  • Data: 2012-01-30 13:31:13
    Temat: Re: Jaki router
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Michal" jg5htq$bfm$...@m...internetia.pl

    > Czyli tyle ile daje fastethernet od dawna. IMHO mało,
    > ale u mnie tyle samo. Co kabel to kabel.

    Kabel daje Ci 12 MB/s w obie strony ciągłego transferu? :)
    IMO szybki ten kabel. :)

    > A masz sprzęt po drugiej stronie, który pozwoli zbindować w jedno łącze 2 kanały N
    i kanał 5 GHz? Bo to teoretycznie 450 mbps to
    > tylko przy 2 zakresach radia na raz. Ja się z takim w praktyce nie spotkałem, nie
    wiem czy przypadkiem któryś macbook Air tego nie
    > ma, bo tam wycięto prawie wszystko poza wifi.

    Nie mam. Zanim będę miał, chcę widzieć, do czego to mi posłuży. :)

    > I tak będzie. Jak masz przesłać kilkaset mb - paręGB to na taki HDD OK, sle jak
    kilkaset to lepiej odłączyć od routera SOHO z USB
    > NAS i podpiąć fizycznie. Choćby dlatego, że ntfs-3g potrafi ładnie obciążyć nawet
    Athlona64, a prawie wszyscy te dyski mają w
    > NTFS.

    Na razie podpinam -- i chcę mieć USB3 oraz eSATAnizm w notebooku.
    Na przykład chciałbym mieć takie coś:

    http://www.dealextreme.com/p/express-to-usb-3-0-comb
    -esata-54mm-expansion-card-adapter-for-notebook-max-
    5-0-gpbs-109374

    > WYBIJ SOBIE Z GŁOWY NAS W ROUTERZE SOHO DO REGULARNYCH BACKUPÓW.

    Nie do BACKUPÓW. Ale do współdzielenia plików.

    > Głośniej już nie potrafię. Naprawdę - będziesz zawiedziony. Raz że to zawsze będzie
    wolne. Jak potrzebujesz czegoś takiego to
    > bierze się np: obudowę z portem GB etherent + eSATA albo USB 3.0 (działa co się
    najpierw podłaczy) - wtedy duże ilości danych
    > przerzucasz przez łącze lokalne, a udostępnianie działa po ethernecie. Do kupienia
    za podobną cenę co ten router - rzędu 170 zł.

    Ale trzeba wiązać kablami.

    > Inna sprawa że IMHO backupu na domowym dysku AllwaysOn to taki sobie pomysł. Sam
    mając 3xHDD w RAID0 z konieczności robię backupy,
    > dokumenty/zdjęcia oczywiście również na DVD-R + chmura, ale np: migawki systemu na
    HDD zewnętrznym w kieszeni USB - włączam go
    > tylko wtedy gdy jest potrzebny. Obawiałbym się trzymać kilkuletni dysk SATA SOHO z
    backupami cały czas włączony.

    Backupy systemów mam na dysku z tymi systemami. I przydają się rzadko,
    żeby nie powiedzieć, że nigdy. Natomiast dają poczucie spokoju, gdyż
    w każdej chwili (gdy coś nawali w systemie) mogę odpalić (na przykład
    gdzieś poza domem, na tak zwanym bezdrożu) komputer z backapowego sytemu.

    Inne backapy też mogę robić podłączając dysk po drucie, bo jednak
    takie backupy robię rzadko. :) [lub wcale]

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'