  • 51. Data: 2014-05-12 00:39:04
    Temat: Re: Jaki monitor 10-bitowy?
    Od: mr misio <m...@g...pl>

    Użytkownik Marek napisał:

    > Bardzo ciekawe.... Pasek dałeś 1000px szerokości i wypełnienie
    > gradientem od 100% do 75% ? Skala 1:1 ?
    >
    > Możesz udostępnić ten gradient?

    jutro, znaczy dzis ale po spanku;)

    http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

  • 52. Data: 2014-05-12 10:22:40
    Od: Marek <p...@s...com>

    W międzyczasie miałem przyjemność konsultowania się z EIZO. Od strony
    praktycznej nie ma czegoś takiego jak 10cio bitowy kolor. Obecnie taką
    szansę można wykorzystać wyłącznie w oparciu o Photoshop CS6 (i
    przypuszczalne CC). Działa to wyłącznie na złączach DisplayPort (czyli
    ani HDMI ani DVI) dla specjalizowanych kart takich jak np. ATI FirePro
    3900/4900. W innych aplikacjach kolor będzie 8 bitowy.

    Po drugie - nie ma matryc 10cio bitowych. Istnieją tylko 8 bitowe z FRC.
    Może to być wystarczające do podniesienia ilości przejść tonalnych ale
    ponoć nie rzuca na kolana.

    Po trzecie (to moja hipoteza) - jedyna potencjalna korzyść z monitora z
    matrycą pseudo 10-cio bitową to wykorzystanie matrycy LUT, która pozwoli
    uniknąć psucia liniowości na rzecz odwzorowania kolorów po kalibracji.
    Kłopot jednak w tym, że trzeba założyć iż będzie się pracowało w
    systemie wyłącznie z bitmapami sRGB (wtedy nie potrzebujemy monitora z
    szerokim gamutem) lub aRGB (ale wtedy wszystkie obrazy sRGB będą
    zafałszowane, tzn wystąpią paskudne przebarwienia, bo system nie znając
    ICC monitora nie będzie potrafił prawidłowo zawęzić przestrzeni barw).

    Marek

  • 53. Data: 2014-05-12 21:46:27
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2014-05-11 13:36, Marek pisze:

    > Na systemach z kolorem 8-bitowym jest to prawidłowe. A to, że od połowy
    > widzisz, to znaczy, że monitor powinieneś podkręcić sobie (jasność /
    > kontrast). Pewnie przekontrastowałeś. W systemach 10cio bitowych nie
    > widziałbyś żadnych pasków zapewne. A róznica między FF a IE jest w tym,
    > że FF stara się honorować profilowanie a IE nie (a raczej
    > nieprzewidywalnie) lub nie wiem jak zmusić IE do tego.

    Kontrast mam na 16 a jasność na 15, ustawiałem to kiedyś w/g jakiejś
    strony www i nie jest zbyt jasno ani zbyt ciemno, czasem w jakichś
    ciemnych scenach gier podkręcam gammę w grze, zdjęć nie przeglądam,
    głównie przeglądam www i usenet - bardzo dużo czytam.