  • 1. Data: 2011-02-20 10:36:17
    Temat: Jaki serwer news dla programisty?
    Od: Szyk <s...@o...pl>

    Witam

    Szukam dobrego serwera news i nie mogę znaleźć. Zależy mi na tym by
    zachowywał się jak bramka Google. Czyli żeby:
    1. nie kasował postów wysyłanych na wiele grup,
    2. żeby akceptował wiadomości z załącznikami
    3. żeby miał grupy alt.pl i pl. a może i pozostałe polskie
    dodatkowo:
    4. żeby można było z niego korzystać w programie do grup dyskusyjnych
    (np. Thunderbird)

    Obecnie korzystam z news.neostrada.pl i on nie spełnia pierwszych dwóch
    moich wymagań. Próbowałem serwery task i onet ale one nie mają grupy
    pl.comp.lang.c (czyli na pewno nie spełniają wymagania 3). Google nie
    spełnia wymagania 4.

    Jaki serwer news byście polecili?

  • 2. Data: 2011-02-20 11:01:04
    Temat: Re: Jaki serwer news dla programisty?
    Od: Tomasz Stafiński <j...@j...net>

    Dnia 20.02.2011 Szyk <s...@o...pl> napisał/a:
    > Szukam dobrego serwera news i nie mogę znaleźć. Zależy mi na tym by
    > zachowywał się jak bramka Google. Czyli żeby:
    > 1. nie kasował postów wysyłanych na wiele grup,
    Tylko co to ma wspólnego z programowaniem? Generalnie crossposty
    w hierarchii pl. nie są mile widziane i powinieneś to przyjąć
    do wiadomości. A jeśli już umieszczasz crosspost to powinieneś
    dodać Followup-To na jedną grupę. Poczytaj Netykietę.

    > 2. żeby akceptował wiadomości z załącznikami
    To w hierarchii pl. też nie jest dozwolone. O tego są grupy .binaries
    i bin. (AFAIR). i każdy serwer, który ma te grupy na liście nie powinien
    blokować umieszczania binarek.

    > 3. żeby miał grupy alt.pl i pl. a może i pozostałe polskie
    > dodatkowo:
    Te ma większość serwerów.

    > 4. żeby można było z niego korzystać w programie do grup dyskusyjnych
    > (np. Thunderbird)
    To ma każdy serwer Usenet.

> [...]
    > moich wymagań. Próbowałem serwery task i onet ale one nie mają grupy
    > pl.comp.lang.c (czyli na pewno nie spełniają wymagania 3). Google nie
    Ja korzystam z news.icm.edu.pl.

    Pozdrawiam,
    --
    Tomasz Stafiński

  • 3. Data: 2011-02-20 13:13:45
    Od: Jarek <j...@s...pl>

    Dnia Sun, 20 Feb 2011 11:01:04 +0000 (UTC), Tomasz Stafiński napisał(a):

    > Tylko co to ma wspA?lnego z programowaniem? Generalnie crossposty
    > w hierarchii pl. nie są mile widziane i powinieneA› to przyjąć
    > dodać Followup-To na jedną grupę. Poczytaj Netykietę.

    > To w hierarchii pl. teA 1/4 nie jest dozwolone. O tego są grupy .binaries
    > i bin. (AFAIR). i kaA 1/4 dy serwer, ktA?ry ma te grupy na liA›cie nie powinien
    > blokować umieszczania binarek.

    [ciach]

    Ja bym dodał że UTF-8 a nie utf8.

    --
    Maly troll

  • 4. Data: 2011-02-20 13:36:51
    Od: Tomasz Stafiński <j...@j...net>

> [...]

    blokować umieszczania binarek.

    > 3. żeby miał grupy alt.pl i pl. a może i pozostałe polskie
    Te ma większość serwerów.

    > 4. żeby można było z niego korzystać w programie do grup dyskusyjnych
    > (np. Thunderbird)
    To ma każdy serwer Usenet.

  • 5. Data: 2011-02-20 13:38:17
    Od: Tomasz Stafiński <j...@j...net>

    Dnia 20.02.2011 Jarek <j...@s...pl> napisał/a:
    > Ja bym dodał że UTF-8 a nie utf8.
    Już poprawione. :)

    Pozdrawiam,
    --
    Tomasz Stafiński

  • 6. Data: 2011-02-20 15:02:10
    Od: "j...@f...adres.to" <w...@c...barg.cy>

    Szyk wrote:
    > Witam

    (...)
    > moich wymagań. Próbowałem serwery task i onet ale one nie mają grupy
    > pl.comp.lang.c (czyli na pewno nie spełniają wymagania 3).

