  • Data: 2013-10-22 00:17:38
    Temat: Re: Jaki soft archiwizujący?
    Od: "\(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dziękując za komentarze i podpowiedzi, chciałbym prosić jeszcze raz tych,
    którzy polecali jakieś programy, aby skrobnęli słówko o tym, czy są one
    dostępne w polskiej wersji językowej, jaki jest orientacyjny koszt, tudzież
    garść informacji technicznych - o ile im wolny czas pozwoli ;)

    Skomentuję też kilka wypowiedzi uczestników - tak "zusamen do kupy" - coby
    nie mnożyć postów.

    "Kamikazee" napisał w news:l3vl3j$bpg$1@node1.news.atman.pl...

    : Do przyrostowej automatycznej
    : archiwizacji to Cobian Backup, do wypalania DVD to
    : CDBurnerXP

    Cobian? CDBurnerXP? Lepszy od Nerona? Napisz jeszcze słówko o nich!

    "Szymon von Ulezalka" napisał w
    ps.com ...
    : (...)
    : co do softu:
    http://www.dobreprogramy.pl/Archiwizacja-danych,Prog
    ramy,Windows,223.html

    Jeśli się nie mylę (niech mnie ktoś poprawi - koniecznie!) witryna owa
    prowadzi dość bandycką politykę. Do oferowanego oprogramowania (cudzego! -
    choć właściciel praw autorskich pozwala go rozpowszechniać - uwaga! -
    bezpłatnie!) witryna "dobreprogramy" dołącza jakieś wredne "ciasteczka"
    które potrafią nieźle nakaszanić, a i wqrwić niewąsko.

    : natomiast naprawde wazne dane dobrze jest miec w sieci-
    : skydrive, dropbox, google dysk.

    Nnno, jakoś nie mam przekonania do "chmury" - choć niby żadnych tajnych
    tajności nie posiadam. Ale nigdy nie uwierzę, iż do takiego dropbox'a nikt
    włamać się nie może, choćby po to, aby z czystej złośliwości wykorzystać
    jakieś dane...

    Użytkownik "Boogie" napisał w
    news:l42m9m$vco$1@news.task.gda.pl ...
    : (...)
    : Proponuje Allways Sync&Go - nie sluzy backupowi a synchronizacji jednak
    : przy ustaleniu jednokierunkowosci sprawdza sie doskonale a dodatkowo
    : jest portable.
    :

    Chwytam co 2 słowo. Co to jest w tym przypadku "jednokierunkowość", czym się
    różni synchronizacja od backup'a, i dlaczego program powinien być "portale"?

    Użytkownik "m" <m...@g...com> napisał w
    news:5264ea52$0$2148$65785112@news.neostrada.pl ...
    : (...)
    :
    : Dlatego, że jakbym miał archiwizować na DVD, to nie robiłbym nic innego
    : jak wkładał i wyjmował płytki.
    :

    Danych do archiwizacji produkuję tyle co kot napłakał, jeden krążek
    "rewritable" starczy mi na parę tygodni, chyba że coś mi się odmieni. Nie są
    to jakieś dane, z których utratą wiązałby się wieeelki uszczerbek finansowy,
    ale... byłbym jednak niepocieszony!

    Zasadniczym problemem jest to, że są one porozsiewane w różnych miejscach,
    chciałbym coby program za mnie już zapamiętywał co-gdzie-jest, sprawdzał,
    czy zmienił się w którymś z tak zapamiętanych lokalizacji atrybut
    "archiwizacyjny", robił kopie, a w razie zniszczenia pliku - przywracał (z
    najnowszej kopii), i to (co ważne!) dokładnie w tej samej ścieżce dostępu
    co była onegdaj, a nie "gdzie bądź"...

    : Poza tym, taki drobny szczegół że najbliższy napęd DVD jest u sąsiada.

    No tak, zupełnie jak w tym dowcipie z Napoleonem, i burmistrzem małego
    miasteczka:
    "Ależ cesarzu, strzelalibyśmy, ale nie mieliśmy armat..." ;)

    Użytkownik "marfi" napisał w
    news:5263ba00$0$2285$65785112@news.neostrada.pl ...
    : (...)
    : Masz Nero? No pewnie i NeroBackItUp?
    :

    Nnno tak, nie sprawdziłem zawartości _własnego_ dysku, a szperam w necie
    ;)

    Ale... nigdy nie korzystałem z NeroBackItUp, nie wiedziałem że można nim
    cosik po-archiwizować. Dzięki, sprawdzę!

    Użytkownik "robot" napisał w
    :
    : Wszyscy jak zwykle polecają cobian backup bo jest najbardziej znany.
    : Ja go używałem i okazał wcale nie taki fajny.
    : Ja polecam SyncBackSE.

    A jakieś szczegóły?

    Użytkownik "marfi" <marfi @bb.onet.pl> napisał w
    news:52651927$0$2286$65785112@news.neostrada.pl ...
    : (...)
    : (...) na DVD jako kopie przyrostowe wykonywane przez Nero.
    :

    A jak Nerona nakłonić do robienia kopii przyrostowych - a już najlepiej na
    krążku "rewritable" ? Bo próbowałem, ale jakoś bezskutecznie...

    Ktoś tam jeszcze pisał o "statystycznej" niezawodności RAID5 (czym to się
    je?), ktoś jeszcze o zaletach NAS'a, ale nie dam tu linku, bo posty jakoś
    nieopatrznie już wykasowałem. Jednak skomentuję ową niezawodność:

    Najlepszy RAID-1000 nic a nic nie pomoże, jeśli w system dupnie naprawdę
    sprytny wirus. Notabene przez wirusy straciłem kilkakrotnie nie tylko cenne
    dla mnie dane, ale i całą zawartość Outlooka, wszelkie moje ustawienia
    spersonalizowane, zakładki i historię w przeglądarce.

    No ale to dłuższy temat (a w zasadzie nawet dwa), więc pewnie innym razem.