-
41. Data: 2015-04-08 13:00:19
Temat: Re: Jaki pr?d spoczynkowy aku w aucie?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Mirek" napisał w wiadomości
>> Kwestia teraz jakiegoś logera lub miernika z możliwością
>> komunikacji np: po
>> rs. np metex miał taką opcję.
>Metex-y podobno i tak się wyłączały więc nici z logowania.
Regularnie czytane sie nie wylaczaly, a przynajmniej jeden model.
J.
-
42. Data: 2015-04-08 13:17:04
Temat: Re: Jaki prąd spoczynkowy aku w aucie?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "ACMM-033" napisał w wiadomości
Użytkownik "pawel" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>>> Pytanko mam, bo mnie wena opuściła, cóż, zdrówko się waha... cęgi
>>> na prąd stały... transduktor, czy hallotron?
>> http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1482558.html
>> hallotron
>Uff, czyli z moim myśleniem nie jest jeszcze najgorzej... choć
>aktualnie i nie najlepiej (uroki skoków ciśnienia i cukru), myśląc o
>transduktorze zasugerowałem się ukladem regulacji liniowości obrazu,
>czy co tam było, ze starego... OTVC Rubin, tylko to chyba nie byo by
>zbyt liniowe,
W tanich hallotron, w powazniejszych ... kiedys mi sugerowano
rozwiazanie 3/4-ro cewkowe.
Cewka nr 1 byla zasilana z generatora przebiegu przemiennego.
Cewka nr 2 mierzyla pole zmienne w rdzeniu,
cewka/kabel nr 3 z pradem mierzonym,
cewka nr 4 - kompensacyjna.
Uklad analizowal napiecie na nr 2 wykrywajac niesymetrie przebiegu,
powodowana przez nieliniowosc rdzenia i skladowa stala pola.
I regulowal prad w cewce 4, tak aby skompensowac prad z kabla
mierzonego do zera.
J.
-
43. Data: 2015-04-08 13:41:20
Temat: Re: Jaki pr?d spoczynkowy aku w aucie?
Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>
Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w wiadomości
news:mfv2n0$bv7$1@dont-email.me...
> "Mirek" <i...@z...adres> wrote in message
> news:mfuute$1h5$1@node2.news.atman.pl...
>> W dniu 06.04.2015 o 23:16, Pszemol pisze:
>>
>>> Myślę o sposobie na długotrwałe mierzenie tego - bo problem się
>>> pojawia i znika
>>
>> Mierz po prostu napięcie na akumulatorze.
>> IMHO coś zostawiasz włączone, albo przyczyną jest alarm, albo coś pobiera
>> cały czas.
>> Może gdzieś dostaje się woda? Deszczowy dzień, jazda po kałużach i potem
>> się rozładowuje. W suchy dzień problem znika.
>
> Ciężko powiedzieć, bo normalnie jak pracuję, nie jestem na urlopie,
> to nie ma takich problemów - auto jest używane prawie codziennie.
> Co któryś wyjazd na delegację czy na krótki urlop się to dzieje.
> Czasem w zimie - myślałem że to mrozy, ale ostatnio stało się to
> w marcu, mrozów nie było, nie było mnie 5 dni, auto stało i już
> był aku całkiem nieżywy - nawet deska się nie zapaliła po włożeniu
> kluczyka - rozładowany był całkiem, nie wiem ile Volt bo od razu
> podłączyłem kable z auta obok aby odpalić silnik i sprawdzić co to...
>
> Potem odpalał dobrze, kontrola układu ładowania i samej baterii
> specjalnym przyrządem u mechanika wykazała brak problemów
> ani z baterią ani ładowaniem ani rozrusznikiem...
> Prądu uśpienia ten miernik nie mierzył podobno.
a po takiej akcji doladowywales go prostownikiem do pelna?
moze raz sie zdarzylo a pozniej krotkie trasy, nie doladowuje go do pelna i
nie potrzeba wiele zeby padl
--
pozdr
tck(at)top.net.pl
-
44. Data: 2015-04-08 18:10:43
Temat: Re: Jaki prąd spoczynkowy aku w aucie?
Od: janusz_k <J...@o...pl>
W dniu 2015-04-07 o 23:48, re pisze:
>
>
> Użytkownik "janusz_k"
>
>>
>> Da się to zmierzyć mierząc napięcie na grubym drucie łączącym
>> karoserię auta z ujemnym biegunem auta czy może opór tego grubego
>> kabla za mały aby multimetr wykrył na nim jakikolwiek spadek napięcia?
> Na multimetr za mały, musiałbyś dołożyć wzm na precyzyjnym opampie, tyle
> że nadal niewiele ci to da bo nadal nie będziesz wiedział co bierze
> prąd, lepiej mierzyć obwody skrzynce bezpiecznikowej, masz rozdzielone
> i łatwiej zawęzić obszar poszukiwań.
> ---
> Pewnie łatwiej tylko najpierw trzeba przekonać nie wiadomo które
> urządzenie do pobierania prądu a ono wcale nie jest do tego chętne skoro
> tylko sporadycznie zdarza się rozładowanie akumulatora.
A jak będzie mierzył na wspólnej masie z aku to będzie mu prościej?
oczywiście że nie, na bezpiecznikach może zapiąć kilka czujników i
czekać na rozładowanie. Że to trywialne nie jest to wiem, ale nie widzę
innej metody.
--
Pozdr
Janusz_K
-
45. Data: 2015-04-09 10:52:25
Temat: Re: Jaki pr?d spoczynkowy aku w aucie?
Od: Adam <a...@p...onet.pl>
W dniu 2015-04-08 o 13:00, J.F. pisze:
> Użytkownik "Mirek" napisał w wiadomości
>>> Kwestia teraz jakiegoś logera lub miernika z możliwością komunikacji
>>> np: po
>>> rs. np metex miał taką opcję.
>
>> Metex-y podobno i tak się wyłączały więc nici z logowania.
>
> Regularnie czytane sie nie wylaczaly, a przynajmniej jeden model.
>
Mój stary Metex (chyba 3850D) jak jest podpięty do kompa, to nie wyłącza
się.
--
Pozdrawiam.
Adam