  • 21. Data: 2011-12-27 08:57:08
    Temat: Re: Jaki skaner do ... ?
    Od: miab <m...@w...pl>

    W dniu 2011-12-25 22:23, Zofia pisze:
> [...]
    0_0_0_0_0_0_0_0

    > Mam dobrą drukarkę, więc kombajnu nie potrzebuję.
    > Nie chcę przepłacić, ale też nie zależy mi żeby był najtańszy
    > z dostępnych na rynku. Liczy się wygoda.

    Droższe kombajny mają tę zaletę że można na nich skanować bez połączenia
    z komputerem. Bezpośrednio na pendrive czy karty pamięci.

    miab

  • 22. Data: 2011-12-27 11:59:33
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Zofia" <a...@d...com> napisał w wiadomości
    > To nie będzie plik podobnych kartek do zeskanowania. Kartki będą różnej
    > wielkości,
    > A4 i mniejsze, różnej jakości. Czasami dwustronne.
    > I dlatego interesuje mnie czy funkcja ScanGear byłaby dla mnie przydatna.
    > Nadal nie rozumiem dlaczego jest ona tak skąpo opisana w Internecie.
    > Spodziewałam
    > się znaleźć jakieś przykłady, które ilustrowałyby jej zastosowanie, ale
    > niczego takiego
    > nie znalazłam.

    To proste. ScanGear jest nazwą bardzo dobrego skądinąd sterownika do
    skanerów Canona a nie jakiejś specjalnej funkcji. Nie znajdziesz tego, czego
    nie ma.

    > Liczę się z taką możliwością.

    > Książek raczej skanować nie będę. Ale z mojego doświadczenia wynika, że
    > czasami
    > jest kłopot z dokładnym przyleganiem pojedynczych kartek i podejrzewam, że
    > w takich
    > sytuacjach CCD ma także przewagę nad CIS.

    Głębia ostrości skanerów CIS to około 0,4 mm. Nie jest tak tragicznie.

    > W tej chwili rozważam 2 modele:
    > - Canon Scan LiDE 200
    > 4800x4800 dpi, ma funkcję Scan Gear, ale jest CIS
    > - Epson Perfection V33
    > 4800x9600 dpi, jest otwierany z boku i jest CCD

    To są modele o wiele za dobre i pewnie za drogie. Sądząc po parametrach są
    przeznaczone do skanowania fotografii. Dadzą radę i dokumentom, ale dla
    Ciebie ważniejsza będzie szybkość skanowania i ewentualnie ten automatyczny
    podajnik.

    > Nie wiem na ile sprawdza się to skanowanie od razu do PDF z możliwością
    > przeszukiwania
    > treści, czyli, jak rozumiem, od razu przetworzonego na znaki. Czy ktoś to
    > wykorzystywał?

    Nie ma takiej funkcji. Zbyt optymistycznie zrozumiałaś instrukcję.
    Skanowanie do PDF-a polega tylko na zamknięciu obrazka w kopercie z napisem
    pdf.

  • 23. Data: 2011-12-27 12:55:45
    Od: "Zofia" <a...@d...com>

    > To proste. ScanGear jest nazwą bardzo dobrego skądinąd sterownika do
    > skanerów Canona a nie jakiejś specjalnej funkcji. Nie znajdziesz tego,
    > czego nie ma.

    Jak się zwał, tak się zwał. Ważne co można dzięki temu uzyskać. A BartekK
    opisał to jako coś wyjątkowego, czyli takiego, co nie występuje masowo
    w innych skanerach. O te możliwości mi chodziło.

    Pozdrawiam
    Zofia

  • 24. Data: 2011-12-27 12:58:56
    Od: "Zofia" <a...@d...com>

> [...]
    > przeznaczone do skanowania fotografii. Dadzą radę i dokumentom, ale dla
    > Ciebie ważniejsza będzie szybkość skanowania i ewentualnie ten

    To zaproponuj coś szybkiego do dokumentów, bez podajnika.

