  • 1. Data: 2016-01-21 12:25:12
    Temat: Jaki serwis internetowy pokaże on-line sytuację na drogach (korki, wypadki, przejezdność)?
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Czy jakieś serwis internetowy pokazuje sytuację drogową on-line?
    Chodzi mi o Trójmiasto.

    Chętnie przed wyjściem z domu, albo już w drodze - zajrzałbym do takiego
    serwisu, żeby móc ocenić sytuację i wybrać trasę.

    --
    MN

  • 2. Data: 2016-01-21 12:47:25
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    W dniu 21.01.2016 o 12:25, Marcin N pisze:
    > Czy jakieś serwis internetowy pokazuje sytuację drogową on-line?
    > Chodzi mi o Trójmiasto.

    Korkowo
    targeo (doptaszkuj Traffic)
    a nawet google, do diaska

    --
    Alf/red/

  • 3. Data: 2016-01-21 13:22:31
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 21 Jan 2016 12:25:12 +0100, w
    <56a0c015$0$22836$65785112@news.neostrada.pl>, Marcin N

    Najlepszą zapewne będzie korkosfera.pl (teraz to http://traffic.naviexpert.pl)

  • 4. Data: 2016-01-21 20:40:19
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 21 Jan 2016 12:25:12 +0100, Marcin N napisał(a):

> [...]
    >
    > Chętnie przed wyjściem z domu, albo już w drodze - zajrzałbym do takiego
    > serwisu, żeby móc ocenić sytuację i wybrać trasę.

    Korki i zatory to zdecydowanie maps.google.com (natężenie ruchu) - ilość
    danych zbieranych od użytkowników (zazwyczaj w dodatku nieświadomych)
    pewnie większa niż wszystkich nawigacji razem wziętych.

  • 5. Data: 2016-01-22 09:57:40
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 21 Jan 2016 20:40:19 +0100, w
    <xxr8meoecooj$.1eyzm5rfo7lmh$.dlg@40tude.net>, Tomasz Pyra
    <h...@s...spam.spam> napisał(-a):

    > Korki i zatory to zdecydowanie maps.google.com (natężenie ruchu) - ilość
    > danych zbieranych od użytkowników (zazwyczaj w dodatku nieświadomych)
    > pewnie większa niż wszystkich nawigacji razem wziętych.

    Pewnie nie. Z reguły polskie nawigacje czerpią dane z monitoringu GPS
    samochodów flotowych, do czego Google dostępu nie ma.
    A Google może zbierać dane tylko od pojazdów jadących z włączonym GPS, na
    dodatek nie wiem czy robi to automatycznie.

  • 6. Data: 2016-01-22 22:08:47
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 22 Jan 2016 09:57:40 +0100, r...@k...pl napisał(a):

    > Pewnie nie. Z reguły polskie nawigacje czerpią dane z monitoringu GPS
    > samochodów flotowych, do czego Google dostępu nie ma.

    Pod warunkiem że w samochodzie flotowym nie jedzie żaden smartfon z
    Androidem ;)

    > A Google może zbierać dane tylko od pojazdów jadących z włączonym GPS, na
    > dodatek nie wiem czy robi to automatycznie.

    Google czerpie dane z każdego urządzenia z Androidem z GPS, które nie ma
    wyklikanych blokad na wysyłanie tego typu informacji.

    Pomijając etykę takiego zbierania danych, to informacje są naprawdę szybko
    dostępne, również na wielu bocznych drogach.

  • 7. Data: 2016-01-24 19:11:20
    Od: j...@i...pl

    On Fri, 22 Jan 2016 22:08:47 +0100, Tomasz Pyra
    <h...@s...spam.spam> wrote:

    >Google czerpie dane z każdego urządzenia z Androidem z GPS, które nie ma
    >wyklikanych blokad na wysyłanie tego typu informacji.

    Bez włączonego GPSu to dane są mało miarodajne.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 8. Data: 2016-01-24 20:31:49
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 24 Jan 2016 19:11:20 +0100, j...@i...pl napisał(a):

    > Bez włączonego GPSu to dane są mało miarodajne.

    No to wiadomo, jednak wystarczy mieć Yanosika czy nawigację i już Google
    wie wszystko.
    A na drogach tego jednak mało nie jeździ.

    W każdym razie tak po trójmieście - działa bezbłędnie w odróżnieniu od
    innych serwisów gdzie dane często są za rzadko odświeżane.

  • 9. Data: 2016-01-24 21:41:58
    Od: j...@i...pl

    On Sun, 24 Jan 2016 20:31:49 +0100, Tomasz Pyra
    <h...@s...spam.spam> wrote:

    >No to wiadomo, jednak wystarczy mieć Yanosika czy nawigację i już Google
    >wie wszystko.

    Napisałeś "bez włączonego GPSu". A teraz piszesz o Yanosiku lub
    nawigacji ;) A te używają GPSu.

  • 10. Data: 2016-01-24 23:21:28
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 24 Jan 2016 21:41:58 +0100, j...@i...pl napisał(a):

    > Napisałeś "bez włączonego GPSu". A teraz piszesz o Yanosiku lub
    > nawigacji ;) A te używają GPSu.

    No ale "bez włączonego GPSu" to Ty napisałeś a nie ja ;)

    Urządzenie oczywiście musi mieć włączony GPS i wtedy serwis Google Maps
    mierzy prędkość takich urządzeń i jakoś tam je klasyfikuje oblicza
    prędkości na danych odcinkach dróg.

    Czyli zna prędkość każdego kto na urządzeniu z Androidem ma uruchomiony
    jakikolwiek program używający GPS czyli każda nawigacja, Yanosik, terminal
    Ubera itp., a to jednak całkiem popularna sprawa.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Google_Traffic