-
31. Data: 2011-06-02 07:14:01
Temat: Re: Jaki skuter wybra? ?
Od: Tytus <v...@o...pl>
Siemka
*** Roman Niewiarowski
Ja tam nie wiem jaki skuter jest najlepszy, ale szukalbym takiego na
duzych kolach.
Ja tez nie wiem jaki jest najlepszy ale zeby nie bylo,
ze moje nie jest naj to moj na 100% jest najbrzydszy :)
Ale smialo moge polecic z tym ze to cwiartka
Malaguti Password
T
-
32. Data: 2011-06-03 21:17:22
Temat: Re: Jaki skuter wybrać ?
Od: "Paweł.H." <p...@u...gmail.com>
>
> Moze kolega nie przeczytał dokładnie oznaczenia i były to np Aprilia SR
> 125/150, Gilera 125/180 itp.....
> Bo pięćdziesiatką powyżej 100km/h ?????.......no moze wg skuterowego
> licznika.
Niestety tylko 50 -tki.
Seryjne wszystko. Tylko odblokowane i zestrojone porządnie.
Miałem Aprilię SR50 LC (gaźnikowa, chłodzona cieczą).
Do tego tuningowy wariator (Malossi), tlumik sportowy od 80tki, sportowe
sprzęglo Malossi. W trakcie eksploatacji oryginalne podzespoły zużyły się i
zostaly zmienione na części tuningowe - tylko takie były w sprzedaży.Na
seryjnym cylindrze 50ccm po remoncie silnika. Poskałdany i ustawiony w
cieszącym się najlepszą sławą w tamtym czasie podwarszawskim serwisie
Megabet.
A więc można powiedzieć max co można było zrobić z pięćdziesiątką. Silniczek
wysilony na maksa.
Prędkość maks mierzyłem z samochodem - bo licznik pokazywał jakieś bzury -
było to ok 90kmh i czuć wtedy było brak sterowności. Stówki nigdy nie
osiągnął.
Tym bardziej nie wydaje się to możliwe na częściach seryjnych, (na których
mój skuterek był odczuwalnie słabszy).
Do niedawna miałem 125 4T i maks prędkość to było 109kmh (GPS) - motocykl
miał ok 11KM, czyli znacznie więcej niż seryjna 50tka.
Wiem, ze z dwusuwa jest wieksza moc, ale jak pamietam z czasów skuterowych
dla pięćdziesiatek, nawet częściwo zrobionych , 100kmh było granicą
nieosiągalną, taką prędkoscią chwalili sie tylko ci, którzy zastosowali
pełny tuning, włacznie z cylindrem 80ccm, wiekszym gaźnikiem itp.
-
33. Data: 2011-06-04 12:28:51
Temat: Re: Jaki skuter wybrać ?
Od: robertbig <r...@w...pl>
On 3 Cze, 23:17, "Pawe .H." <p...@u...gmail.com> wrote:
> > Moze kolega nie przeczyta dok adnie oznaczenia i by y to np Aprilia SR
> > 125/150, Gilera 125/180 itp.....
> > Bo pi dziesiatk powy ej 100km/h ?????.......no moze wg skuterowego
> > licznika.
>
> Niestety tylko 50 -tki.
> Seryjne wszystko. Tylko odblokowane i zestrojone porz dnie.
>
> Mia em Aprili SR50 LC (ga nikowa, ch odzona ciecz ).
> Do tego tuningowy wariator (Malossi), tlumik sportowy od 80tki,
Ale jaka aprilie ? Z jakim silnikiem ? Z którego roku ?
Tem komin od 80-ki juz świadczy o "znajomości" zagadnienia.
> sportowe
> sprz glo Malossi.
Sprzegła, wariatory pomagaja tylko wykorzystać lepiej moc. Ale jej nie
produkuja.
W trakcie eksploatacji oryginalne podzespo y zu y y si i
> zostaly zmienione na cz ci tuningowe - tylko takie by y w sprzeda y.Na
> seryjnym cylindrze 50ccm po remoncie silnika. Poska dany i ustawiony w
> ciesz cym si najlepsz s aw w tamtym czasie podwarszawskim serwisie
> Megabet.
> A wi c mo na powiedzie max co mo na by o zrobi z pi dziesi tk . Silniczek
> wysilony na maksa.
> Pr dko maks mierzy em z samochodem - bo licznik pokazywa jakie bzury -
> by o to ok 90kmh i czu wtedy by o brak sterowno ci. St wki nigdy nie
> osi gn .
> Tym bardziej nie wydaje si to mo liwe na cz ciach seryjnych, (na kt rych
> m j skuterek by odczuwalnie s abszy).
>
Tylko ci sie wydaje.
-
34. Data: 2011-06-04 16:17:45
Temat: Re: Jaki skuter wybrać ?
Od: "Paweł.H." <p...@u...gmail.com>
Użytkownik "robertbig" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
news:d0e9da55-f29f-46b0-9d9b-018defce9367@c20g2000vb
v.googlegroups.com...
On 3 Cze, 23:17, "Pawe .H." <p...@u...gmail.com> wrote:
> > Moze kolega nie przeczyta dok adnie oznaczenia i by y to np Aprilia SR
> > 125/150, Gilera 125/180 itp.....
> > Bo pi dziesiatk powy ej 100km/h ?????.......no moze wg skuterowego
> > licznika.
>
> Niestety tylko 50 -tki.
> Seryjne wszystko. Tylko odblokowane i zestrojone porz dnie.
>
> Mia em Aprili SR50 LC (ga nikowa, ch odzona ciecz ).
> Do tego tuningowy wariator (Malossi), tlumik sportowy od 80tki,
Ale jaka aprilie ? Z jakim silnikiem ? Z którego roku ?
Tem komin od 80-ki juz świadczy o "znajomości" zagadnienia.
> sportowe
> sprz glo Malossi.
Sprzegła, wariatory pomagaja tylko wykorzystać lepiej moc. Ale jej nie
produkuja.
W trakcie eksploatacji oryginalne podzespo y zu y y si i
> zostaly zmienione na cz ci tuningowe - tylko takie by y w sprzeda y.Na
> seryjnym cylindrze 50ccm po remoncie silnika. Poska dany i ustawiony w
> ciesz cym si najlepsz s aw w tamtym czasie podwarszawskim serwisie
> Megabet.
> A wi c mo na powiedzie max co mo na by o zrobi z pi dziesi tk . Silniczek
> wysilony na maksa.
> Pr dko maks mierzy em z samochodem - bo licznik pokazywa jakie bzury -
> by o to ok 90kmh i czu wtedy by o brak sterowno ci. St wki nigdy nie
> osi gn .
> Tym bardziej nie wydaje si to mo liwe na cz ciach seryjnych, (na kt rych
> m j skuterek by odczuwalnie s abszy).
>
Tylko ci sie wydaje.
Wariator nie produkuje mocy, raczej likwiduje dziurę w przyspieszeniu, a
waga rolek decyduje o zależnosci vmax/przyspieszenie.
Aprilia SR 50 LC '1995 (albo 1996-nie pamiętam) silnik minarelli chłodzony
cieczą (leżący cylinder).