    Pozdrawiam
    Zofia

  • 25. Data: 2011-12-27 17:34:50
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@N...gazeta.pl>

    Zapomnij o ReadIris (bo się "zapoprawkujesz" na śmierć).
    Z uwagi na zbundlowany program OCR Abbyy FineReader (genialny!) polecam Ci
    Lexmarka, w szczególności z automatycznym dwustronnym podajnikiem dokumentów
    jak Lexmark x364dn.
    Skanowanie rzeczywiście najlepiej w rozdzielczośći 300 dpi, ale wybierzesz
    sobie czy chcesz kolor, czy odcienie szarości czy wręcz cz.-b. (od tego
    zalezy wielkość wynikowego pliku, ale polecam kolor tak czy inaczej).
    Abbyy Finereader ma opcję zapisywania jako "Text behind PDF", czyli masz
    normalny obraz skanu (jakieś nagłówki, pieczątki, podpisy, notatki) i
    dodatkowo niejako ukryty pod spodem tekst do przeszukiwania itp.

    -----

  • 26. Data: 2011-12-27 17:41:58
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@N...gazeta.pl>

    Oczywiście, że jest taka funkcja, nazywa się "text behind pdf" (w programie
    Abbyy Finereader Sprint Plus komenda "Scan & Read") i wykorzystuję to na co
    dzień do archiwizowania dokumentów.

    -----
    > Nie ma takiej funkcji.
    > Zbyt optymistycznie zrozumialaa instrukcje.
    > Skanowanie do PDF-a polega tylko na zamknieciu obrazka w kopercie z napisem
    pdf.

  • 27. Data: 2011-12-27 18:27:30
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Chyba nie doczytałeś o co chodzi. Mowa była o pracy bez komputera.

  • 28. Data: 2011-12-27 18:44:44
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    > To zaproponuj coś szybkiego do dokumentów, bez podajnika.
    >
    > Pozdrawiam
    > Zofia

    Problem w tym, że nie mam bieżącego rozeznania w skanerach. Bardzo szybko
    skanuje moduł w kombajnie Canona MG6250 i wszystko wskazuje na to, że to
    samo jest sprzedawane oddzielnie jaki LiDE 210. Ale zajrzyj na stronę Canona
    poświęconą skanerom biurowym. Tam są modele jeszcze bardziej pasujące do
    Twoich potrzeb. Z siecią, bez sieci, do wyboru i koloru.

  • 29. Data: 2011-12-27 20:31:50
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-12-26 16:32, Zofia pisze:
    > Bardzo zainteresowała mnie ta funkcja i zanim ostatecznie zdecyduję się
    > na zakup skanera Canona z tą funkcją chciałabym dowiedzieć się więcej.
    > Szukałam w Internecie jakiegoś opisu i przykładów użycia, ale nic nie
    > znalazłam. Dowiedziałam się tylko, że jest to sterownik, więc pewnie
    > ze skanerem innej firmy nie będzie działać.
    To nie jest tak, że skaner/oprogramowanie "wycina tło", po prostu tak
    dopasowuje ustawienia poziomu bieli, czerni, gamma, krzywe jasności, by
    uzyskać najlepszy efekt dla danego typu dokumentu (zdjęcie, dokument,
    czysty czarno-biały tekst itd).

    Np skan "goły" 300dpi (specjalnie jakiś śmieć, który nie przylega do
    szyby, jest nierównomierny itp) bez żadnych dodatkowych funkcji:
    https://picasaweb.google.com/109406031452828361493/D
    ecember272011#5690906069139128658

    To samo zeskanowane ale z funkcją auto-tone i gutter-correction
    (koryguje za-szarzenie w miejscu gdzie element nie przylega do szyby i
    jest ciemniejszy, czyli np przy skanowaniu książki "garb" na środku
    między kartkami)
    https://picasaweb.google.com/109406031452828361493/D
    ecember272011#5690906110528362482
    Ja wiem że to nie jest ogromna różnica, i to samo można uzyskać ręcznie
    bawiąc się ustawieniami jasność/gamma w programie graficznym, ale jeśli
    robi się to dla jednej kartki to ok, a jak dla wielu - to niech samo się
    robi.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 30. Data: 2011-12-27 21:21:49
    Od: "Zofia" <a...@d...com>

> [...]
    > bawiąc się ustawieniami jasność/gamma w programie graficznym, ale jeśli
    > robi się to dla jednej kartki to ok, a jak dla wielu - to niech samo się

    Bardzo dziękuję za wyjaśnienia. Po kliknięciu na linki otrzymuję komunikat:
    Niestety, nie znaleziono strony. :-(

    Pozdrawiam
    Zofia