-
X-Received: by 10.31.54.205 with SMTP id d196mr1129001vka.14.1518461636970; Mon, 12
Feb 2018 10:53:56 -0800 (PST)
X-Received: by 10.31.54.205 with SMTP id d196mr1129001vka.14.1518461636970; Mon, 12
Feb 2018 10:53:56 -0800 (PST)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!peer01.am4!peer.am4.highwinds-media.com!peer03.iad!feed-me.highwinds-medi
a.com!news.highwinds-media.com!q21no2647963qtn.1!news-out.google.com!o9ni421qte
.1!nntp.google.com!q21no2647962qtn.1!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.goog
legroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Mon, 12 Feb 2018 10:53:56 -0800 (PST)
In-Reply-To: <a...@n...neostrada.pl>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=164.127.237.178;
posting-account=WKCfJQoAAABGeHkoWcAFup86Q28I2YKQ
NNTP-Posting-Host: 164.127.237.178
References: <p5pk8e$i24$1@node2.news.atman.pl>
<1...@g...com>
<p5rsj9$7ro$1$opajak@news.chmurka.net>
<5...@g...com>
<a...@n...neostrada.pl>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <a...@g...com>
Subject: Re: Jaki prostownik?
From: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Injection-Date: Mon, 12 Feb 2018 18:53:57 +0000
Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Received-Body-CRC: 3930837393
X-Received-Bytes: 3544
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2624705
[ ukryj nagłówki ]Wielkosc pradu wynika tylko z rezystancji wewnetrzych zrodla pradu i akumulatora i
roznicy napiec pomiedzy nimi. Wynika to bezposrednio z prawa Ohma. W przypadku
prostownikow o malej mocy jest mala wydajnosc pradowa wynikajaca z maksymalnej mocy
prostownika. Obejsc to mozna podwyzszajac napiecie prostownika bez obciazenia.
Wzrasta wtedy moc i mozliwosc pobierania wiekszego pradu. Ale w takim przypadku
potrzebna jest kontrola napiecia na zaciskach akumulatora zeby nie dopuscic do
wzrostu napiecia powyzej 14,5V i zwiazanego z tym gazowania. Przyklad z realu. Mialem
prostownik zrobiony z ryzu z transformatorem z aluminiowymi uzwojeniami. Na obudowie
dumnie napisane 6A. W srodku transformator 30VA. Wyposazony byl w ameromierz 10A.
Dokad uzywalem go do utrzymywania w stanie gotowosci akumulatora w bardzo rzadko
uzywnym samochodzie bylo wszystko ok. Ale uzylem do czegos innego i dym z niego
poszedl. Mialem stary transformator 2x16V 160VA. Wszedl na styk do starej obudowy.
Zmiescily sie jeszcze diody z radiatorem. To najprostszy typ prostownika do ladowania
akumulatorow. Ale dawal za duze napiecie. Uzwojenie wtorne jest w tym transormatorze
latwo dostepne i odwijajac uzwojenie doprowadilem do sytuacji w ktorej na klemach
ladowanego akumulatora napiecie nie moze wzrosnac powyzej jakies 14,3V. Pozyczylem
tak zrobiony prostownik sasiadowi. Podlaczyl rozladowany akumulator i bezpiecznik 10A
sie przepalil. Zawolal zebym mu pomogl. Podlaczyl dobrze a jego akumulator mial
11,7V. Zalozylismu bezpiecznik 15A i sie nie przepalil a akumulator zaczal sie
ladowac. Po jakis dwoch kieliszkach prad spadl ponizej 10A i widac bylo ze spada
dalej. Po kolejnych dwoch kieliszkach na akumulatorze zrobilo sie troche ponad 14V a
niezwykle czuly chinski amperomierz pokazywal ze prad chyba nie plynie. Na oko jego
akumulator mial z osiem amperogodzin pojemnosci uzytkowej pomimo ze na obudowie byla
nalepka 64Ah. Nastepnego dnia jak wracal z pracy podjechal do marketu i kupil nowy
najtanszy jaki mieli na polce.
Następne wpisy z tego wątku
- 12.02.18 20:00 Zenek Kapelinder
- 12.02.18 20:09 Irokez
- 12.02.18 21:42 Mateusz Bogusz
- 13.02.18 08:45 ToMasz
- 13.02.18 11:27 J.F.
- 13.02.18 11:50 Kris
- 13.02.18 13:44 J.F.
- 13.02.18 14:12 Kris
- 13.02.18 14:54 J.F.
- 13.02.18 15:26 Kris
- 13.02.18 22:21 J.F.
- 13.02.18 23:04 Irokez
- 13.02.18 23:08 J.F.
- 14.02.18 07:15 Jacek
- 14.02.18 09:24 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
Najnowsze wątki
- 2025-02-01 "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- 2025-02-01 jakie małe auto duże w środku :-)
- 2025-02-01 Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- 2025-02-01 T-1000 was here
- 2025-02-01 Warszawa => DevOps Engineer <=
- 2025-02-01 Katowice => Administrator IT - Operating Systems and Virtualization <=
- 2025-02-01 Warszawa => Spedytor międzynarodowy <=
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=