  • 51. Data: 2012-01-30 07:34:59
    Temat: Re: Jaki router
    Od: Michal <u...@i...pl>

    ND

    > To samo chciałem zaproponować. Dokładnie według potrzeb. A jeśli
    > potrzeba coś więcej to można załadować openwrt.

    U ja przyłączę się do chóru. Też przechodzę z Linksysa WRT54GL z Tomato
    na TPLINKA 1043ND z Gorgoyle + CIFS/NFS.
    Stoją w tym samym pokoju, niestabilności na obu (stockowe Tomato i
    GorgoylePL, teraz już bez własnego dłubania) i sprawują się idealnie
    - w pełni stabilnie i wwbrew temu co ktoś tu pisał - nie ma zakłóceń,
    mimo że stoją ~2,5 m od siebie.
    WRT1043ND ma wszystko co wymagane:
    4 (portów) GbLAN
    1 x USB 2.0 spokojnie zasilające samodzielnie Samsunga S2 500GB (bardzo
    ładnie przechodzi w uśpienie) + dodatkowo współpracuje z (najlepiej
    zasilanym) hubem USB
    printserwer
    VPN
    wsparcie dla łacza backupowego 3G itp po USB
    dobry QoS
    dobre radio 3T/3R z wymiennymi antenami (w odróżnieniu od linksysa
    standardowe RPSMA) jakby ktoś potrzebował większej lub
    zewnmętrznej.
    dodatkowoe funkcje (o webcam/monitorowaniu pisałem) ale przy złym
    skonfigurowaniu może to grozć utratą stabilności.
    Całkiem niezły hardware za tą cenę - 400 MHz AR9132, 32 MB RAM, 16 MB
    FLASH. Jestem w pełni zadowolony - na WRT54GL już powoli brakowało mi
    wydajności przewodowego switcha do większej ilości danych, a i wifi do
    blueraya też przydaje się w N - oczywiście nie jest to "przewodowe" 300
    mbps, ale efekt jest - bluray z CIFS po kablu 100 mbps i wifi N chodzi
    bardzo płynnie, przy WifiG już trochę się przycinał, zwłaszcza przy
    przewijaniu FR.

    --
    /MB

  • 52. Data: 2012-01-30 07:39:36
    Od: Marx <M...@n...com>

    On 27.01.2012 14:59, omega_fan wrote:

    > W/g mnie nie, bo:
    > - to nowosc, jeszcze nie sprawdzone,
    > - kosztuje o 50% wiecej (a 1043ND mozna kupic uzywane i wtedy 100% wiecej)
    > - poki co nie ma wsparcia alternatywnego softu na niego.
    Na allegro po 300zł, a 1043ND nie kupi się nawet używanego za 150...
    Marx

  • 53. Data: 2012-01-30 07:46:03
    Od: Michal <u...@i...pl>

    Czyli tyle ile daje fastethernet od dawna. IMHO mało,
    ale u mnie tyle samo. Co kabel to kabel.

    > Dzięki. :) Czyli 450 Mb/s to około 18 MB/s?

    A masz sprzęt po drugiej stronie, który pozwoli zbindować w jedno łącze
    2 kanały N i kanał 5 GHz? Bo to teoretycznie 450 mbps to tylko przy 2
    zakresach radia na raz. Ja się z takim w praktyce nie spotkałem, nie
    wiem czy przypadkiem któryś macbook Air tego nie ma, bo tam wycięto
    prawie wszystko poza wifi.

    > Jak po szybkich ;) karta SDHC via USB2?
    > Ze dwa razy mniej niż HDD 2.5 cala po USB2...

    I tak będzie. Jak masz przesłać kilkaset mb - paręGB to na taki HDD OK,
    sle jak kilkaset to lepiej odłączyć od routera SOHO z USB NAS i podpiąć
    fizycznie. Choćby dlatego, że ntfs-3g potrafi ładnie obciążyć nawet
    Athlona64, a prawie wszyscy te dyski mają w NTFS.

    > Nadal za mało jak na domowy serwer plików...
    > Nadal bez sensu. :) Dobre będą dopiero takie
    > na 2 Gb/s -- ale wówczas potrzebne będą jeszcze szybsze...

    WYBIJ SOBIE Z GŁOWY NAS W ROUTERZE SOHO DO REGULARNYCH BACKUPÓW.

