  • 11. Data: 2014-05-09 22:55:00
    Temat: Re: Jaki monitor 10-bitowy?
    Od: mr misio <m...@g...pl>

    Użytkownik mr misio napisał:
> [...]
    iOFhOajA/edit?usp=sharing

    > na laptopie obczajam prazki od lewej tak od 1/5 obrazka, ide na eizo,
    > tylko nie wiem czy to ma teraz znaczenia, ale musialem przepiac sie
    > chwilowo na analogowe d-sub.

    3 pierwsze mi sie zlewają :D

    potem prazki az do konca?

    znaczy mamcos zle ustawione? :D

    http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

  • 12. Data: 2014-05-09 23:40:05
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-05-09 22:55, mr misio pisze:

    > 3 pierwsze mi sie zlewają :D
    >
    > potem prazki az do konca?
    >
    > znaczy mamcos zle ustawione? :D

    A pewnie, że źle :-D
    Pracujesz w najbardziej paskudnym trybie :-D Aż żal tego monitora tak
    traktować. Nie odstąpisz mi go? :-D

    A tak na serio 10 bitów osiągniesz na karcie minimum ATI FirePro 3900
    (czy jakoś tak) i podłączając monitor poprzez DisplayPort. Żadne inne
    złącze nie prześle sygnału 10-cio bitowego i monitor staje się w połowie
    wykorzystany.

    Marek

  • 13. Data: 2014-05-09 23:41:54
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Fri, 09 May 2014 22:46:53 +0200, mr misio napisał(a):

    > Oj, ale taka prawda
    >
    > Albo ktos jest grafikiem,
    > i jest mu obojetne czy EIZO czy Apple czy NEC ;)
    >
    > Albo ktoś chce być iGrafikiem, za ktorym, a wlasciwie przed ktorym
    > kroczy "prestiz sperzetu" a dopiero potem co umi i potrafi ;)
    >
    > ("bo wiesz, ja to na maku robie, wiec wiesz... szacun tu przede mna na
    > kolana pececiarzu puchu marny")
    >
    > :D

    Proszę Cię - piątek jest, weź mnie nie doprowadzaj do ciężkiej *urwicy.
    Współpracuję teraz z jedną firmą - przesympatyczni ludzie, pod względem
    podejścia do projektów, pracy i współpracy, to lepiej trafić nie mogłem.
    Cierpienia ma i katusze makabryczne powoduje jednak konieczność pracy na
    iMaku. Już pomijając całą ,,wydajność" tego komputera, to boję się tam
    podjechać z kalibratorem. Z boku mam podpiętego FORISa FS2333 i coś mi się
    wydaje, że po spojrzeniu na wyniki kalibracji będzie rzeź...

    [ Jeżeli chcesz być kochany, kochaj sam siebie. (Seneka) ]

  • 14. Data: 2014-05-09 23:52:21
    Od: mr misio <m...@g...pl>

    Użytkownik Marek napisał:

> [...]
    > (czy jakoś tak) i podłączając monitor poprzez DisplayPort. Żadne inne
    > złącze nie prześle sygnału 10-cio bitowego i monitor staje się w połowie

    Czlowieku :) //choc czasem mam wrazenie, zes cyborgiem, albo
    przynajmniej lekko augmented//

    Moj Eizo ma tyle lat, ze nie pamietam ile, displayPort wtedy nie istnial
    :D Przenosze sie na drugi komp, nowy powoli, ale DVI to bedzie maks :D
    to jeszcze 4:3 1600x1200. I wybieralem go w czasie gdy padl mi CRT
    //jakis lepsiejszy soniak, co przetrwal wieki tez. Przez chyba 15 lat
    mialem w sumie 2 monitory glowne, CRT i to Eizo :D

    JAk padl CRT poszedlem do sklepu i mowie prosze mi pokazac tani LCD i
    lepszy. Tani odpadl. Dobry byl jakis taki se. Mowie - "lepszy!". Koles
    NEC-a jakiegos przynosi ze fil wypas, jakies IPS costam bla bla. Akurat
    przyszedl inny klient, chyba fotograf, bo wdalismy sie w dyskusje, ze ja
    mowie "jakas ta magenta chujowa" no i tak se podyskutowalismy, to mowie
    "a jest cos lepszego, zeby nei bylo takie chujowe" - koles poszedl na
    magazyn, przynios pudlo, pokazal mi eizo - jeden stoi obok drugiego. JA
    patrze i widze kolory takie jak powinny byc. No to:

    - biore ten, ile?
    - 4k
    - o ku^%&wa
    - to co neca?
    - nie, biore tego jakmutam Eizo. Pierwsze slysze - ale podoba mi sie.

    :D

    A jak odkrylem czujke swiatla to bylem zachwycony. Wlaczam swiatlo.
    Rozjasnia sie. wylaczam - sciemnia. Noszzzzz urwał :D

    Jakis rok pozniej, chyba na tej gruppie dowiedzialem sie, ze mam wypaśny
    monitor i wielu mi zazdraszcza :D

    http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

  • 15. Data: 2014-05-09 23:54:48
    Od: mr misio <m...@g...pl>

    > Proszę Cię - piątek jest, weź mnie nie doprowadzaj do ciężkiej *urwicy.

