  • 11. Data: 2011-11-27 11:47:56
    Temat: Re: Jaki środek penetrujący?
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Czesławek" <c...@o...wytnij.pl> napisał w wiadomości
    news:jarevj$26l$1@news.onet.pl...

    > Podasz namiary na tego mechanika? Podczas próby wymiany świec żarowych
    > okazało się, że trzech nie można odkręcić, więc mechanik poinformował
    > mnie, że może się podjąć wykręcenia, ale na moją pełną odpowiedzialność.
    > Ponadto stwierdził, że żadne środki chemiczne w tym przypadku nie pomogą
    > bo gwint jest "szczelny". Z tego co mi wiadomo to rolę uszczelniającą przy
    > świecy pełni stożek a nie gwint.

    Kraków cię interesuje? Jest jeszcze w okolicy Mielca, pisze że wykręca
    wszystkie :) ale nie korzystałem.
    Dokładnie stożek, u mnie była krzywo wkręcona przez co zapiekła się na całej
    powierzchni w głowicy.
    Wojtek
    --
    Taaa... Oczywiście, są lekarze, którzy
    poświęcają cały swój czas i wiedzę

  • 12. Data: 2011-11-27 11:50:32
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik "dominik" <u...@d...net.pl> napisał w wiadomości

    > Niby czemu?

    Bo będzie dziura? Oczywiście możesz pchać miast holowania :)
    Wojtek

  • 13. Data: 2011-11-27 12:56:12
    Od: Czesławek <c...@o...wytnij.pl>

    W dniu 2011-11-27 11:47, wowa pisze:

> [...]
    > wszystkie :) ale nie korzystałem.
    > Dokładnie stożek, u mnie była krzywo wkręcona przez co zapiekła się na
    Mieszkam w Wawie, więc Kraków to trochę daleko.
    W swojej okolicy znalazłem następujący warsztat
    http://okserwislz.neostrada.pl/swiece.html,
    ale cena powala w szczególności, że liczą 300-500 zł od sztuki, a ja mam
    trzy.
    Poczytałem sobie troszkę na temat technologii wykręcania "trudnych"
    świec i najpierw zamierzam sam spróbować, ale koszty też nie są niskie.
    1. najtańszy klucz dynamometryczny 5-30Nm - 220zł
    2. najtańszy klucz do świec żarowych z przedłużką - 40zł
    3. środek penetrujący (najczęściej polecany to WURTH ROST OFF) - 20zł
    4. pasta montażowa do świec - 30zł

    Łącznie wychodzi - 310zł, ale jak dobrze pójdzie i nic się nie uszkodzi
    to część z tych elementów będę mógł odsprzedać za powiedzmy 200zł, więc
    może być - 110zł :-)

    Czesławek

  • 14. Data: 2011-11-27 12:56:28
    Od: "Iksinski" <nie_pisz@tu_nic_nie_ma.pl>

    Użytkownik "wowa" <w...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Bo będzie dziura? Oczywiście możesz pchać miast holowania :)
    > Wojtek

    Jaka dziura?

  • 15. Data: 2011-11-27 18:43:32
    Od: "zaemka" <N...@w...pl>

    - przy aluminiowej głowicy odkręcać na zimno,
    - żaden środek penetrujący nie pomoże - świece są szczelne,
    - ODKRĘCAĆ poprzez "udar" lub szarpanie lub stukanie w klucz młotkiem a NIE
    w sposób ciągły - w sposób ciągły najszybciej można zerwać,
    - jeśli się rozwali świeca to jeczszce nie koniec świata - można w środek
    wbić przyżąd do odkręcania urwanych śrób (coś w rodzaju ostrosłupa
    zakończonego główką na klucz)
    - najgorsze co może się stać to zerwać gwint w głowicy i wtedy kosztowna
    naprawa.

  • 16. Data: 2011-11-27 20:24:14
    Od: "lublex" <l...@S...pl>

    Użytkownik "Deflegmator" <w...@M...pl> napisał w wiadomości
    > Ja tam się nie znam, ale wydaje mi się, że skoro istnieje coś takiego
    > jak rozszerzalność temperaturowa ciał, to na gorąco tego w ogóle nie
    > ruszysz.

    Ale jak metalową "dziurę" rrozgrzejesz to średnicę zwiększa.

    pozdr
    lublex

  • 17. Data: 2011-11-27 20:36:55
    Od: Czesławek <c...@o...wytnij.pl>

    W dniu 2011-11-27 20:24, lublex pisze:

    > Ale jak metalową "dziurę" rrozgrzejesz to średnicę zwiększa.

    Wzory z książek z mechaniki mówią to samo co Ty, ale logika niekoniecznie.
    Pomyśl co by się stało z otworem jakby wziąć pod uwagę rozszerzalność
    objętościową, bo głowica to kloc materiału, który rozszerzał się będzie
    w trzech wymiarach a otwór na świecę ma tylko 10mm średnicy :-)
    W przypadku pierścieni, w których fi zewn. - fi wewn. jest małe w
    stosunku do tych fi wewn. to rzeczywiście łatwo wyobrazić sobie to, że
    fi wewn. się zwiększy.
    Czesławek

  • 18. Data: 2011-11-27 20:47:05
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    > Wzory z książek z mechaniki mówią to samo co Ty, ale logika niekoniecznie.

    to nie logika tylko fałszywe przeświadczenie ;-)

    > Pomyśl co by się stało z otworem jakby wziąć pod uwagę rozszerzalność
    > objętościową, bo głowica to kloc materiału, który rozszerzał się będzie
    > w trzech wymiarach a otwór na świecę ma tylko 10mm średnicy :-)

    i ok, wszystko rozszerzy się "na zewnątrz"
    zrozumienie sprawy ułatwi założenie że ten kloc metalu to zbiór
    nieskończenie cienkich pierścieni.

    czyli w przykładzie świecy żarowej
    trzeba by mieć głowicę ciepłą a świecę zimną - trudne.

  • 19. Data: 2011-11-27 20:58:33
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    > Poczytałem sobie troszkę na temat technologii wykręcania "trudnych"
    > świec i najpierw zamierzam sam spróbować, ale koszty też nie są niskie.
    > 1. najtańszy klucz dynamometryczny 5-30Nm - 220zł

    klucz zbędny w wypadku odkręcania (nie stosować długiej dźwigni i tyle).

    > 2. najtańszy klucz do świec żarowych z przedłużką - 40zł
    > 3. środek penetrujący (najczęściej polecany to WURTH ROST OFF) - 20zł
    > 4. pasta montażowa do świec - 30zł

    czyli 90zł
    w przypadku ukręcenia świecy może warto wypróbować wykrętak?

  • 20. Data: 2011-11-27 21:00:24
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    > Bo będzie dziura? Oczywiście możesz pchać miast holowania :)

    jak będzie dziura to w to miejsce wkręcisz nową świecę, i pojedziesz ale
    nie do warsztatu.