  • 61. Data: 2010-02-11 09:31:11
    Temat: Re: Jaki minivan dla 7 osób
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Thu, 4 Feb 2010 11:37:09 +0100, LM napisał(a):
    > Jak w temacie, rocznik 2007/2008, minivan, musi być w automacie, nie musi
    > być diesel, wersja na 7 osób, do 60 tys. zł.
    > Planowane przebiegi do 15 tys. rocznie.

    > C4 Grand Picasso (full wyposażenie, pneumatic zawieszenie) - zaleta i
    > jednocześnie wada, dużo bajerów. Sprzęgło zautomatyzowane to podobno
    > porażka, nie wiem jak pełny automat. Są różne opinie na temat awaryjności,
    > ale można znaleźć z małym przebiegiem.

    Jeździłem ostatnio C4 Picasso (nie grand), najwyższa wersja wyposażeniowa z
    2008 albo 2009. Bardzo fajne autko, ale automat w nim straaasznie powolny :(
    Powolny w porównaniu z Kia Sportage (która ma dosyć starutką, 4biegową
    skrzynię) i BMW X5 (bodajże 10letnie - ale bardzo sprawnie mieszał biegami).
    Generalnie fajny bajerek, miło jest poczuć się pilotem gwiazdolotu ;)
    Na mój gust brakuje mu tylko hydropneumatycznego zawieszenia - przesiadka
    z C5 przypomniała mi natychmiast jakie drogi mam w okolicy...

    > Ford S-Max - silniki TDCI podobno bardzo się sypią (wtryski), nie wiem jak
    > automat w tych rocznikach, też duże przebiegi

    Znajomy pracownik salonu Forda czasami jeździ właśnie dość świeżym służbowym
    S-Maxem. Generalnie auto bardzo fajne, ale potrafi niespodziewanie zrobić
    dyskotekę wszystkimi kontrolkami i alarmami - na tyle niegroźnie, że po
    wyłączeniu i włączeniu silnika od razu wszystko jest OK. Z innych uwag to
    klimatyzacja, która ledwo wyrabia z chłodzeniem tak wielkiego wnętrza z
    wielką szybą.

    Ja z podanej przez Ciebie listy bym się wahał między właśnie tymi dwoma -
    jakoś na przekór typowym opiniom bardzo lubię zarówno cytryny jak i fordy :)
    S-Max wydaje mi się nieco bardziej komfortowy niż C4 picasso, ale nie mam
    porównania w praktyce - C4p jeździłem, w Smax tylko siedziałem w salonie.

    P.S. Co do 7-osobowych - ja szczerze mówiąc miałbym lekkie opory przed
    sadzaniem dzieci w tylnej strefie zgniotu... Może coś nieco większego, typu C8?

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 62. Data: 2010-02-11 09:33:27
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Thu, 4 Feb 2010 12:26:19 +0100, cztery napisał(a):
    > A po co ? Jak ktos chce kupowac w tej samej cenie auto, ktore ze 3 lata
    > sprzeda o kilkanascie/dziesiat procent taniej to jego sprawa.

    Auto nie jest inwestycją, ma po prostu dobrze służyć :)

    A co do niższych cen citroenów - po prostu Citroen ma miłą politykę cenową
    i bardzo dobrze wyposażone modele sprzedaje taniej niż konkurencja...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 63. Data: 2010-02-11 12:58:34
    Od: "Chevy" <c...@h...com>

> [...]
    > Na mój gust brakuje mu tylko hydropneumatycznego zawieszenia - przesiadka
    > z C5 przypomniała mi natychmiast jakie drogi mam w okolicy...

    Wg DEKRY najmniej awaryjny samochod rodzinny ... nawet lepszy od Mazdy 5
    S-max ma dobre wykonczenie w porownaniu np z Mazda 5 - sam plastik
    Jezeli ktoś naprawde dużo podrużuje z rodziną dalej sie upieram na Chrysler
    Grand Voyager (grand!)
    Duży wygodny przestronny samochód.