    To moze po banieczce na lizuk? :D

    Luzik znaczy :D

> [...]
    > podjechać z kalibratorem. Z boku mam podpiętego FORISa FS2333 i coś mi się
    > wydaje, że po spojrzeniu na wyniki kalibracji będzie rzeź...

    Oj tam, oj tam, ja sie niedawno dowiedzialem, ze przez 5 lat w drukarni
    drukowalem na zle ustawionej maszynie :D I jak poprawili to zaczela sie
    xujoza "to tak wczesniej nie wygladalo" :D "z proofem sie nie zgadza!!" :D

    http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

  • 16. Data: 2014-05-10 01:41:55
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Fri, 09 May 2014 23:54:48 +0200, mr misio napisał(a):

    > To moze po banieczce na lizuk? :D
    >
    > Luzik znaczy :D

    A ić. To temat szerszy od Pacyfiku. I ile się nie raz naszarpałem, to moje.
    :-/ W sumie, to cieszę się, że nie pracuję w przygotowalni w jakiejś
    drukarni, bo coponiektórych miszczów z MacBookami z retiną, to bym z batem
    ganiał...

    > Oj tam, oj tam, ja sie niedawno dowiedzialem, ze przez 5 lat w drukarni
    > drukowalem na zle ustawionej maszynie :D I jak poprawili to zaczela sie
    > xujoza "to tak wczesniej nie wygladalo" :D "z proofem sie nie zgadza!!" :D

    O drukarniach i ich zagraniach, to ja mogę swoją drogą. Choć żaden ze mnie
    magik, guru i tym podobny. Ale bywały już sytuacje, że na mail otrzymany
    słałem odpowiedź ,,niech się Państwo zastanowią, czy piszecie to całkowicie
    poważnie".

    [ Doświadczenie i alkoholizm zawsze zwyciężą młodość i entuzjazm. ]
    [ (JoeMonster.org) ]

  • 17. Data: 2014-05-10 15:42:41
    Od: Tomasz Sowa <t...@N...ttmath.org>

    Witam, dnia Fri, 09 May 2014 21:46:43 +0200
    Marek <p...@s...com> napisał:

    > Właśnie już nie raz próbowałem w programie graficznym ręcznie
    > poprawić na zdjęciach te przejścia błędnie uznając, ze materiał
    > zdjęciowy jest kiepski zanim zorientowałem się, że to wina 8mio
    > bitowego toru graficznego. Dlatego chcę jeden z monitorów (główny)
    > uczynić w pełni 10cio bitowym. Wtedy tych delikatnych - jak to
    > określiłeś - przejść nie będzie widać.

    Ale jaki jest cel tego? Chcesz sobie narobić gradientów i oglądać je w
    wolnym czasie? :) Czy może to część jakiejś poligrafii? bo jeśli tak to
    wcale to nie implikuje tego że po wydruku nie będzie pasów.

    --
    Tomek

  • 18. Data: 2014-05-10 21:21:42
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-05-10 15:42, Tomasz Sowa pisze:

    > Ale jaki jest cel tego? Chcesz sobie narobić gradientów i oglądać je w
    > wolnym czasie? :) Czy może to część jakiejś poligrafii? bo jeśli tak to
    > wcale to nie implikuje tego że po wydruku nie będzie pasów.

    Interesuję się fotografią, głównie amatorsko. Szczerze mówiąc mam trochę
    odjechane na tym punkcie. To tytułem wprowadzenia.

    Swoje zdjęcia zawsze robię w formie "negatywów cyfrowych" i każde z nich
    przetwarzam ręcznie. W przyrodzie gradient jest czymś naturalnym. Czy
    jest to niebo, czy zagięty płatek kwiatowy, czy jednolite tło za modelką
    to zwykle gradientu uwielbiają się tam zakradać. Owszem, masz rację - na
    wydrukach banding nie występuje. Tylko kłopot w tym, że nierzadko zanim
    odkryję, że monitor psikusa mi robi, to niepotrzebnie zaczynam mazać po
    fotografii usiłując skorygować "artefakty". Wkurzające jest to.

    Marek

  • 19. Data: 2014-05-10 21:25:59
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-05-09 23:52, mr misio pisze:

    > Jakis rok pozniej, chyba na tej gruppie dowiedzialem sie, ze mam wypaśny
    > monitor i wielu mi zazdraszcza :D

    hahahahha
    Rozumiem. Zupełnie inne podejście :-D

    Marek

  • 20. Data: 2014-05-10 21:50:27
    Od: mr misio <m...@g...pl>

    Użytkownik Marek napisał:

    > hahahahha
    > Rozumiem. Zupełnie inne podejście :-D

    Nawet obecnie srednio po prostu interesuje mnie to co w testach, bo moj
    odbior wielu rzeczy jest subiektywny, zas nie jestem cyborgiem by
    dostrzegac cos, co w cyfrach daje pol promila roznicy, albo nawet pare
    procent.

    Owszem, popatrze czasem na slupki. I wezme produkt z wyzszym slupkiem a
    nizsza cena od konkurencji :)

    http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg