  • 91. Data: 2010-07-25 14:22:03
    Temat: Re: Jaki mandat?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 25 Jul 2010 13:32:18 +0200, Cavallino wrote:
    >Za ASO odpowiada gwarant, a kto odpowiada za taniego lakiernika?

    Sam lakiernik ? Co prawda nie przez 7 lat, co przy nowym wozku moze
    miec znaczenie.
    A i tak jeszcze by trzeba kogos kto przez taka reklamacje praktycznie
    przeszedl, zeby sie nie okazalo ze:
    -odmawiamy naprawy bo widac slady niefachowej naprawy blacharskiej.
    -ale to u was w ASO robione.
    -u nas w ASO robimy fachowo i auto potem nie rdzewieje, to musialo byc
    drugi raz robione :-)

    J.

  • 92. Data: 2010-07-25 14:38:04
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 25 Jul 2010 13:31:17 +0200, Cavallino wrote:

    >A te dodatkowe warstwy lakieru to jak usuniesz wcześniej?

    Jakie dodatkowe ? Kupujesz pomalowany w odpowiednim kolorze :-)

    >Jak sąd ma kłopoty z wyceną, to sam może rzeczoznawcę powołać.

    Prosciej mu odrzucic powodztwo, bo to obowiazek powoda.
    Dopiero jak sa dwie opinie z obu stron, sprzeczne, to powola
    trzeciego.
    A trzeci moze uczciwie napisac ze trudno jest ustalic utrate wartosci
    przy odsprzedazy i on nie potrafi stwierdzic takiego zwiazku, co w
    zasadzie sadowi znow wystarczy do odrzucenia zadania :-)

    >Po to się ubezpieczam, abym tego robić nie musiał.

    No to powiedzmy ze ubezpieczyciel cie z banki - oceniamy ze ta naprawa
    bedzie kosztowac 5000, tu jest gotowka, prosze pokwitowac kwote
    bezsporna. Twoje doswiadczenie podpowiada ze w ASO mniej wiecej tyle
    bedzie kosztowac.
    Dla utrudnienia przyjmijmy ze auto nadaje sie do jazdy i rzecz ma
    miejsce na twoim lub ubezpieczyciela podworku, a Ceed ma juz 4 lata.

    Nastepnie z wlasnej nieprzymuszonej woli jedziesz do ASO i prosisz o
    naprawe, czy szukasz dobrego a taniego lakiernika ? :-)

    J.

  • 93. Data: 2010-07-25 15:28:23
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 25 Jul 2010 11:22:46 +0200, Jurand napisał(a):

    > Czym jeździsz na codzień? 20-letnią Granadą?

    Jurand, nie zmyślaj. Nie może takową jeździć. Najmłodsze mają obecnie 26
    lat.

    --
    ___________ (R)

  • 94. Data: 2010-07-25 15:28:48
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 25 Jul 2010 12:57:21 +0200, marjan napisał(a):

    > A nie 6? Ja za spowodowanie dzwona dostałem 300 zł i 6 pktów.

    Racja, 6 punktów.

    --
    ___________ (R)

  • 95. Data: 2010-07-25 16:17:36
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Sam lakiernik ?

    Czyli nikt.

  • 96. Data: 2010-07-25 16:21:13
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Jakie dodatkowe ? Kupujesz pomalowany w odpowiednim kolorze :-)

    A 1000 zł za jeżdżenie po szrotach i szukanie, to kto zapłaci?

    > Prosciej mu odrzucic powodztwo, bo to obowiazek powoda.

    Obowiązekiem powoda jest ustalić wysokość szkody?

    > Dopiero jak sa dwie opinie z obu stron, sprzeczne, to powola
    > trzeciego.

    Wydawało mi się, że jak nie są sprzeczne, to nikt do sądu nie idzie.

    > A trzeci moze uczciwie napisac ze trudno jest ustalic utrate wartosci
    > przy odsprzedazy i on nie potrafi stwierdzic takiego zwiazku, co w
    > zasadzie sadowi znow wystarczy do odrzucenia zadania :-)

    Na szczęście takie problemy masz tylko Ty, a nie sądy.

    > No to powiedzmy ze ubezpieczyciel cie z banki - oceniamy ze ta naprawa
    > bedzie kosztowac 5000, tu jest gotowka, prosze pokwitowac kwote
    > bezsporna.

    Dokładnie tak się stało.
    Tyle że kasa przyszła przelewem.

> [...]
    > Dla utrudnienia przyjmijmy ze auto nadaje sie do jazdy i rzecz ma
    > miejsce na twoim lub ubezpieczyciela podworku, a Ceed ma juz 4 lata.

    Bardzo zbliżone warunki do obecnych.
    Ubezpieczyciela podam do sądu, a jak już całość kasy będzie na koncie, to
    się będę zastanawiał nad zakresem w jakim naprawię.

