  • 51. Data: 2011-06-04 14:02:13
    Temat: Re: Jaki tani samochód dla siostry
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Fri, 03 Jun 2011 13:07:14 +0200, Michał \"HoMMeR\" Paszek wrote:

    > Citroen Saxo 1.1i lub 1.5D.

    Widzę, że Saxo warto przyjrzeć się bliżej. Widziałem kilka fajnych ofert
    w moich okolicach. Dzięki za propozycję.

    Tomek

  • 52. Data: 2011-06-04 16:55:38
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Marcin Jan" <t...@g...pl> napisał w wiadomości news:

    > a przyznać musisz że kompakt kompaktowi nie równy, nawet z tego samego
    > okresu nie mówiąc już że dzisiejsze auta klasy B mogą równać się z
    > kompaktem z początku lat 90.

    Nawet są większe.
    Właśnie przed miesiącem wymieniłem 9 letnie auto klasy B na kilkanaście lat
    starszego kompakta - jest wyraźnie mniejszy.

  • 53. Data: 2011-06-04 18:31:17
    Od: Marcin Jan <t...@g...pl>

    > E tam, kiedyś nie było i kobity jeździły. A jak się na pierwszym
    > samochodzie nauczy, że się w miejscu nie kręci to potem będzie miała
    > mniej wizyt u mechaników.

    ze niby jak masz wspomaganie to od kręcenia w miejscu psuje się
    wspomaganie? Jestem ciekaw po jakim realnie przebiegu i jak często pada
    wspomaganie od takiego kręcenia. Zaliczyłem parę aut ale jakoś ze
    wspomaganiem problemów nie było. A należę do osób które mają to gdzieś i
    skoro da się kręcić to się kręci. Pozdrawiam wszystkich dmuchających na
    zimne ;).

    Do wątkotwórcy: czasem brałem SC (bez wspomagania) od ojca i byłem
    zdziwiony że trzeba używać podobnej siły jak w lagunie ze wspomaganiem.
    No ale to lekkie auto i cienkie opony.

  • 54. Data: 2011-06-04 21:06:22
    Od: BearBag <c...@g...com>

    > Punto brzmi dobrze, przejrzę oferty. Dzięki.
    >
    >         Tomek

    Uwaga na blache w zwłaszcza podłoge i progi, Punta jedynki mają bardzo
    lichy spód i jak cos stało na dworze to bedzie masakra od spodu. Poza
    tym to przyjemne wozidła, wspomaganie niestety tylko w wersji z
    silnikiem 1.6 i bardzo bardzo rzadko w 1,2 75KM/

  • 55. Data: 2011-06-04 21:16:18
    Od: wit <w...@m...aei.polsl.pl>

    Tomasz Stiller <k...@l...eu.org> wrote:
    > Jasna sprawa. Jak już zdecyduję czego będę szukał, to z każdym wybranym
    > egzemplarzem podjeżdżam do zaufanego mechanika na przegląd.

    Ale tu nie chodzi o to czy sprawne czy nie, tu chodzi o "siłę" tego
    wspomagania. W Civiku na pewno łatwiej niż w Punto kręcić kierownicą jak
    samochód stoi (ale to raczej rzadko), za to jak już się samochód toczy, to w
    Punto było wrażenie, że mimo braku wspomaganie wspomaga bardziej ;)

    wit

  • 56. Data: 2011-06-04 21:25:51
    Od: BearBag <c...@g...com>

    Zbyt lekko kręcąca sie kierownica podczas jazdy z dużą predkoscią to
    raczej żadna zaleta dla mlodego kierowcy który może przypadkiem
    wylądować na poboczu albo źle okreslić promień skrętu.
    Zaletą wspomagania jest właśnie łatwe parkowanie i lekki opór
    kierownicy przy duzej predkosci co pomaga a nie przeszkadza.
    Oczywiście w róznych autach róźnie to działa. I zalezy tez czy to
    elektryczne czy hydrauliczne wspomaganie.

  • 57. Data: 2011-06-04 22:09:25
    Od: wit <w...@m...aei.polsl.pl>

    BearBag <c...@g...com> wrote:
> [...]
    > Oczywiście w róznych autach róźnie to działa. I zalezy tez czy to
    > elektryczne czy hydrauliczne wspomaganie.

    Dlatego właśnie napisałem "gdy samochód się toczy", czyli prędkość jest
    niewielka, zdaje się, że o to chodziło autorowi wątku. Przy większych jest
    OK.

    wit

  • 58. Data: 2011-06-05 01:38:40
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 3 Jun 2011 10:01:54 +0000 (UTC), Tomasz Stiller napisał(a):

    > Wymagania
    > - Tanie, zakup do 3000 zł (tak, wiem...)
    > - Wspomaganie kierownicy
    > - Tanie części zamienne i prosta konstrukcja
    > - Raczej małe niż duże

    Sierra.
    Przykładowo - kierunkowskaz nowy w sklepie - 15zł...

    --
    ___________ (R)

  • 59. Data: 2011-06-05 08:31:49
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 5 Jun 2011 01:38:40 +0200, Adam Płaszczyca wrote:

    >Sierra.
    >Przykładowo - kierunkowskaz nowy w sklepie - 15zł...

    Ale sie kiedys skoncza te ostatnie zapasy i zostana tylko szroty :-)

    A powiedz lepiej ile kosztuje sprezyna gazowa do klapy, bo pewnie juz
    wymaga wymiany.

    J.

  • 60. Data: 2011-06-05 11:38:20
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

    W dniu 2011-06-03 15:16, Adam pisze:

    > Kolega który kupił A8 za jakies 200 tys zl
    > w między czasie był 3 razy holowany. :-)

    Właśnie dla tego był holowany, bo kupił A8 za 200k zł.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciek