  • Data: 2010-04-20 15:38:16
    Temat: Re: Jaki serwer NAS (Nosz kur... reaktywacja)
    Od: l...@l...localdomain szukaj wiadomości tego autora

    W poście <hqkgc4$ej3$1@node1.news.atman.pl>,
    Marcin [3M] nabazgrał:
    > Właśnie padł mi trzeci dysk zewnętrzny. Tym razem 1TB HP.
    > Pojawiły się w nim "Bad sectory"

    Do czego te dyski podłączasz?

    > Interesują mnie rozwiązania pozwalające na zrobienie "lustra". Wydaje mi się
    > wygodne, żeby dysk pracował w jakimś "czytelnym" formacie (na wypadek "padu"
    > serwera).

    Czytelny format będzie miało wszystko oparte na Linuksowym MD. Do tego całkiem
    przyjemnie wydajny jest taki mdraid10. Sam bym pewnie rzeźbił osobiście, przy
    okazji robiłoby to sto innych rzeczy i nigdy nie działało jak powinno. Ale
    jeśli znajdziesz gotowca to się pochwal ;)

    > No i dodatkowym atrybutem byłyby dwa niezależne zasilacze, ale nie wiem, czy
    > takie coś jest praktykowane.
    > Koszt ma znaczenie...

    Jak koszt ma znaczenie, to raczej nie licz na redundantne zasilanie.