Sieci (www.ethernut.de).

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 23. Data: 2009-02-24 07:37:40
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@n...invalid> napisał w wiadomości

    > Ok, softowo już rozumiem :) Elektronicznie rozumiem że to jest normalny
    > otwarty kolektor, bez żadnych bajerów, i nie wymaga żadnego wygładzania
    > kondensatorem a jedynie rezystora podciągającego?

    Ja bym jednak dał na wejście transoptor, diodę, rezystor . Nigdy nie wiesz czy
    "kabelków z licznika" ktoś nie potraktuje megaomomierzem, "lampką probówką" czy czymś
    równie "elektronicznym".

  • 24. Data: 2009-02-24 13:27:21
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    William <n...@m...mnie.pl> wrote:

    > Ja bym jednak dał na wejście transoptor, diodę, rezystor . Nigdy nie wiesz czy
    > "kabelków z licznika" ktoś nie potraktuje megaomomierzem, "lampką probówką"
    > czy czymś równie "elektronicznym".

    To nie jest seryjna produkcja tylko jednorazowe urządzenie - jedyną osobą
    która będzie je czymkolwiek traktowała będę ja ;)

    --
    http://www.extreme-photo.pl/

  • 25. Data: 2009-02-24 21:18:02
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Adam Wysocki pisze:

    > To nie jest seryjna produkcja tylko jednorazowe urządzenie - jedyną osobą
    > która będzie je czymkolwiek traktowała będę ja ;)

    No to dorzuć chociaż zabezpieczenia ESD i ew. szeregowy rezystor.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 26. Data: 2009-02-25 02:35:44
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    Adam Dybkowski <a...@4...pl> wrote:

    > No to dorzuć chociaż zabezpieczenia ESD

    Czyli dwie diody zaporowo odpowiednio między VDD i INT oraz INT i VSS? (INT -
    wejście procka)

    --
    http://www.extreme-photo.pl/

  • 27. Data: 2009-02-27 11:46:49
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    Adam Dybkowski <a...@4...pl> wrote:

    > Polecam raczej taki sprzęt:
    > http://sklep.elektromag.pl/?site=4&prodID=11752
    > http://www.fif.com.pl/pobieranie/le-01_karta.pdf

    Kupiłem i nie byłbym sobą, gdybym od razu nie rozebrał :) W środku
    siedzi poczciwy tiny13 (jest nawet złącze do programowania), a całość
    jest wybiórczo zalana masą - niestety najwięcej jej jest tam, gdzie
    najciekawiej, czyli na części między elektryką a prockiem. Znalazłem
    to co oczywiste, czyli bocznik (tam są dwie płytki, jedna elektryczna
    z bocznikiem i druga, częściowo zalana masą, z elektroniką).

    --
    http://www.extreme-photo.pl/

  • 28. Data: 2009-02-27 22:11:50
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Adam Wysocki pisze:

> [...]
    > to co oczywiste, czyli bocznik (tam są dwie płytki, jedna elektryczna
    > z bocznikiem i druga, częściowo zalana masą, z elektroniką).

    Wrzuć fotki gdzieś na sieć, pls. Chętnie zobaczę bez rozbebeszania
    mojego egzemplarza.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 29. Data: 2009-03-01 16:47:40
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    Adam Dybkowski <a...@4...pl> wrote:

    > Wrzuć fotki gdzieś na sieć, pls. Chętnie zobaczę bez rozbebeszania
    > mojego egzemplarza.

    Jasne :) Wrzuciłem na grupowego FTP-a:
    ftp://alpropme:P...@t...pl/gophi/le-01/

    --
    http://www.extreme-photo.pl/

  • 30. Data: 2009-03-01 22:55:10
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Adam Wysocki pisze:

    > Jasne :) Wrzuciłem na grupowego FTP-a:
    > ftp://alpropme:P...@t...pl/gophi/le-01/

    Dzięki. Co jest pod zalewą?

    Gdyby jeszcze producent wypuścił dodatkowo tańszą wersję bez liczydła
    mechanicznego (tylko konwerter P/f i wyjście cyfrowe) to byłoby super.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/