  • Data: 2014-11-14 20:23:12
    Temat: Re: Jaki programator do AVR
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > produkują, mają na to zbyt i z tego żyją. Wszystko zależy od tego ile
    > sprzedajesz i ile zarabiasz. Oszczędność rzędu złotówki przy sprzedaży
    > rzędu 1000 sztuk miesięcznie daje Ci już na przykład zarobić na ZUS'ik.

    Przestań. Pisanie programu przez 2 tygodnie dłużej to strata znacznie
    większa niż te g...e tysiąc zł.

    To ma znaczenie albo dla produkcji rzędu dziesiątek tys. szt (czyli nie
    w powyższym przypadku), albo właśnie dla hobbysty, który ma morze
    wolnego czasu.

    Sam żyję z produkcji jednostkowej i małych (kilkadziesiąt - max kilkaset
    szt.) serii, i nie ma dla mnie większej straty niż strata czasu.

    Dlatego właśnie m.in. uwielbiam bascoma :)
    Co prawda, trzeba mieć MCU z dużym flashem, ale - mam w nosie te 5 zł
    różnicy. W czasie, który zaoszczędzę na programowanie, zarobię dużo więcej.

    A assembler - pewnie, w wyjątkowych sytuacjach, albo jakieś drobne
    procedury, ale żeby męczyć program w assemblerze - musiałbym się
    sklonować w 3 egz. żeby się tak bawić.

    Oczywiście, jeśli ktoś jest biegły w C, to też bardzo dobre rozwiązanie.
    Na pewno pozwala uniknąć różnych niespodzianek, które powstają w
    kompilatorach typu bascom, czy mikrobasic.