  • 1. Data: 2014-05-08 21:59:09
    Temat: Jaki monitor 10-bitowy?
    Od: Marek <p...@s...com>

    Witam,

    W sklepie o to nie ma sensu pytać... więc tu to uczynię. Czy możecie
    wskazać mi jakieś monitory obsługujące 10 bitów na kanał z HDMI? Karta
    graficzna produkuje 10 bitów na kolor.

    Nie chodzi mi o oszukane przypadki, które konwertują sobie 10 bitów na 8
    a potem wyświetlają to na 10-bitowej matrycy bo to ściema. Mam na myśli
    monitor dla grafika, który nie będzie robił posteryzacji w przejściach
    tonalnych.

    Marek

  • 2. Data: 2014-05-08 23:30:01
    Temat: Re: Jaki monitor 10-bitowy?
    Od: mr misio <m...@g...pl>

    Użytkownik Marek napisał:
> [...]
    > a potem wyświetlają to na 10-bitowej matrycy bo to ściema. Mam na myśli
    > monitor dla grafika, który nie będzie robił posteryzacji w przejściach

    EIZO ColorEdge?

    http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

  • 3. Data: 2014-05-09 10:07:04
    Od: "Chris" <c...@m...com>

    mr misio nabazgrał(a):

    > EIZO ColorEdge?

    Jak dla grafika to albo Eizo albo inwestycja w jakiegoś Appla

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 4. Data: 2014-05-09 13:12:04
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-05-08 23:30, mr misio pisze:

    > EIZO ColorEdge?

    Chyba nie każdy ColorEdge jest 10-bitowy?

    Zresztą - tak na marginesie, wszystkie matryce tej firmy są 8-bitowe a
    cześć z nich posiada FRC symulując 10 bitów.

    Czy masz taki monitor i wyjście 10-bitowe z karty graficznej? Jeśli tak,
    to poprosiłbym Cię o pewien test.

    https://drive.google.com/file/d/0B5EZBCDOXXP7ck9XU0d
    iOFhOajA/edit?usp=sharing

    To jest 16bitowe przejście tonalne między 100 a 75% szarością. Czy
    widzisz pionowe prążki?

    Jeśli masz jakiś próbnik kolorów programowy, czy mógłbyś zbadać jak
    zmieniają się wartości RGB?

    Jeśli masz kalibrację karty i używasz IE będzie inaczej niż pod FF gdyż
    IE nie honoruje (jak zauważyłem) kalibracji dla tego typu rysunków
    przynajmniej. W każdym razie jadąc ok lewej mam dziesiętnie 60, 59,
    58... co ok 30px jadąc od prawej do lewej. Mam środowisko 8-bitowe.

    Marek

  • 5. Data: 2014-05-09 19:28:40
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-05-09 13:12, Marek pisze:

> [...]
    > rysunków przynajmniej. W każdym razie jadąc ok lewej mam dziesiętnie
    > 60, 59, 58... co ok 30px jadąc od prawej do lewej. Mam środowisko

    A jakie prążki, widzę bardzo delikatne pionowe przejścia tonalne od
    połowy w prawo. W lewo jest płynnie

    --
    Irokez

  • 6. Data: 2014-05-09 21:11:54
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Fri, 9 May 2014 10:07:04 +0200, Chris napisał(a):

    > mr misio nabazgrał(a):

    > Jak dla grafika to albo Eizo albo inwestycja w jakiegoś Appla
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    O ROTFLu przenajświętszy...

    [ Humanity's overrated. (Gregory House "House M.D. 1x01 Pilot") ]

  • 7. Data: 2014-05-09 21:46:43
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-05-09 19:28, Irokez pisze:

    > A jakie prążki, widzę bardzo delikatne pionowe przejścia tonalne od
    > połowy w prawo. W lewo jest płynnie

    O nich właśnie mówię. To od jakiego momentu widzisz te prążki zależy od
    klasy monitora i jego ustawień. Wpływ kalibracji pomijam. Ja widzę je od
    25% szerokości tego rysunku do końca.

    Właśnie już nie raz próbowałem w programie graficznym ręcznie poprawić
    na zdjęciach te przejścia błędnie uznając, ze materiał zdjęciowy jest
    kiepski zanim zorientowałem się, że to wina 8mio bitowego toru
    graficznego. Dlatego chcę jeden z monitorów (główny) uczynić w pełni
    10cio bitowym. Wtedy tych delikatnych - jak to określiłeś - przejść nie
    będzie widać. A teraz wyobraź sobie co się musi dziać czy kolorach, na
    które nasz wzrok jest bardziej wrażliwy i w dodatku przy gradientach
    cylindrycznych - bo takie w naturze najczęściej występują. Przejścia
    tworzą efekt "tarczy" jak to nazywam.

    Marek

  • 8. Data: 2014-05-09 21:48:06
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-05-09 10:07, Chris pisze:

    > Jak dla grafika to albo Eizo albo inwestycja w jakiegoś Appla

    Z ciekawości spytam...a co ma wspólnego Apple z obrazem 10cio bitowym?

    Marek

  • 9. Data: 2014-05-09 22:46:53
    Od: mr misio <m...@g...pl>

    Użytkownik Przemysław Ryk napisał:

    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    >
    > O ROTFLu przenajświętszy...

    Oj, ale taka prawda

    Albo ktos jest grafikiem,
    i jest mu obojetne czy EIZO czy Apple czy NEC ;)

    Albo ktoś chce być iGrafikiem, za ktorym, a wlasciwie przed ktorym
    kroczy "prestiz sperzetu" a dopiero potem co umi i potrafi ;)

    ("bo wiesz, ja to na maku robie, wiec wiesz... szacun tu przede mna na
    kolana pececiarzu puchu marny")

    :D

    http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

  • 10. Data: 2014-05-09 22:50:30
    Od: mr misio <m...@g...pl>

    Użytkownik Marek napisał:

    > https://drive.google.com/file/d/0B5EZBCDOXXP7ck9XU0d
    iOFhOajA/edit?usp=sharing

    > To jest 16bitowe przejście tonalne między 100 a 75% szarością. Czy
    > widzisz pionowe prążki?

    na laptopie obczajam prazki od lewej tak od 1/5 obrazka, ide na eizo,
    tylko nie wiem czy to ma teraz znaczenia, ale musialem przepiac sie
    chwilowo na analogowe d-sub.

    http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg