  • Data: 2011-02-02 00:07:30
    Temat: Re: Jaki procek i dlaczego
    Od: "sTav" <m...@b...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Wojtek wrote:

    > http://allegro.pl/core-2-duo-2x-2-40ghz-2gb-ram-250g
    b-hdd-dvd-rw-i1431818893.html

    > http://allegro.pl/zestaw-tyan-k8w-2x-amd2-6ghz-2gb-r
    am-250gb-hdd-i1436256946.html

    > Popatrz na proste benchmarki cpu:
    > http://www.cpubenchmark.net/cpu.php?cpu=AMD+Opteron+
    252
    > http://www.cpubenchmark.net/cpu_lookup.php?cpu=Intel
    +Core2+Duo+E4600+%40+2.40GHz
    > c2d - 1377
    > pojedynczy Opteron - 733
    > Pobór prądu w zależności od serii Opterona moża być dla AMDeka
    > wyższy
    > 2-3X
    > grafiki obie kiepskie ale ta przy opteronach jest zdecydowanie
    > lepsza.
    > W obu budach siedzą zasilacze Fortrona, to dobrze choć brak podanych
    > mocy.
    > Ja bym wziął raczej C2D, nie wiem jak ta integra się spisuje ale
    > reszta przemawia za C2D jak dla mnie

    Linki podałem ze względu na zblizone wydajności, wyposażenie i ceny
    tych PC - do porównania i komentarzy.
    Mój zabytkowy pecet i tak się nudzi przez większość czasu, więc
    sięganie po sprzęt wyższej klasy ma ograniczony sens.
    Pytanie zadałem bo zdziwił mnie niezwykle mały rozrzut cenowy dla PC
    z Pentium D, C2D, Athlon,
    - nawet z C2Quad można czasem kupić w zblizonej cenie. Nie chodziło
    mi o stosunek wydajność / cena, a bardziej o wydajność / pobór mocy
    (bo PC jest włączony praktycznie przez cały dzień, a dodatkowy
    grzejnik nie jest mi potrzebny). :-)
    Tak gwoli ścisłości, to dla moich potrzeb wystarczył by jakiś
    mocniejszy Pentium M (ale nie ma odpowiednika dla stacjonarnych). W
    tej sytuacji bedę wybierał miedzy Athlonem 2x i C2D.

    Dziękuję wszystkim za odpowiedzi, komentarze i linki do benchmarkow.

    --
    Pozdrowienia!
    M.