    Aż zajrzałem do konfiguracji.
    Korzystam z serwera news.onet.pl i jak najbardziej mam pl.comp.lang.c
    Używam SeaMonkey jako czytnika.

    j..

  • 7. Data: 2011-02-20 15:22:14
    Od: Szyk <s...@o...pl>

    W dniu 2011-02-20 16:02, j...@f...adres.to pisze:

    > (...)
    >
    > Aż zajrzałem do konfiguracji.
    > Korzystam z serwera news.onet.pl i jak najbardziej mam pl.comp.lang.c
    > Używam SeaMonkey jako czytnika.

    Sprawdziłem i wygląda na to że Thunderbird ma złe wyszukiwanie grup, bo
    na news.icm.edu.pl też nie wyszukuje pl.comp.lang.c a na drzewie ona jest.

  • 8. Data: 2011-02-20 15:31:48
    Od: Szyk <s...@o...pl>

    W dniu 2011-02-20 14:36, Tomasz Stafiński pisze:
> [...]
    > To w hierarchii pl. też nie jest dozwolone. O tego są grupy .binaries
    > i bin. (AFAIR). i każdy serwer, który ma te grupy na liście nie powinien

    Te ograniczenia "w hierarchi pl" wyglądają na zupełnie nie normalne i
    najwidoczniej takie są, bo Google tak bzdurnych ograniczeń nie ma.
    Zupełnie nie pojmuję co złego w tym, że zamiast w ciele wiadomości dodam
    do niej elegancki załącznik z poprawionym plikiem źródłowym??? Albo co
    złego żeby wysłać wiadomość na kilka grup jeśli ewidentnie temat jest
    przekrojowy? Moim zdaniem te ograniczenia wynikają tylko z tego, że "tak
    można więc jest". I kto tu się dziwi, że ludzie odchodzą od grup
    dyskusyjnych? kiedy technicznie nic więcej one nie oferują.

    > Te ma większość serwerów.

    Możliwe, bo okazało się, że Thunderbird ma zepsutą wyszukiwarkę grup.

    > To ma każdy serwer Usenet.

    A Google?

    > Ja korzystam z news.icm.edu.pl.

    W sumie trochę mój zapał opadł gdy podałeś, że te ograniczenia grup to
    "netykieta" i ogólnie przyjęte masowe zboczenie. Więc wielkich nadziei
    nie mam, że ten serwer jest lepszy.

  • 9. Data: 2011-02-20 18:56:51
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Sun, 20 Feb 2011 16:31:48 +0100, Szyk <s...@o...pl> wrote:

> [...]
    >można więc jest". I kto tu się dziwi, że ludzie odchodzą od grup
    >dyskusyjnych? kiedy technicznie nic więcej one nie oferują.

    To nie jest ograniczenie hierarchii pl.*, tak jest w calym usenecie

    A jak idzie o "odchodzenie": "baba z wozu, koniom lzej". Dzieki tym
    ogranizeniom nie ma takiego bajzlu jak na tak zwanych "forach" gdzie
    kazdy robi co chce

    A.L.

  • 10. Data: 2011-02-20 19:11:34
    Od: Tomasz Stafiński <j...@j...net>

    > Możliwe, bo okazało się, że Thunderbird ma zepsutą wyszukiwarkę grup.
    A tego nie wiedziałem. Możliwe.
    >>> 4. żeby można było z niego korzystać w programie do grup dyskusyjnych
    > A Google?
    No google to nie serwer Usenet tylko międzymordzie www - mniej więcej
    jak poczta dostępna tylko przez webmail - ale bez serwera POP3.

    > W sumie trochę mój zapał opadł gdy podałeś, że te ograniczenia grup to
    > "netykieta" i ogólnie przyjęte masowe zboczenie. Więc wielkich nadziei
    > nie mam, że ten serwer jest lepszy.
    Poczytaj to:
    http://www.usenet.pl/doc/news-pl-faq.htpl
    Masz tam zasady umieszczania postów (m.in. crosspostów). To naprawdę
    nie jest bez sensu. Podobnie jak netykieta.

    Pozdrawiam,
    --
    Tomasz Stafiński