    Głośniej już nie potrafię. Naprawdę - będziesz zawiedziony. Raz że to
    zawsze będzie wolne. Jak potrzebujesz czegoś takiego to bierze się np:
    obudowę z portem GB etherent + eSATA albo USB 3.0 (działa co się
    najpierw podłaczy) - wtedy duże ilości danych przerzucasz przez łącze
    lokalne, a udostępnianie działa po ethernecie. Do kupienia za podobną
    cenę co ten router - rzędu 170 zł.
    Inna sprawa że IMHO backupu na domowym dysku AllwaysOn to taki sobie
    pomysł. Sam mając 3xHDD w RAID0 z konieczności robię backupy,
    dokumenty/zdjęcia oczywiście również na DVD-R + chmura, ale np: migawki
    systemu na HDD zewnętrznym w kieszeni USB - włączam go tylko wtedy gdy
    jest potrzebny. Obawiałbym się trzymać kilkuletni dysk SATA SOHO z
    backupami cały czas włączony.

    --
    /MB

  • 54. Data: 2012-01-30 09:30:49
    Od: omega_fan <o...@n...com>

    On 01/30/2012 08:32 AM, Marx wrote:
    ND

    > chyba nie
    > DLink kosztuje 390zł a tplinka kupisz prawie o połowę taniej
    > Marx

    Ja kupilem tego tp-linka 3 miesiecznego uzywanego z gwarancja za 160 zl
    + przesylka. Stan idealny.

  • 55. Data: 2012-01-30 09:40:43
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Zenek" <t...@p...pl> napisał w wiadomości

    > A co ty chciales baranie wyciagnac 300 mbit z tego gowienka za 50zl?

    Na takiego młodocianego frustrata, co ani jednej rady nie dał,
    a jedynie debilne teksty mam radę, tylko później dziwnie
    czytam odpowiedzi na teksty jakiegoś (już nie widzianego) pryszczatego.
    Zenek do kubła won
    Nie odpowiadaj, bo z powyższych przyczyn,
    nie będzie Cię u mnie na ekranie, już raczej nigdy.

    Artur(m)

  • 56. Data: 2012-01-30 10:23:14
    Od: miab <m...@w...pl>

    W dniu 2012-01-26 23:19, tyran pisze:
> [...]
    > gigabita oraz n-ki dla WIFI. Moj obecny router to draytek vigor
    > 2910vg. Tego pewnie opyle na allegro i teraz pytanie co kupic.
    > Ponizej lista rzeczy, ktore mam/chce miec:
    > - draytek ma dwa WANy - uzywam tylko jednego
    > - USB do podpiecia drukarki (Brother HL-2030)
    > - draytek ma serwer VPN - chwilowo nie uzywam, ale
    > nowy router moglby rowniez miec (wystarczy PPTP) (opcja)
    > - gigabit, 4porty
    > - DynDNS - uzywam
    > - WIFI n - to tez chce miec
    >
    > Chyba najwazniejsze wymienilem. Jakies propozycje?

    Tp-Link TL-WR1043ND lub Netgear WNR3500L. Oba z alternatywnym
    oprogramowaniem. Dwa 300Mb/1Gb routery o najlepszym stosunku możliwości
    do ceny.

    miab

  • 57. Data: 2012-01-30 11:15:55
    Od: Michal <u...@i...pl>

    W dniu 2012-01-30 10:30, omega_fan pisze:

    ND

    Jak zobaczyłem specyfikację tego DLINKa DIR-825 też się ucieszyłem że
    jest fajna alternatywa, entuzjazm trochę opadł po spojrzeniu na cenę:
    http://www.skapiec.pl/site/cat/45/comp/527176
    http://www.skapiec.pl/site/cat/45/comp/860794

    Czyli praktycznie cena x2. Jak ktoś sam zarabia na własne wydatki, a nie
    idzie do mamusi czy tatusia po kieszonkowe, to zazwyczaj liczy się
    z wydawanymi pieniędzmi. Nie widzę powodu do wydawania niepotrzebnie 2x
    wyższej kwoty za tą samą funkcjonalność i nie ma to nic wspólnego z tym,
    czy kogoś stać czy nie.

    > Ja kupilem tego tp-linka 3 miesiecznego uzywanego z gwarancja za 160 zl
    > + przesylka. Stan idealny.

    I tak podrożał patrząc po trendzie cenowym na Skąpcu. Złotówka po
    prostu dostaje w 4 litery, bo w USD cena WR1043ND jest stała od ~2 lat.
    Swojego WR1043ND kupiłem w grudniu 2010 r. w lokalnym sklepie za 155 zł
    (oczywiście nowy z 2 letnią gwarancją), ale to była jakaś "noc bez VAT"
    czy coś takiego.
    To po prostu dobry sprzęt i nie starzeje się moralnie, m.in. dzięki
    bogatemu obłożeniu softem alternatywnym (nowszy model TPLINKA ze
    wsparciem printserwera i łącza backupowego jest na GORSZEJ (w znaczeniu
    bardziej obciętej płycie głównej) - to tak jak swego czasu z Linksysami
    WRT54G v1-4 i późniejszymi. A i tak oprogramowanie producenta, mimo że
    oparte też na Linuksie nie umywa się się do softu alternatywnego
    oferującego od dawna w WR1043ND wsparcie dla backupowego łącza 3G oraz
    printserwer.

