  • Data: 2011-02-01 22:05:06
    Temat: Re: Jaki procek i dlaczego
    Od: "Wojtek" <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Rysio wrote:

    > Co ty qrwa pierdolisz

    No jestem pod wrażeniem ;)

    > Pentium D to prawie to samo co C2D rozni sie
    > tym ze jest wyrzezbiony na jednej plytce krzemy z mniejszymi
    > sciezkami

    Ojoj! ciekawostka ;) Jeśli popatrzysz sobie na Pentium D945 (ja taki
    mam) to widać, że wykonany jest w technologii 65 nm. A biorąc podanego
    w sąsiednim poście Core2Duo E4600 znajdziemy w nim również 65 nm. No i
    co Ty na to?
    Jeśli jednak popatrzysz na architekturę procesora to Pentium D ->
    Netburst a C2D -> Conroe

    > ....a szybszy to moze bedzie o
    > 5-10%, abstarchujac od tego ze byle jaki PD popedzisz na 3GHz z
    > palcem w dupie.

    Ale ja na szczęście nie muszę trzymać palca w dupie aby mój PD "pędził"
    3,4GHz, D945 tak po prostu ma, D960 standardowo ma 3,6GHz....
    a podkręcić oczywiście można.
    Jednak szybkość nie jest pochodną jedynie zegara.

    A co do poboru prądu to D945 łyka pomiędzy 63 a 118W zaś E4600 pomiędzy
    8 a 104W
    Możesz poczytać do poduszki:
    http://tech.icrontic.com/articles/core_2_duo/

    --