  • 11. Data: 2009-02-21 15:47:20
    Temat: Re: Jaki watomierz?
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> wrote:

    > Rzeczywisty pobór czy chcesz zmierzyć tak, żeby było to adekwatne z
    > tym, co pokaże licznik energetyczny? Bo on też dokładnie nie mierzy...

    To drugie.

    Chyba jednak kupię zwykły licznik, np. ten:
    http://www.allegro.pl/item559351881.html

    --
    http://www.extreme-photo.pl/

  • 12. Data: 2009-02-21 19:55:39
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Adam Wysocki pisze:

    > To drugie.
    >
    > Chyba jednak kupię zwykły licznik, np. ten:
    > http://www.allegro.pl/item559351881.html

    To jest jakaś mechaniczna porażka z technologią sprzed 50 lat.
    Polecam raczej taki sprzęt:
    http://sklep.elektromag.pl/?site=4&prodID=11752
    http://www.fif.com.pl/pobieranie/le-01_karta.pdf

    Pod wyjście impulsowe możesz podłączyć ulubiony mikrokontroler (jest
    odizolowane galwanicznie od reszty licznika) i mierzyć okres przebiegu.
    Sprawdziłem doświadczalnie, daje miarodajne wyniki. Licznik jest
    skalibrowany, dokładność pomiaru: klasa 1 (zgodnie z IEC61036).

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 13. Data: 2009-02-21 22:15:53
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    Adam Dybkowski <a...@4...pl> wrote:

    > Polecam raczej taki sprzęt:
    > http://sklep.elektromag.pl/?site=4&prodID=11752
    > http://www.fif.com.pl/pobieranie/le-01_karta.pdf

    Droższy, ale wygląda sensowniej...

    > Pod wyjście impulsowe możesz podłączyć ulubiony mikrokontroler (jest
    > odizolowane galwanicznie od reszty licznika) i mierzyć okres przebiegu.

    Okres, czy częstotliwość? Jak to wygląda? Dobrze myślę, że przy poborze 1kW
    będzie 1000 imp. na godzinę (każdy 90ms), przy poborze 2kW 2000 imp/h itd.?

    --
    http://www.extreme-photo.pl/

  • 14. Data: 2009-02-22 09:47:46
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Adam Wysocki wrote:

    > Droższy, ale wygląda sensowniej...

    > Okres, czy częstotliwość? Jak to wygląda? Dobrze myślę, że przy
    > poborze 1kW będzie 1000 imp. na godzinę (każdy 90ms), przy poborze
    > 2kW 2000 imp/h itd.?

    Nie chce się szkokować ale godzina na ziemi trwa 3600 sekund co przy 1000
    impulsach/h daje jeden impyls co 3.6 sekundy ;-)

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 15. Data: 2009-02-22 09:52:27
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Mikolaj Tutak wrote:

    > Nie chce się szkokować ale godzina na ziemi trwa 3600 sekund co przy
    > 1000 impulsach/h daje jeden impyls co 3.6 sekundy ;-)

    Chyba ze chodziło ci o czas trwania impulsu (90ms) to nawet przy maksymalnym
    obciążeniu (10kW) daje około 10000 impulsów na godzinę, czyli impuls co
    360ms - impulsy 90ms się spokojnie zmieszczą.

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 16. Data: 2009-02-22 18:08:02
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Sat, 21 Feb 2009 20:55:39 +0100, Adam Dybkowski napisał(a):

    > To jest jakaś mechaniczna porażka z technologią sprzed 50 lat.
    > Polecam raczej taki sprzęt:
    > http://sklep.elektromag.pl/?site=4&prodID=11752
    > http://www.fif.com.pl/pobieranie/le-01_karta.pdf

    Czy to znaczy, że nie ma żadnych sensownych watomierzy? Tylko mierniki
    energii są w miarę dokładne? Czy rzeczywiście lepiej jest kupić drogi
    miernik energii i dorobić lub dokupić układ obliczający z tego moc średnią
    (taki układ wprowadza dodatkową niedokładność), niż nienajgorszy watomierz?

    --
    GLaF

  • 17. Data: 2009-02-22 18:53:44
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    Mikolaj Tutak <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam> wrote:

    > Nie chce się szkokować ale godzina na ziemi trwa 3600 sekund co przy 1000
    > impulsach/h daje jeden impyls co 3.6 sekundy ;-)

    Zobacz do tego linka podanego wcześniej - tam jest podany czas trwania
    impulsu 90ms, impulsy mogą pojawiać się... No tu jest moje pytanie jak
    często :)

    --
    http://www.extreme-photo.pl/

  • 18. Data: 2009-02-22 19:39:38
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Adam Wysocki pisze:

    > Okres, czy częstotliwość? Jak to wygląda? Dobrze myślę, że przy poborze 1kW
    > będzie 1000 imp. na godzinę (każdy 90ms), przy poborze 2kW 2000 imp/h itd.?

    Heh, trudno raczej mierzyć częstotliwość gdy przy małej mocy masz
    impulsy co kilkadziesiąt sekund. Ja mierzyłem okres przebiegu przy
    pomocy procka ATmega48. Największa częstotliwość timera, przerwanie od
    przepełnienia i dodatkowy licznik 32-bitowy w sofcie. Wystarczało do
    objęcia całego zakresu pomiarowego.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 19. Data: 2009-02-22 19:48:23
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Adam Wysocki pisze:

    > Zobacz do tego linka podanego wcześniej - tam jest podany czas trwania
    > impulsu 90ms, impulsy mogą pojawiać się... No tu jest moje pytanie jak
    > często :)

    Podane w dokumentacji 1000 impulsów na KWh mówi dokładnie, że przy
    poborze mocy 1 KW w ciągu godziny naliczymy 1000 impulsów. Czyli okres
    takiego przebiegu będzie 3,6s. Czas trwania impulsu (80-90 ms) nie ma
    znaczenia, oby się wyrobiła metoda liczenia. Dla AVRka to żaden problem,
    mechaniczne liczydło w tym liczniku energii też się wyrabia.

    W moim programie obsługującym licznik LE-01 zastosowałem krótką formułkę:
    P = 3600W/t[s]

    Czyli jeżeli okres przebiegu był 1s -> odpowiadało to mocy 3600W.
    Przy impulsach co 10s -> 360W.
    itd.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 20. Data: 2009-02-22 21:49:00
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Adam Wysocki wrote:

    > Zobacz do tego linka podanego wcześniej - tam jest podany czas trwania
    > impulsu 90ms, impulsy mogą pojawiać się... No tu jest moje pytanie jak
    > często :)

    Nas to ci odpowiedziałem w drugim poście - przy 10kW (maksimum dla tego
    licznika) bedzie impuls co 360ms.

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj