  • 21. Data: 2011-11-27 21:05:59
    Temat: Re: Jaki środek penetrujący?
    Od: Czesławek <c...@o...wytnij.pl>

    W dniu 2011-11-27 18:43, zaemka pisze:
    > - żaden środek penetrujący nie pomoże - świece są szczelne,

    Nie do końca tak jest. Główny problem to zapieczenie na gwincie, a gwint
    nie pełni roli uszczelniającej. Za uszczelnienie głównie odpowiada
    stożek na świecy, który jest on dociskany do aluminiowej ścianki
    głowicy. Jak gwint jest czysty to podobno świecę można wkręcić ręką
    prawie do końca. Dalej dociąga się ją kluczem dynamometrycznym i podobno
    w ten sposób świeca obraca się jeszcze o ok 1/4 do 1/2 obrotu a więc
    0,25 do 0,5 mm. Podobno znaczy - sam tego nie sprawdzałem.

    > - ODKRĘCAĆ poprzez "udar" lub szarpanie lub stukanie w klucz młotkiem a
    > NIE w sposób ciągły - w sposób ciągły najszybciej można zerwać,

    Spróbuję też stukać, ale wydaje mi się że będzie ciężko dobrać
    odpowiednią siłę. Znasz jakieś narzędzia udarowe o momencie udaru
    nieprzekraczającym 35 Nm?

    > - jeśli się rozwali świeca to jeczszce nie koniec świata - można w
    > środek wbić przyżąd do odkręcania urwanych śrób (coś w rodzaju
    > ostrosłupa zakończonego główką na klucz)

    Przeczytałem już kilka opisów użycia tego przyrządu, ale wyszło z tego,
    że jest on głównie przeznaczony do silników CDI. Można go już nabyć za
    ok 50 zł.

    > - najgorsze co może się stać to zerwać gwint w głowicy i wtedy kosztowna
    > naprawa.

    Dlatego staram się zabrać jak najwięcej opinii na temat odkręcania
    zapieczonych świec. Potem przeanalizuję je i ułożę plan działania.

    Czesławek

  • 22. Data: 2011-11-27 21:10:47
    Od: Czesławek <c...@o...wytnij.pl>

    W dniu 2011-11-27 20:47, nazgul pisze:

    > i ok, wszystko rozszerzy się "na zewnątrz"
    > zrozumienie sprawy ułatwi założenie że ten kloc metalu to zbiór
    > nieskończenie cienkich pierścieni.

    Założenie trudne do wyobrażenia. Cały czas wydaje mi się, że ten otwór
    będzie zaciskany.

    > czyli w przykładzie świecy żarowej
    > trzeba by mieć głowicę ciepłą a świecę zimną - trudne.

    Są środki zamrażające, tyle że gwint świecy zaczyna się ok 6 mm poniżej
    powierzchni głowicy :-(

    Czesławek

  • 23. Data: 2011-11-27 21:22:20
    Od: Czesławek <c...@o...wytnij.pl>

    W dniu 2011-11-27 20:58, nazgul pisze:

    > klucz zbędny w wypadku odkręcania (nie stosować długiej dźwigni i tyle).

    Może i tak, ale wcześniej chciałbym się dowiedzieć ile w ręku trzeba
    mieć siły aby odkręcać z momentem równym 30 Nm. Oczywiście wiem, że to
    jest tyle, co masa 30 kg na 1 m ramieniu :-)
    Teoretycznie jakby klucz miał 30 cm ramię (jakiś standardowy kluczyk) to
    trzeba by je obciążyć aż 100 kg, ale ile to będzie w pchnięciu ręką to
    nie potrafię sobie wyobrazić.

    Dla pewności kupię jednak klucz dynamometryczny. Znalazłem już taki
    model lewo-prawo firmy Jonnesway, który pozwala zarówno na dokręcanie
    jak i odkręcanie z pomiarem siły.

    Czesławek

  • 24. Data: 2011-11-27 21:32:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 27 Nov 2011 21:22:20 +0100, Czesławek napisał(a):

    > Może i tak, ale wcześniej chciałbym się dowiedzieć ile w ręku trzeba
    > mieć siły aby odkręcać z momentem równym 30 Nm. Oczywiście wiem, że to
    > jest tyle, co masa 30 kg na 1 m ramieniu :-)

    3kG

    > Teoretycznie jakby klucz miał 30 cm ramię (jakiś standardowy kluczyk) to
    > trzeba by je obciążyć aż 100 kg, ale ile to będzie w pchnięciu ręką to
    > nie potrafię sobie wyobrazić.

    10kG, a tyle reka bez klopotu przylozysz.

    > Dla pewności kupię jednak klucz dynamometryczny.

    Calkowicie zbedny wydatek. Przylozysz te 30Nm, ani drgnie, i co dalej ?

    Co innego jakbys mial pewnosc ze np przy 90Nm swieca/sruba peknie i ze
    nalezy przylozyc gora 85Nm.

    Nic na sile - wszystko mlotkiem. Albo udarowym kluczem pneumatycznym.

    J.

  • 25. Data: 2011-11-27 21:44:01
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

> [...]

    > mieć siły aby odkręcać z momentem równym 30 Nm. Oczywiście wiem, że to
    > jest tyle, co masa 30 kg na 1 m ramieniu :-)

    To przelicz jeszcze raz, bo po mojemu, to Ci wyszło nie 30, a około
    300Nm...

    --
    ___________ (R)

  • 26. Data: 2011-11-27 21:46:25
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik "nazgul" <x...@w...pl> napisał w wiadomości

    > jak będzie dziura to w to miejsce wkręcisz nową świecę, i pojedziesz ale
    > nie do warsztatu.

    Mówimy o urwaniu świecy. Zagwarantujesz że po tym zostanie cały płaszcz
    zewnętrzny lub będzie się dało resztki wykręcić domowym sposobem? Ja się
    bałem, chociaż uważam, że w warunkach warsztatowych dałbym sobie radę.
    Wojtek

    --
    Taaa... Oczywiście, są lekarze, którzy
    poświęcają cały swój czas i wiedzę

  • 27. Data: 2011-11-27 21:50:50
    Od: Czesławek <c...@o...wytnij.pl>

    W dniu 2011-11-27 21:32, J.F. pisze:

    > 3kG

    +++

    > 10kG, a tyle reka bez klopotu przylozysz.

    +++

    > Calkowicie zbedny wydatek. Przylozysz te 30Nm, ani drgnie, i co dalej ?

    Będzie usprawiedliwienie, że po dobroci się nie dało.
    Klucz będę mógł zawsze sprzedać. Widzę, że na allegro schodzą więc
    puszczę 50 zł taniej.

    > Co innego jakbys mial pewnosc ze np przy 90Nm swieca/sruba peknie i ze
    > nalezy przylozyc gora 85Nm.

    Producent nowych świec (BERU) podaje, że wytrzymują 35 Nm
    Z tym że przeważnie pękają świece a nie gwint w głowicy.

    > Nic na sile - wszystko mlotkiem. Albo udarowym kluczem pneumatycznym.

    Rozważę to rozwiązane, ale najpierw po dobroci spróbuję.

    Czesławek

  • 28. Data: 2011-11-27 21:51:51
    Od: Czesławek <c...@o...wytnij.pl>

    > To przelicz jeszcze raz, bo po mojemu, to Ci wyszło nie 30, a około
    > 300Nm...

    +++

    Czesławek

  • 29. Data: 2011-11-27 23:06:56
    Od: "zaemka" <N...@w...pl>

    jest jeszcze takie cuś:

    http://motofocus.pl/nowosci/6750/bezpieczny-demontaz
    -swiec-zarowych-i-wtryskiwaczy

  • 30. Data: 2011-11-27 23:19:54
    Od: Czesławek <c...@o...wytnij.pl>

    W dniu 2011-11-27 23:06, zaemka pisze:
    > jest jeszcze takie cuś:
    >
    > http://motofocus.pl/nowosci/6750/bezpieczny-demontaz
    -swiec-zarowych-i-wtryskiwaczy

    Cena zwala z nóg :(
    http://www.narzedzia.interparts.pl/produkt,2904,vibr
    opac___sciagacz_swiec_i_wtryskiwaczy___zestaw_max
    Ciekawe czy uda się znaleźć warsztat, który zakupił takie urządzenie.
    Czesławek