  • 41. Data: 2014-05-11 21:45:17
    Temat: Re: Jaki monitor 10-bitowy?
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-05-11 21:23, mr misio pisze:

    > W Photoshop Elements zrobilem gradient probkujac kolory z lewa i prawa
    > Twojego nieba.
    >
    > Na laptopie, na pc-cie z eizo widze plynny gradient.

    Daj szerszy pasek przy tym samym gradiencie. Masz mało pikseli na pasek.
    Albo zmniejsz zakres kolorów - jak wolisz.

    > IMHO to nie kwestia monitora /w Twoim przypadku/
    >
    > Co wiecej, jak banding.png ogladam w PSE to jest plynny. Chyba chodzi o
    > profil zarzadzania kolorow ICC,

    A to oczywiście również. Przy większej ilości bitów powinno to być mniej
    widoczne lub wcale.

    > który PSE respektuje, a przegladaka
    > obrazkow (Irfan) lub przegladarka internetowa - niekoniecznie.

    Nawet z całą pewnością nie. Dlatego m.in. kiedyś przeszedłem z niej do
    ACDSee Pro bo ten ostatni honoruje.

    Marek

  • 42. Data: 2014-05-11 22:13:38
    Od: geos <g...@S...autograf.pl>

    On 11.05.2014 21:23, mr misio wrote:
    > http://oi62.tinypic.com/2edbkzl.jpg

    u mnie na dwóch EIZO oba przejścia tonalne płynne ale niebo już nie.

    pozdrawiam,
    geos

  • 43. Data: 2014-05-11 23:21:41
    Od: mr misio <m...@g...pl>

    Użytkownik Marek napisał:

    > Daj szerszy pasek przy tym samym gradiencie. Masz mało pikseli na pasek.
    > Albo zmniejsz zakres kolorów - jak wolisz.

    No chwila moment, pasek ma ta sama szerokosc co zdjecie i niebo na nim.

    Staralem sie skosny gradient Twojego nieba odtworzyc

    http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

  • 44. Data: 2014-05-11 23:22:08
    Od: mr misio <m...@g...pl>

    Użytkownik geos napisał:

    > u mnie na dwóch EIZO oba przejścia tonalne płynne ale niebo już nie.

    Bo to niebo jest zepsute :)

    http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

  • 45. Data: 2014-05-11 23:43:57
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-05-11 23:21, mr misio pisze:

    > No chwila moment, pasek ma ta sama szerokosc co zdjecie i niebo na nim.

    To zdjęcie jest skopane - pisałem o tym. Celowo je pokazałem jako
    zobrazowanie bandingu. W tym przypadku jego źródłem nie jest monitor
    lecz aparat fotograficzny / edytor graficzny. Nie ma sensu bawić się w
    jego dalsze przetwarzanie.

    > Staralem sie skosny gradient Twojego nieba odtworzyc

    Nie "mojego" :-) Mój przykład to monochromatyczny gradient 16to bitowy.
    Celowo przykład gradientu wygenerowałem w 1000px w poziomie aby wylazły
    paski.

    Marek

  • 46. Data: 2014-05-11 23:49:07
    Od: mr misio <m...@g...pl>

    Użytkownik Marek napisał:
    > Mój przykład to monochromatyczny gradient 16to bitowy.
    > Celowo przykład gradientu wygenerowałem w 1000px w poziomie aby wylazły
    > paski.

    Trzaby isc na grupe z grafikami :)

    Zauwazylem tez, ze

    16,7 Million (24 BitsPerPixel)

    tyle pokazuje "current"

    w twoim gradiencie current jest j.w. ale original:

    16,7 Million (48 BitsPerPixel)

    tak ma byc?

    http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

  • 47. Data: 2014-05-11 23:49:30
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-05-11 22:13, geos pisze:

    > u mnie na dwóch EIZO oba przejścia tonalne płynne ale niebo już nie.

    Te zdjęcia to tylko zobrazowanie problemu. Przytoczyłem przykład 16-to
    bitowego gradientu tutaj:

    https://drive.google.com/file/d/0B5EZBCDOXXP7ck9XU0d
    iOFhOajA/edit

    Czy na Twoich EIZO widzisz pionowe paski? Czy oba EIZO pracują w trybie
    10cio bitowym na 100%? Czy masz kartę graficzną podającą 10cio bitowy
    sygnał monitorom (np. ATI 3900, 4900)? Otwórz ten obrazek w Photoshopie
    CS6 lub CC lub innym programie, który potrafi działać na 10ciu bitach bo
    inaczej zawsze będziesz miał ich 8 wykorzystanych.

    Marek

  • 48. Data: 2014-05-11 23:50:55
    Od: mr misio <m...@g...pl>

    Użytkownik Marek napisał:

> [...]
    > CS6 lub CC lub innym programie, który potrafi działać na 10ciu bitach bo
    > inaczej zawsze będziesz miał ich 8 wykorzystanych.

    To ja potwierdzam, w PSE gradient to gradient, bez paskow u mnie :)

    http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

  • 49. Data: 2014-05-11 23:58:10
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-05-11 23:49, mr misio pisze:

    > Trzaby isc na grupe z grafikami :)

    Tak właśnie sądziłem :-) Rzadko kto pracuje na 10 bitach. Jest tylko
    kilka kart na rynku, które to potrafią.

> [...]
    >
    > 16,7 Million (24 BitsPerPixel)
    >
    > tyle pokazuje "current"
    >
    > w twoim gradiencie current jest j.w. ale original:

    Dziwaczne wskazanie. Trochę pojechane. Bitów na piksel użyłem 16*3=48.
    Przypuszczam, że te 16 milionów kolorów oznacza, że mimo 48b*itów ode
    mnie, Twój sprzęt nie radzi sobie z tym i redukuje paletę do 8*3=24 bity
    na piksel. Stąd prążki widoczne przy dostatecznie dużej ilości pikseli
    (ok 30) na jedno 8-bitowe przejście tonalne.

    Marek

  • 50. Data: 2014-05-12 00:00:21
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-05-11 23:50, mr misio pisze:

    > To ja potwierdzam, w PSE gradient to gradient, bez paskow u mnie :)

    Bardzo ciekawe.... Pasek dałeś 1000px szerokości i wypełnienie
    gradientem od 100% do 75% ? Skala 1:1 ?

    Możesz udostępnić ten gradient?

    Marek