  • 81. Data: 2010-07-25 11:34:36
    Temat: Re: Jaki mandat?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 25 Jul 2010 11:18:13 +0200, Jurand wrote:
    >Firma ubezpieczeniowa jest zobligowana ustawą o ubezpieczeniach OC do
    >wypłacania określonych odszkodowań w przypadku uszkodzenia mienia. Jeśli
    >więc ten Ceed miał fabryczny, nigdy nie uszkodzony zderzak, to przywrócenie
    >go do stanu sprzed wypadku wymaga zamontowania FABRYCZNIE nowego zderzaka i
    >położenia na nim JEDNEJ warstwy lakieru. To, że tobie się to nie podoba i

    No wiesz, jak Ceed wyjechal niedawno z salonu to oczywiscie masz
    racje, ale jak to byl inny samochod z fabrycznie nowym, 10-letnim
    zderzakiem ? :-)

    Przy innych uszkodzeniach mozna sie juz spierac czy wlasciwym sposobem
    usuniecia szkody jest wymiania drzwi na nowe, czy zaszpachlowanie tego
    niewielkiego wgniecenia.
    W Polsce mozna to wyrownac zadaniem wyrownania za utrate wartosci
    pojazdu - choc tu sady sa raczej niechetne ..

    >dla Ciebie jest to wyłudzanie pieniędzy - to już jest Twój problem. Sąd
    >Najwyższy w swoich orzeczeniach stwierdził ponadto, że właściciel samochodu
    >SAM decyduje o tym, co i gdzie naprawi i czy w ogóle cokolwiek będzie
    >naprawiał, a wypłata tak czy inaczej mu się należy.

    Tylko w jakiej wysokosci ta wyplata.

    Bo do ASO to ja moge nie miec zaufania, a do wujka mam.
    Tylko wujek bierze trzy razy wiecej, bo zaufanie kosztuje i on pracuje
    starannie, a nie tak jak w ASO :-)

    J.

  • 82. Data: 2010-07-25 11:57:57
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    > Twierdzisz, ze ludzie w Polsce nie naprawiają aut po wypadkach tylko
    > oddają je na złom i godzą się ze stratą?

    Naprawiają. Tylko jest różnica, czy naprawiasz to ze swoich pieniędzy, bo Ty
    popełniłeś błąd na drodze (wtedy możesz zgodzić się na zamontowanie sobie
    używanego zderzaka, być może kiedyś klejonego), czy wina nie leży po Twojej
    stronie i wtedy jakiekolwiek "dokładanie" albo kompromisy mogą Cię nie
    interesować.

    > Jak masz pisać głupio, to lepiej nie pisz wcale.

    To jest bardzo sensowna odpowiedź. Rozumiem, że gdyby można było kupić
    prywatny odrzutowiec za 20 tysięcy złotych, też byś taki nabył i potem
    narzekał, że latać nie ma gdzie, pali dużo i ubezpieczenie wysokie?

    Jurand.

  • 83. Data: 2010-07-25 11:59:55
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    > No wiesz, jak Ceed wyjechal niedawno z salonu to oczywiscie masz
    > racje, ale jak to byl inny samochod z fabrycznie nowym, 10-letnim
    > zderzakiem ? :-)

    Jeśli zderzak był pierwszego montażu i miał jedną jedyną warstwę lakieru - a
    to zdarza się nawet przy autach 10-letnich - to niestety nie ma opcji innej,
    jeśli chodzi o przywrócenie pojazdu do stanu takiego, jak sprzed wypadku.

> [...]
    > W Polsce mozna to wyrownac zadaniem wyrownania za utrate wartosci
    > pojazdu - choc tu sady sa raczej niechetne ..

    To może nie tyle niechęć sądów, co zajebista znajomość tej tematyki przez
    biegłych sądowych.

    > Tylko w jakiej wysokosci ta wyplata.
    >
    > Bo do ASO to ja moge nie miec zaufania, a do wujka mam.
    > Tylko wujek bierze trzy razy wiecej, bo zaufanie kosztuje i on pracuje
    > starannie, a nie tak jak w ASO :-)

    No cóż - jak na razie wyznacznikiem cen rynkowych przy naprawach jest serwis
    autoryzowany.

    Jurand.

  • 84. Data: 2010-07-25 12:04:06
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 23 Jul 2010 04:37:12 -0700 (PDT), VoyteG napisał(a):

    > Gdyby wezwać policje, to ile mandat kosztuje za takie zdarzenie oraz
    > ile punktów?
    > Przerabiał ktoś z was coś takiego?