    BTW:
    Jeśli ktoś z Was ma dostęp do tego DIR-825 po SSH dajce wynik poniższego
    - interesuje mnie zwłaszcza ile on ma BogoMIPS oraz jeśli robiliście
    testy - ile wyciąga w ZAPISIE na 2,5" dysk USB w NTFS przy ntfs-3g oraz
    w FAT32/exFAT.

    root@Gargoyle:~$ cat /proc/cpuinfo
    system type : Atheros AR9132 rev 2
    machine : TP-LINK TL-WR1043ND
    processor : 0
    cpu model : MIPS 24Kc V7.4
    BogoMIPS : 266.24
    wait instruction : yes
    microsecond timers : yes
    tlb_entries : 16
    extra interrupt vector : yes
    hardware watchpoint : yes, count: 4, address/irw mask: [0x0000,
    0x0010, 0x08a0, 0x0c80]
    ASEs implemented : mips16
    shadow register sets : 1
    core : 0
    VCED exceptions : not available
    VCEI exceptions : not available

    --
    /MB

  • 58. Data: 2012-01-30 11:39:40
    Od: gawfron <g...@s...pl>

    W dniu 2012-01-30 08:24, Michal pisze:

> [...]
    >
    > Sam dodawałeś i konfigurowałeś klocki do OpenWRT? Tu bym szukał
    > przyczyny albo sprzęt jest fizycznie uszkodzony. Nie stwierdziłem zwisu
    > OpenWRT (stockowe Gorgoyle PL) od kiedy nim się bawię, tak samo jak nie
    > pamiętam zwisu Tomato w Linksysie WRT54GL. Za to jak bawiłem się
    > dodaniem funkcji webcamu/monitorowania pomieszczenia do OpenWRT to od
    > czasu do czasu potrafił się przymrozić. Albo sam coś żle skonfigurowałem
    > (na to stawiam) albo DSP tochę się przegrzewał obciążony webcamem (ale
    > na stockowym przy długotrwałym obciążeniu ntfs-3g + samba na 100% nie

    Oryginalne firmware tplinka, nie miałem potrzeby zmieniać. A okazyjne
    jaja robi sobie i moj, i ten sam model u szwagra :)

  • 59. Data: 2012-01-30 11:49:49
    Od: Tomasz Potega <s...@m...univ.gda.pl>

    W dniu 27.01.2012 13:34, Zenek pisze:
    > http://www.businesswire.com/portal/site/home/permali
    nk/?ndmViewId=multimedia_detail&eid=50128319&newsLan
    g=en

    Ale zdajesz sobie sprawę, że APM86491 to scalak, nie
    ma jeszcze na rynku urządzeń na nim zbudowanych;
    to na zdjęciu to "przykładowa" konstrukcja producenta?

    http://www.anandtech.com/show/5431/appliedmicro-demo
    nstrates-catalina-based-platforms

    pozdrowienia,
    shadow

  • 60. Data: 2012-01-30 12:23:54
    Od: Michal <u...@i...pl>

    W dniu 2012-01-30 12:39, gawfron pisze:

    > Oryginalne firmware tplinka, nie miałem potrzeby zmieniać. A okazyjne
    > jaja robi sobie i moj, i ten sam model u szwagra :)

    Zmień jak najprędzej. Serio.
    Sam ze względu na gwarancję trzymałem w WRT1043ND firmware producenta
    przez dłuższy czas i był to czas stracony - router na tym czymś
    zachowywał się "dziwnie" - ruch potrafił zamierać, mimo że urządzenie
    nie zawiesiło się na amen. Na OpenWRT jak ręką odjął. Nie mówiąc już o
    wesołych pomysłach TPLINKA jak ograniczenie serwera DLNA do "aż" 50
    (słownie: pięćdziesięciu) plików czy wiecznych problemach ze znikającym
    udziałem CIFS i nie montowanie go po reboocie (za każdym razem trzeba
    było klepnąć to ręcznie) który serwował odtwarzaczowi głównie piosenkę
    pt. "Pojawiam się i znikam". Przez to przez ~rok był tylko routerem
    backupowym, a samo łącze do sieci stało na WRT54GL z Tomato. W razie
    czego bez problemu można wrócić na WR1043ND do firmware producenta,
    a zbrickowanie go przy tym bootloaderze wymaga naprawdę specjalnych
    "zdolności".
    Routery takie jak WRT54Gv1-4/WRT54GL czy WR1043ND nie kupuje się po to
    by kisić je na firmware producenta.

    --
    /MB