  • Data: 2021-06-25 23:05:12
    Temat: Re: Jaki smartfon wybrać żeby ...
    Od: Ewa <E...@c...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 25.06.2021 o 22:32, Ewa pisze:

    > Samsung Galaxy Xcover 5 64GB za ok. 1300 zł.
    Radziliście żeby wpisać w google nazwę + problem. Nawet nie musiałam
    tego robić, bo samo przeszukanie stron o tym smartfonie pokazało na
    przykład poniższą opinię, obawiam się, że nie jedyną.

    Troszeczkę się zawiodłem. Patrząc na zdjęcia myślałem, że będzie dobrze
    w dłoni się trzymał dzięki karbowanym boczkom. Jest też promowany jako
    telefon ludzi pracujących w ciężkich warunkach, którzy oczekują telefonu
    solidnego i _praktycznego_. Niestety te karby na nic się zdały, bo
    telefon jest wykonany z ponadprzeciętnie śliskiego plastiku. Wyjeżdża z
    ręki z ogromną łatwością. W porównaniu z nim, mój stary Blackberry Priv
    jest jak przyklejony do ręki. Zatem nie obędzie się bez jakiegoś
    silikonowego etui.
    Bateria mogłaby być pojemniejsza. Wiem, że można dokupić drugą i je
    podmieniać - ale ani to wygodne, ani szybkie. Podczas rozmowy z klientem
    też raczej tego nie zrobię. Poza tym w celu wymiany baterii trzeba
    ściągnąć pokrywę z uszczelką, wtedy telefon nie jest odporny ani na wodę
    ani na kurz, więc trzeba to robić w czystych warunkach. A przecież to
    miał być telefon na budowy!
    Brak diody powiadomień o przegapionych połączeniach jest wręcz
    kuriozalny w przypadku telefonu za 1300 zeta. Samsung zastąpił ją za
    pomocą diody flash z aparatu, ale jak telefon leży na biurku to mignięć
    tej diody nie widać.
    Telefon ma optymalną szerokość, ale przez grube ramki ekran jest bardzo
    wąski - mimo dosyć drobnych dłoni mam ogromne problemy z pisaniem na
    jego mikroskopijnej klawiaturze.
    Na koniec sprawa "praktycznego" przycisku XCover. Taki on praktyczny, że
    aż śmiać mi się chce. Mocno wystaje, dzięki czemu łatwo go nacisnąć. Ale
    też łatwo o samoczynne naciśnięcie w kieszeni i np. włączenie latarki,
    która wyładuje baterię. Można skonfigurować go tak, żeby nie działał na
    zablokowanym ekranie. Ale wtedy już nie jest praktyczny. Kompromisem
    byłaby możliwość aktywacji latarki tylko na czas przytrzymania przycisku
    - jak puszczam, to gaśnie. Wtedy co najwyżej mignie na chwilę w kieszeni
    i nic złego się nie stanie. Niestety takiej możliwości ustawienia nie ma.
    Poza wymienionymi powyżej wadami - reszta jest OK, to znaczy na poziomie
    oczekiwanym od telefonu w tej cenie (średnia półka).
    Drugi raz bym tego telefonu nie kupił.

    Pozdrawiam
    Ewa