  • 97. Data: 2010-07-25 17:17:45
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 25 Jul 2010 16:21:13 +0200, Cavallino wrote:

    >A 1000 zł za jeżdżenie po szrotach i szukanie, to kto zapłaci?

    Jakie jezdzenie, wszystko na allegro :-)

    >Obowiązekiem powoda jest ustalić wysokość szkody?

    powiedzmy "uzasadnic". Jesli domaga sie 5000 zl tytulem utraty
    wartosci, to dobrze jest miec opinie na pismie ze takie auto wypadkowe
    traci 5000 na wartosci.

    >Wydawało mi się, że jak nie są sprzeczne, to nikt do sądu nie idzie.

    No to przyjmij ze sa sprzeczne :-)
    Mozna sie sadzic co do samej zasady - np czy nalezy 8 letnie auto
    naprawiac po cenach ASO, moze ktos zaniedbac zaproponowania ugody,
    moze wreszcie zadzialac ta sama zasada w druga strone - poszkodowany
    twierdzi ze po wypadku stracil dodatkowo 5000, przedstawiciel
    ubezpieczyciela ze najwyzej 1000 - ale nie ma na to opinii
    rzeczoznawcy. I sadowi sie moze wydac ze jedna opinia wystarczy.

    >Na szczęście takie problemy masz tylko Ty, a nie sądy.

    Jakos tak pod warsztatami nie czeka kolejka prawnikow zeby pomoc
    poszkodowanemu i zarobic pare setek na prostej sprawie.

    Czasem czytam uzasadnienia, czasem orzeczenia SN - Temida jak wiadomo
    na slepo orzeka :-)

> [...]
    >Ubezpieczyciela podam do sądu, a jak już całość kasy będzie na koncie, to
    >się będę zastanawiał nad zakresem w jakim naprawię.

    No to czekamy na sprawozdanie jak poszlo.
    Pobrac kosztorys z ASO, i o tyle sie sadzic.

    Tylko badz obiektywny po sprawie - zacytuj uzasadnienie, napisz co
    twoim zdaniem ich prawnik sp*. Bo wygrac mozna w rozny sposob.

    J.

  • 98. Data: 2010-07-25 17:22:25
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 25 Jul 2010 16:17:36 +0200, Cavallino wrote:

    >Czyli nikt.

    Dlaczego nikt ? Jest czlowiek, nie biedny, to i gwarantuje. Chyba ze
    umrze. Moze zniknac KIA Polska, czy kto ci tam cokolwiek gwarantuje.

    Kwota nie jest znow taka duza zebys jakies nadmierne ryzyko ponosil.

    No i prawde mowiac male pr-stwo zeby spartolil tak ze farba po 2-3
    latach odpadla.

    J.

  • 99. Data: 2010-07-25 17:51:22
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Jakie jezdzenie, wszystko na allegro :-)

    To znajdź sobie na allegro tylny zderzak w kolorze deep blue.
    Jak patrzyłem, to ogólnie było zderzaków sztuk 1, oczywiście nie w kolorze.

    > powiedzmy "uzasadnic". Jesli domaga sie 5000 zl tytulem utraty
    > wartosci, to dobrze jest miec opinie na pismie ze takie auto wypadkowe
    > traci 5000 na wartosci.

    Albo ze trzy wyroki, w których zasądzono np. 10 czy 20% wartości.

    > Jakos tak pod warsztatami nie czeka kolejka prawnikow zeby pomoc
    > poszkodowanemu i zarobic pare setek na prostej sprawie.

    Ludzie boją się sądów, to i takie są efekty.
    W ilu przypadkach ubezpieczyciel wygrywa sprawę przed sądem o wysokość
    odszkodowania?
    Podejrzewam że zmieści się to w kilku %.

    Dokładnie taki mam zamiar.
    Plus utrata wartości.

  • 100. Data: 2010-07-25 17:53:37
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Dlaczego nikt ? Jest czlowiek, nie biedny, to i gwarantuje.

    Że napaszkudzi jeszcze bardziej przy poprawkach?
    Bo chyba nie liczysz, że kasę zwróci za spapraną robotę.

    >Chyba ze
    > umrze. Moze zniknac KIA Polska, czy kto ci tam cokolwiek gwarantuje.

    Może, ale jakoś taka możliwość pozwala mi spać po nocach. ;-)

    > Kwota nie jest znow taka duza zebys jakies nadmierne ryzyko ponosil.
    >
    > No i prawde mowiac male pr-stwo zeby spartolil tak ze farba po 2-3
    > latach odpadla.

    Jaka farba?
    Mi chodzi o gwarancję na nadwozie, jego rdzewienie itd.
    Farba to najmniejszy problem.