  • 1. Data: 2011-10-28 13:29:44
    Temat: Jaki router z WiFi N i modem ADSL
    Od: omega_fan <o...@n...org>

    Witam,

    co polecacie - ma działać jako modem do Neostrady (Annex A) oraz router
    z WiFi, chętnie N...

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2011-10-28 14:00:11
    Temat: Re: Jaki router z WiFi N i modem ADSL
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-10-28 15:29, omega_fan wrote:
    > Witam,
    >
    > co polecacie - ma działać jako modem do Neostrady (Annex A) oraz router
    > z WiFi, chętnie N...

    Jeżeli zasięg WiFi nie jest krytyczny, a znaczenie ma a) stabilnosc, b)
    wyglad, c) wspolpraca ze slabymi liniami telefonicznymi, to moze byc np:

    Linksys Wireless N150 Home ADSL2+ (Annex A) Modem Router / znajomy na
    prowincji (slaba linia tel.) uzywa - bardzo sobie chwali w kontekscie
    wczesniejszego (kilkuletniego) D-Linka

    Duzo dobrego slyszy sie o tanich TP-Linkach, ale tu najlepiej posluchac
    uzytkownikow.

  • 3. Data: 2011-10-28 20:42:46
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    W dniu 2011-10-28 16:00, Rafał Łukawski pisze:

> [...]
    > wczesniejszego (kilkuletniego) D-Linka
    >
    > Duzo dobrego slyszy sie o tanich TP-Linkach, ale tu najlepiej posluchac

    Ja mam TP-Linka, nie ma absolutnie na co narzekać.

    ja dokładnie mam TD-W8960N (teraz pewnie jest jego jakaś wyższa wersja)
    kupiony 2 lata temu.

  • 4. Data: 2011-10-29 07:52:03
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Rafał Łukawski" <r...@l...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Linksys Wireless N150 Home ADSL2+ (Annex A) Modem Router / znajomy na
    > prowincji (slaba linia tel.) uzywa - bardzo sobie chwali w kontekscie

    Wbrew tej literce N150 to nie jest n-ka. Większość takich ruterów ma
    zadziwiającą skłonność do wybierania szybkości 54.

  • 5. Data: 2011-10-30 06:00:30
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    > Wbrew tej literce N150 to nie jest n-ka. Większość takich ruterów ma
    > zadziwiającą skłonność do wybierania szybkości 54.

    Możesz dokładniej, 802.11n to protokol niekompatybilny z 802.11g, ale
    oferujacy rozne predkosci (podobnie jak kazdy inny z 802.11b lub g). W
    jakim sensie nie jest to router pracujacy zgodnie z 802.11n?

  • 6. Data: 2011-10-30 15:39:49
    Od: Michal <u...@i...pl>

    W dniu 2011-10-30 07:00, Rafał Łukawski pisze:

    > Możesz dokładniej, 802.11n to protokol niekompatybilny z 802.11g, ale
    > oferujacy rozne predkosci (podobnie jak kazdy inny z 802.11b lub g). W
    > jakim sensie nie jest to router pracujacy zgodnie z 802.11n?

    Bo to jest AFAIK oparte o draft 802.11n - podzbiór funkcji pełnego wifi
    N. JAk dla mnie pełne 802.11n to 300 mbps (radiowo) z łączeniem kanałów
    MIMO i najlepiej 3TX/3RX, a nie jednoantenkowce lub co gorsza z
    wbudowaną anteną jak ten linksys, działające o ile tylko wyjdzie się
    poza ten sam pokój gorzej niż stary, ale jary WRT54GL, bo po prostu na
    takiej wewnętrznej antence sygnał ulega degradacji.

    BTW:
    IMHO linksys nie ma dobrego urządzenia combo (modem+router) - wszystkie
    to nowe mydelniczki to trochę urządzenia pod małe obciążenie nie mające
    zazyczaj alernatywnego firmware, a ten linksysa to nieporozumienie IMHO.
    Piszę to korzystając w domu z Linksysa AG241 (ustawiony w bridge tylko
    jako modem + patch jako dodatkowe porty switcha) + WRT54GL z Tomato i
    TPLinkiem 1043ND z OpenWRT jako główny router z pełnym wifi N 3TX/3RX,
    gigabitowym switchem i portem USB do FTP/NFS/DLNA. Nie znam urządzenia
    SOHO linksysa oferującego takie możliwości i niezawodność jak ta trójka,
    jeśli ktoś mało korzysta z siei to już lepiej wziąć all-in-one TPLinka
    na Atherosie z liteN 150 mbps i 1 anteną 5db lub dwiema 3 db - do
    kupienia od 70 zł.

    --
    /MB

  • 7. Data: 2011-10-30 19:32:42
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    > Możesz dokładniej, 802.11n to protokol niekompatybilny z 802.11g, ale
    > oferujacy rozne predkosci (podobnie jak kazdy inny z 802.11b lub g). W
    > jakim sensie nie jest to router pracujacy zgodnie z 802.11n?

    802.11n obejmuje także 802.11g. Rzecz w tym, że na jednej antenie,
    jaka jest w LiteN, N150 czy jak by tego nie nazwać,
    nie można zrealizować MIMO, które jest podstawą 802.11n.
    Jeśli popatrzysz na pudełko, to certyfikat 802.11n znajdziesz
    tylko na "prawdziwych" enkach, które muszą mieć conajmniej dwie anteny.
    Tam gdzie jest jedna certyfikat kończy się na G.

  • 8. Data: 2011-10-31 17:53:12
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-10-30 20:32, MC pisze:
> [...]
    > tylko na "prawdziwych" enkach, które muszą mieć conajmniej dwie anteny.
    > Tam gdzie jest jedna certyfikat kończy się na G.

    Bredzisz. Ja mam router n z jedną anteną.

    animka
    --
    Pamiętajmy, że zwierzęta są bezbronne wobec człowieka, cierpią tak jak
    ludzie. "Człowiek jest królem zwierząt, gdyż przewyższa je w

  • 9. Data: 2011-10-31 18:02:02
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    > Bredzisz. Ja mam router n z jedną anteną.

    Tym samym nie mozesz osiagnac tego co oferuje pelnia 802.11n, ale to nie
    znaczy, ze nie masz 802.11n

    Poza tym ( o czym wiekszosc zapomina ) aby osiagnac max. 802.11n, nalezy
    posiadac z 2 stron sprzet, ktory obsluzy 300Mbps/MIMO/5Ghz (a to juz nie
    jest takie proste)

  • 10. Data: 2011-10-31 18:23:30
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-10-31 19:02, Rafał Łukawski pisze:

> [...]
    >

    > Poza tym ( o czym wiekszosc zapomina ) aby osiagnac max. 802.11n, nalezy
    > posiadac z 2 stron sprzet, ktory obsluzy 300Mbps/MIMO/5Ghz (a to juz nie

    To zależy przede wszystkim od karty sieciowej i ludzi, którzy
    oferują/przesyłają internet kablem, czyli kablówka (jeśli chodzi o np. LAN).

    animka