    Date: Sun, 20 Feb 2011 16:31:48 +0100
    From: Szyk <s...@o...pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Jaki serwer news dla programisty?

    W dniu 2011-02-20 14:36, Tomasz Stafiński pisze:
    > Tylko co to ma wspólnego z programowaniem? Generalnie crossposty
    > w hierarchii pl. nie są mile widziane i powinieneś to przyjąć
    > do wiadomości. A jeśli już umieszczasz crosspost to powinieneś
    > dodać Followup-To na jedną grupę. Poczytaj Netykietę.

    > To w hierarchii pl. też nie jest dozwolone. O tego są grupy .binaries
    > i bin. (AFAIR). i każdy serwer, który ma te grupy na liście nie powinien
    > blokować umieszczania binarek.

    Te ograniczenia "w hierarchi pl" wyglądają na zupełnie nie normalne i
    najwidoczniej takie są, bo Google tak bzdurnych ograniczeń nie ma.
    Zupełnie nie pojmuję co złego w tym, że zamiast w ciele wiadomości dodam
    do niej elegancki załącznik z poprawionym plikiem źródłowym??? Albo co
    złego żeby wysłać wiadomość na kilka grup jeśli ewidentnie temat jest
    przekrojowy? Moim zdaniem te ograniczenia wynikają tylko z tego, że "tak
    można więc jest". I kto tu się dziwi, że ludzie odchodzą od grup
    dyskusyjnych? kiedy technicznie nic więcej one nie oferują.

    > Te ma większość serwerów.

    Możliwe, bo okazało się, że Thunderbird ma zepsutą wyszukiwarkę grup.

    > To ma każdy serwer Usenet.

    A Google?

    > Ja korzystam z news.icm.edu.pl.

    W sumie trochę mój zapał opadł gdy podałeś, że te ograniczenia grup to
    "netykieta" i ogólnie przyjęte masowe zboczenie. Więc wielkich nadziei
    nie mam, że ten serwer jest lepszy.