eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaJaki prąd spoczynkowy aku w aucie?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 45

  • 41. Data: 2015-04-08 13:00:19
    Temat: Re: Jaki pr?d spoczynkowy aku w aucie?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mirek" napisał w wiadomości
    >> Kwestia teraz jakiegoś logera lub miernika z możliwością
    >> komunikacji np: po
    >> rs. np metex miał taką opcję.

    >Metex-y podobno i tak się wyłączały więc nici z logowania.

    Regularnie czytane sie nie wylaczaly, a przynajmniej jeden model.


    J.


  • 42. Data: 2015-04-08 13:17:04
    Temat: Re: Jaki prąd spoczynkowy aku w aucie?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ACMM-033" napisał w wiadomości
    Użytkownik "pawel" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >>> Pytanko mam, bo mnie wena opuściła, cóż, zdrówko się waha... cęgi
    >>> na prąd stały... transduktor, czy hallotron?
    >> http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1482558.html
    >> hallotron

    >Uff, czyli z moim myśleniem nie jest jeszcze najgorzej... choć
    >aktualnie i nie najlepiej (uroki skoków ciśnienia i cukru), myśląc o
    >transduktorze zasugerowałem się ukladem regulacji liniowości obrazu,
    >czy co tam było, ze starego... OTVC Rubin, tylko to chyba nie byo by
    >zbyt liniowe,

    W tanich hallotron, w powazniejszych ... kiedys mi sugerowano
    rozwiazanie 3/4-ro cewkowe.
    Cewka nr 1 byla zasilana z generatora przebiegu przemiennego.
    Cewka nr 2 mierzyla pole zmienne w rdzeniu,
    cewka/kabel nr 3 z pradem mierzonym,
    cewka nr 4 - kompensacyjna.

    Uklad analizowal napiecie na nr 2 wykrywajac niesymetrie przebiegu,
    powodowana przez nieliniowosc rdzenia i skladowa stala pola.
    I regulowal prad w cewce 4, tak aby skompensowac prad z kabla
    mierzonego do zera.

    J.


  • 43. Data: 2015-04-08 13:41:20
    Temat: Re: Jaki pr?d spoczynkowy aku w aucie?
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>


    Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w wiadomości
    news:mfv2n0$bv7$1@dont-email.me...
    > "Mirek" <i...@z...adres> wrote in message
    > news:mfuute$1h5$1@node2.news.atman.pl...
    >> W dniu 06.04.2015 o 23:16, Pszemol pisze:
    >>
    >>> Myślę o sposobie na długotrwałe mierzenie tego - bo problem się
    >>> pojawia i znika
    >>
    >> Mierz po prostu napięcie na akumulatorze.
    >> IMHO coś zostawiasz włączone, albo przyczyną jest alarm, albo coś pobiera
    >> cały czas.
    >> Może gdzieś dostaje się woda? Deszczowy dzień, jazda po kałużach i potem
    >> się rozładowuje. W suchy dzień problem znika.
    >
    > Ciężko powiedzieć, bo normalnie jak pracuję, nie jestem na urlopie,
    > to nie ma takich problemów - auto jest używane prawie codziennie.
    > Co któryś wyjazd na delegację czy na krótki urlop się to dzieje.
    > Czasem w zimie - myślałem że to mrozy, ale ostatnio stało się to
    > w marcu, mrozów nie było, nie było mnie 5 dni, auto stało i już
    > był aku całkiem nieżywy - nawet deska się nie zapaliła po włożeniu
    > kluczyka - rozładowany był całkiem, nie wiem ile Volt bo od razu
    > podłączyłem kable z auta obok aby odpalić silnik i sprawdzić co to...
    >
    > Potem odpalał dobrze, kontrola układu ładowania i samej baterii
    > specjalnym przyrządem u mechanika wykazała brak problemów
    > ani z baterią ani ładowaniem ani rozrusznikiem...
    > Prądu uśpienia ten miernik nie mierzył podobno.

    a po takiej akcji doladowywales go prostownikiem do pelna?

    moze raz sie zdarzylo a pozniej krotkie trasy, nie doladowuje go do pelna i
    nie potrzeba wiele zeby padl


    --
    pozdr


    tck(at)top.net.pl


  • 44. Data: 2015-04-08 18:10:43
    Temat: Re: Jaki prąd spoczynkowy aku w aucie?
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-04-07 o 23:48, re pisze:
    >
    >
    > Użytkownik "janusz_k"
    >
    >>
    >> Da się to zmierzyć mierząc napięcie na grubym drucie łączącym
    >> karoserię auta z ujemnym biegunem auta czy może opór tego grubego
    >> kabla za mały aby multimetr wykrył na nim jakikolwiek spadek napięcia?
    > Na multimetr za mały, musiałbyś dołożyć wzm na precyzyjnym opampie, tyle
    > że nadal niewiele ci to da bo nadal nie będziesz wiedział co bierze
    > prąd, lepiej mierzyć obwody skrzynce bezpiecznikowej, masz rozdzielone
    > i łatwiej zawęzić obszar poszukiwań.
    > ---
    > Pewnie łatwiej tylko najpierw trzeba przekonać nie wiadomo które
    > urządzenie do pobierania prądu a ono wcale nie jest do tego chętne skoro
    > tylko sporadycznie zdarza się rozładowanie akumulatora.
    A jak będzie mierzył na wspólnej masie z aku to będzie mu prościej?
    oczywiście że nie, na bezpiecznikach może zapiąć kilka czujników i
    czekać na rozładowanie. Że to trywialne nie jest to wiem, ale nie widzę
    innej metody.

    --
    Pozdr

    Janusz_K


  • 45. Data: 2015-04-09 10:52:25
    Temat: Re: Jaki pr?d spoczynkowy aku w aucie?
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-04-08 o 13:00, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Mirek" napisał w wiadomości
    >>> Kwestia teraz jakiegoś logera lub miernika z możliwością komunikacji
    >>> np: po
    >>> rs. np metex miał taką opcję.
    >
    >> Metex-y podobno i tak się wyłączały więc nici z logowania.
    >
    > Regularnie czytane sie nie wylaczaly, a przynajmniej jeden model.
    >

    Mój stary Metex (chyba 3850D) jak jest podpięty do kompa, to nie wyłącza
    się.



    --
    Pozdrawiam.

    Adam

strony : 1 ... 4 . [ 5 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: