  • Data: 2023-06-30 09:13:41
    Temat: Re: Jaki przełącznik KVM?
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 29/06/2023 23:00, Zbych wrote:
    > Pewnie można by to ogarnąć na kilka innych sposobów, począwszy od
    > rejestracji ruchu przez RPi do pliku i analizy offline na własnym
    > kompie

    To się może w dowolnym momencie zmienić w potrzebę interakcji. Nie wiem
    kiedy. Może po tygodniu analizy, a może po 30 sekundach jak zadziała
    modbus sniffer.

    >, poprzez tunelowanie tego ruchu na własnym komputer do analizy

    Czyli wykonujesz 1/2 zadania, w dodatku z dodatkową komplikacją po
    środku i w dodatku z niemożnościa wykonania tym sposobem pozostałej 1/2
    zadania (przynajmniej nie trwialnie)

    >, a
    > skończywszy na użyciu poważniejszego sprzętu

    Pi4 to bardzo poważny sprzęt.

    >, żeby nie walczyć z
    > zamulającym GUI RPi.

    GUI RPi nie zamula. W zasadzie Pi zaiwania z każdą używaną przeze mnie
    apliakcją tak, jak na desktopie. Ja tam nie odpalam Eclipse, to prawda,
    ale już VS Code czemu nie. Nie mam problemu z zamulaniem GUI w
    jakimkolwiek aspekcie. Mam problem z niemożnością, bez straszliwego
    rękodzieła poprawiającego pustaków od X okolicznych aplikacji, odpalenia
    RDP.

    > Dobrze, że nie wiedziałem że się nie da :-), bo ja mam na raspberry
    > akurat ubuntu i zajętość pamięci jest poniżej 1GB (już po uruchomieniu
    > potrzebnych mi serwisów i aplikacji GUI).

    1GB, najnowsze Ubuntu nawet nie pozwala wyjśc z trybu uśpienia. Do
    momentu aż wyswapuje pamięć na kartę upływa czas potrzebny na
    odblokowanie ekranu blokady. Uważam to za przezabawne.

    Raspibian działa jako-tako, ale tam nie ma praktycznie nic
    współczesnego, a i tak po odpaleniu wiekszej aplikacji do dev umrze, jak
    Ubuntu. 4GB to minimum, ale ludzie kupowali Pi4 z 1/2GB i teraz jest płacz.