  • 1. Data: 2009-02-02 07:38:38
    Temat: Jaki superlekki aparat?
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Chciałbym porobić trochę fotek/filmów aparatem podczepionym do helikopterka
    zdalnie sterowanego.
    Za względu na mały udźwig i ryzyko potłuczenia szukam czegoś lekkiego
    (poniżej 100g) i taniego. Jakość mało istotna.
    Co byście zaproponowali?
    Jacek

  • 2. Data: 2009-02-02 07:49:59
    Temat: Re: Jaki superlekki aparat?
    Od: "Kokos" <k...@k...pl>

> [...]
    > Za względu na mały udźwig i ryzyko potłuczenia szukam czegoś lekkiego
    > (poniżej 100g) i taniego. Jakość mało istotna.

    telefon komórkowy

  • 3. Data: 2009-02-02 07:50:52
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>

    Użytkownik "Jacek" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Za względu na mały udźwig i ryzyko potłuczenia szukam czegoś lekkiego
    > (poniżej 100g) i taniego. Jakość mało istotna.

    Ja bym kupił na allegro co znajdę najlżejszego za jakąś stówę (może być
    używany albo powystawowy) następnie bym go maksymalnie odchudził wywalając
    obudowę i inne niepotrzebne z punktu widzenia zdjęć elementy.

    P.S. Lepiej szukaj czegoś na dedykowany akumulator, a nie "paluszki" bo
    paluszki są cięższe (chyba, że chcesz zasilać z aparat z helikoptera).

    Pozdrawiam
    Winetoo

  • 4. Data: 2009-02-02 07:57:10
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    niegłupi pomysł z tym zasilaniem z helikoptera - sporo gramów mniej
    Jacek
    PS
    telefony kom. są za ciężkie

  • 5. Data: 2009-02-02 08:03:27
    Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah>

    Jacek pisze:

    > telefony kom. są za ciężkie

    No to masz problem, bo aparaty raczej lżejsze od telefonów nie są.

  • 6. Data: 2009-02-02 08:11:30
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Mon, 2 Feb 2009 08:57:10 +0100, "Jacek" <m...@w...pl> wrote:

    >telefony kom. s? za ciężkie
    Kup jakiś tani aparacik, lub komórkę i ją odchudź, myślę, że jak
    pozbawisz np. telefon obudowy, klawiaturki, ekraniku, to ciągle będzie
    aparat działał i będziesz mógł tym jakoś sterować.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 7. Data: 2009-02-02 08:16:01
    Od: "J." <j...@i...pl>

> [...]
    > Za względu na mały udźwig i ryzyko potłuczenia szukam czegoś lekkiego
    > (poniżej 100g) i taniego. Jakość mało istotna.
    Tak sobie myślę,że ideałem byłby którys z tych małych kieszonkowych
    peryskopowców [bez wysuwanego obiektywu] od Sony'ego, Fuji, czy Olympusa. Małe
    toto, bez wystających elementów, w dodatku całkiem zautomatyzowane. Fotki i
    tak bedziesz musiał robić w trybie auto, P lub na jakimś programie, ustawienia
    dobierajac na ziemi, bo inaczej strasznie rozbuduje Ci się sterowanie i ono
    samo "załatwi" cały udźwig modelu helikoptera. I tak bedziesz potrzebował
    zdalnego spustu migawki i ew. włączania aparatu. Możesz ewentualnie zastapić
    to jakims prostym mechanizmem czasowym, to chyba będzie najlżejsze
    rozwiązanie, tylko zdjęcia będą robione na ślepo i trzeba bedzie selekcjonować
    ze stu. Aha, raczej szukaj modelu ze stabilizacją. Aparat tak czy siak trzeba
    będzie zamocować [razem ze sterowaniem] na jakiejś przekładce z pianki czy
    coś,bo nie wiem, czy stabilizacja wyłapie czestotliwość wibracji od silnika i
    wirnika tego helikopterka. Z tego powodu również raczej krótkie ogniskowe,
    czyli odpada obsługa zooma.
    Pozdrawiam
    -J.

  • 8. Data: 2009-02-02 08:49:25
    Od: "scatterbrain" <o...@w...izbo>

    > Za względu na mały udźwig i ryzyko potłuczenia szukam czegoś lekkiego
    > (poniżej 100g) i taniego. Jakość mało istotna.
    > Co byście zaproponowali?

    Kup tania kamerke internetowe i ja pozbaw obudowy.
    Tanie i lekkie.

  • 9. Data: 2009-02-02 08:53:15
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    tanie i lekkie, tylko co z kablem ;-)
    Jacek

  • 10. Data: 2009-02-02 08:53:57
    Od: gizmacz <g...@w...pl>

    Jacek wrote:

    > Za względu na mały udźwig i ryzyko potłuczenia szukam czegoś lekkiego
    > (poniżej 100g) i taniego. Jakość mało istotna.

    Jeśli jakość jest mało istotna, to najtańszym wejściem w temat są
    Musteki Gsmart 1, 2 i 3, ewentualnie Medion 40323.
    Zasilając z pakietu heli wyrobisz się poniżej 50g.
    Przykładowe sterowanie: http://www.rc-cam.com/cammangs.htm
    Jakość filmów i zdjęć: wg mnie porażka, ale znam takich, którym wystarcza.

    g.