  • 1. Data: 2011-12-25 02:12:12
    Temat: notebook HP nx6125 + padniety hdd
    Od: "Archangell" <r...@o...pl>

    Witam

    Jakieś 2 lata temu sprezentowałem siostrzeńcom żony notebooka HP nx6125.
    Specyfikacja jak tu: http://www.bitcomputer.pl/product.php?id=2376
    No i łobuziaki dość szybko zarżnęli ten sprzęt. Twierdzili, że chyba padł
    dysk, pytali jakiegoś "fachowca", który stwierdził, że się nie opłaca naprawiać.
    Przyjechała moja teściowa na święta i przywiozła tego laptopa cobym go obejrzał.
    Na początku to w ogóle nie startował, tzn. pokazywały się komunikaty disc error
    or bios,
    system halted itd. Wyjąłem dysk i wsadziłem płytę z win XP do napędu DVD i
    zaczął
    startować instalator systemu tylko, że potem nie ma już gdzie go zainstalować.
    I teraz jaki dysk kupić (HDD, SSD) z uwagi na:
    Jeśli jakieś inne podzespoły są padnięte to może lepiej nie kupować dysku 2,5
    cala
    tylko 3,5 albo przenośny bo wtedy będę mógł go wykorzystać w komputerze
    stacjonarnym który planuję
    kupić w terminie późniejszym. Dysk 2,5 cala podłącze normalnie a 3,5 cala albo
    przenośny na usb
    można podłączyć i zainstalować system z dvd? Albo inaczej czy 2,5 calowy dysk
    można ewentulanie potem
    wykorzystać w komputerze stacjonarnym?
    Na komputerze tym zainstalowałbym tylko system, jakiegoś firewalla i office i
    koniec.
    Trochę szkoda mi tego notebooka bo ma matową matrycę 15,1 cala o rozdzielczości
    1024 x 768, dużo mieści się w pionie
    nie to co na tych panoramicznych 15,6 cala. Tylko obawiam się, że kupię dysk a i
    tak ten HP nie będzie działać prawidłowo.
    Można jakoś sprawdzić inne podzespoły czy są ok?

    Arch

  • 2. Data: 2011-12-25 02:38:22
    Temat: Re: notebook HP nx6125 + padniety hdd
    Od: " Gil" <g...@g...pl>

    Archangell <r...@o...pl> napisał(a):
    > Można jakoś sprawdzić inne podzespoły czy są ok?

    Płyta z jakimś Linux Live-CD?
    http://www.knoppix.org/

  • 3. Data: 2011-12-25 08:47:20
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 25 Dec 2011 03:12:12 +0100, Archangell napisał(a):

    > Wyjąłem dysk i wsadziłem płytę z win XP do napędu DVD i
    > zaczął
    > startować instalator systemu tylko, że potem nie ma już gdzie go zainstalować.

    No to pierwsze co zrób to wsadź ten dysk z powrotem i zainstaluj system
    (formatowanie dokładne). Jak się da i wystartuje to zastosuj względem tego
    dysku narzędzie testujące odpowiedniego producenta i dopiero po uzyskaniu z
    niego negatywnego rezultatu leć do sklepu.
    --
    Jacek

  • 4. Data: 2011-12-25 09:47:20
    Od: "M1SLQ" <m...@m...o2.pl>

    > Trochę szkoda mi tego notebooka bo ma matową matrycę 15,1 cala o
    > rozdzielczości 1024 x 768, dużo mieści się w pionie
    > nie to co na tych panoramicznych 15,6 cala.

    Panoramiczny to co najmniej 1280x800 czyli więcej niż te 768

  • 5. Data: 2011-12-25 10:09:46
    Od: "Archangell" <r...@o...pl>

    > Panoramiczny to co najmniej 1280x800 czyli więcej niż te 768

    Nieprecyzyjnie się wyraziłem. Mam noteboka asusa o 15,4 albo 15,6 cala i
    rozdzielczości 1366 x 766 i w pionie
    ten asus ma 19,1 cm widocznej matrycy a ten HP 22,7 cm. Miałem kiedyś wrażenie,
    że więcej "widzę" w pionie na tym HP
    ale może coś źle pamiętam.

    Arch

  • 6. Data: 2011-12-25 13:59:33
    Od: sumar <s...@o...eu>

    Archangell:

    > Albo inaczej czy 2,5 calowy dysk można ewentulanie potem wykorzystać
    > w komputerze stacjonarnym?

    Można! Zarówno wewnętrznie, jak i na zewnątrz, jeśli chciałbyś by był
    przenośny za pomocą czegoś takiego: <http://u.42.pl/2Huw> Mam, polecam,
    działa tak jak powinno.

  • 7. Data: 2011-12-27 19:50:51
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@g...pl>

    Przede wszystkim sprawdź, czy ten notek obsługuje dyski PATA, czy SATA, i czy
    w BIOS jest opcja "SATA Native Mode" co znakomicie ułatwia życie.
    Dyski 2,5'' SATA do 80-100 GB są tanie, przy czym polecam jednak 7200 rpm
    (np. jakiś Hitachi Travelstar, albo inny).

    -----