    Mandat 200-600 + 4 punkty.

    --
    ___________ (R)

  • 85. Data: 2010-07-25 12:49:53
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 25 Jul 2010 11:59:55 +0200, Jurand wrote:

> [...]
    >jeśli chodzi o przywrócenie pojazdu do stanu takiego, jak sprzed wypadku.

    Zderzak szrotu, pomalowany - 250zl, montaz 50 zl :-)

    Jest taki jak przed szkoda - fabryczny, 10 letni, troszke porysowany
    :-)

    >To może nie tyle niechęć sądów, co zajebista znajomość tej tematyki przez
    >biegłych sądowych.

    A co - sady wypadkow nie miewaja, a samochody tylko sluzbowe ? :-)

    Z tego co szlysze to na razie odrzucaja formalnie - skoro powod domaga
    sie iles za utrate wartosci pojazdu, to powienien przedstawic wycene
    rzeczoznawcy ze taka utrata wystapila.

    Jako uczciwy sedzia zawiesilbym platnosc do czasu sprzedazy pojazdu, i
    anulowal jesli bedzie miala miejsce inna kolizja :-)

    >No cóż - jak na razie wyznacznikiem cen rynkowych przy naprawach jest serwis
    >autoryzowany.

    Jak widac ubezpieczyciele to kwestionuja i trudno powiedziec czy nie
    maja troche racji. Na przyklad - czy naprawialbys w ASO jakbys mial
    sam zaplacic ?

    Tak czy inaczej - koniec koncow to i tak kierowca zaplaci za
    wygorowane zadania :-)

    J.

  • 86. Data: 2010-07-25 12:56:51
    Od: to <t...@a...xyz>

    Cavallino wrote:

    > Zresztą ja nie mam ani czasu, ani ochoty, ani powodów żeby szukać
    > "taniego i dobrego" lakiernika, skoro mogę wstawić auto do ASO i mieć
    > wszystko załatwione szybko i sprawnie.
    > Już niejedne opowieści o takich dobrych i tanich słyszałem, Jurand
    > świadekiem. ;-)

    A opowieści o partaczach z ASO nie słyszałeś?

    --
    ignorance is bliss

  • 87. Data: 2010-07-25 12:57:21
    Od: marjan <m...@n...spam.student.agh.edu.pl>

    W dniu 25.07.2010 12:04, Adam Płaszczyca pisze:

    > Mandat 200-600 + 4 punkty.

    A nie 6? Ja za spowodowanie dzwona dostałem 300 zł i 6 pktów.

    --
    Pozdrawiam serdecznie,
    Mariusz [marjan] Morycz

  • 88. Data: 2010-07-25 13:27:06
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:

    > Dach pewnie masz szpachlowany,

    Nie mam i nie zamierzam nic z nim robić.
    Zresztą zastanawiam się czy w ogóle dam te ryski z tyłu do lakierowania.
    Jak będę auto sprzedawał, to może być tak, że lepiej mi będzie spuścić z
    ceny za tą robotę, niż udowadniać chętnemu, że to była niewielka stłuczka a
    nie kasacja pojazdu.

    > Dobry lakiernik czemu ma nie dac.

    Na blachę też?
    Bo jeśli myślisz, że z każdą pierdołą polecę gdzie indziej to mnie po prostu
    rozśmieszasz.

  • 89. Data: 2010-07-25 13:31:17
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Zderzak szrotu, pomalowany - 250zl, montaz 50 zl :-)

    A te dodatkowe warstwy lakieru to jak usuniesz wcześniej?

    > Z tego co szlysze to na razie odrzucaja formalnie - skoro powod domaga
    > sie iles za utrate wartosci pojazdu, to powienien przedstawic wycene
    > rzeczoznawcy ze taka utrata wystapila.

    Jak sąd ma kłopoty z wyceną, to sam może rzeczoznawcę powołać.

    > Jak widac ubezpieczyciele to kwestionuja

    Bo ubezpieczycielowi jest łatwiej skasować składkę i nie wypłacić lub
    zaniżyć odszkodowanie.
    Zresztą PTU tego nie kwestionuje.
    Tyle że wymaga abym ja wyłożył kasę.
    A na to już mojej zgody nie ma i nie będzie.

    >Na przyklad - czy naprawialbys w ASO jakbys mial
    > sam zaplacic ?

    Po to się ubezpieczam, abym tego robić nie musiał.

  • 90. Data: 2010-07-25 13:32:18
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > A opowieści o partaczach z ASO nie słyszałeś?

    Za ASO odpowiada gwarant, a kto odpowiada za taniego lakiernika?