  • Data: 2013-10-22 01:01:57
    Temat: Re: Jaki soft archiwizujący?
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    > Ktoś tam jeszcze pisał o "statystycznej" niezawodności RAID5 (czym to się
    > je?), ktoś jeszcze o zaletach NAS'a, ale nie dam tu linku, bo posty jakoś
    > nieopatrznie już wykasowałem. Jednak skomentuję ową niezawodność:
    >
    > Najlepszy RAID-1000 nic a nic nie pomoże, jeśli w system dupnie naprawdę
    > sprytny wirus. Notabene przez wirusy straciłem kilkakrotnie nie tylko cenne
    > dla mnie dane, ale i całą zawartość Outlooka, wszelkie moje ustawienia
    > spersonalizowane, zakładki i historię w przeglądarce.
    >
    > No ale to dłuższy temat (a w zasadzie nawet dwa), więc pewnie innym razem.

    NAS nie podłącza się do komputera, na NAS robi się kopie przez sieć co
    jakiś czas, najprościej to zrzucać przez FTP na NAS. Co za różnica, czy
    w pliku, którego kopię zrobisz na płytę czy na NAS jest wirus? No fakt,
    z płyty to już właściwie go nie usuniesz :P

    a tak gwoli przypomnienia - RAID nie służy do robienia kopii - RAID jest
    po to, aby w razie awarii dysku to co pracuje na tym RAIDzie działało
    dalej (nie dotyczy RAID0).