    From: to <t...@a...xyz>
    Subject: Re: Jaki mandat?
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <i2c4hl$8kb$1@node1.news.atman.pl> <i2c52d$fq9$1@news.onet.pl>
    <4c49e1c2$0$19168$65785112@news.neostrada.pl>
    <4...@4...com>
    <4c4a9bd4$0$19180$65785112@news.neostrada.pl>
    <k...@4...com>
    <4c4aaa31$0$19180$65785112@news.neostrada.pl> <i2gva3$ubd$1@news.onet.pl>
    <e...@4...com> <i2h1o0$4k8$1@news.onet.pl>
    <t...@4...com> <i2h7a3$k6e$1@news.onet.pl>
    <4c4ca3b8$0$2605$65785112@news.neostrada.pl> <i2i9is$i9o$1@news.onet.pl>
    <4c4caa83$0$2605$65785112@news.neostrada.pl> <i2i9v9$jd4$1@news.onet.pl>
    <4c4cabf7$0$2605$65785112@news.neostrada.pl> <i2iabc$k70$1@news.onet.pl>
    <4c4cb119$0$2584$65785112@news.neostrada.pl> <i2id5s$r7f$1@news.onet.pl>
    <4c4d468f$0$2593$65785112@news.neostrada.pl> <i2ki0j$7p4$1@news.onet.pl>
    <4c4ec218$0$19169$65785112@news.neostrada.pl> <i2n68q$64p$1@news.onet.pl>
    Date: 28 Jul 2010 23:20:38 GMT

    Jurand wrote:

    > To już problem konkretnego wykonawcy. To, czy jest to ASO, czy jakiś
    > rzemieślnik spod Łomży, to nie ma znaczenia.

    Ale ASO bardzo często montuje nowe elementy malowane w fabryce i dobrane
    wg. koloru lakieru. I bardzo często efekt jest taki jak u mnie.
    Przyzwoity lakiernik pewnie lepiej dobierze kolor.

    > Pan Heniek, który Ci pomaluje element za 250 PLN (na
    > tyle mniej więcej opiewają kosztorysy ubezpieczycieli), jak zaczniesz
    > szczekać to powie Ci "sp... i nie pokazuj się tu więcej"

    Ciągle marudzisz o jakichś mechanikach ze stodoły, a ja nigdy nie
    sugerowałem by naprawiać auta w takich miejscach tylko w przyzwoitych
    zakładach, ale niekoniecznie ASO.

    > OC i AC masz tylko dlatego takie tanie w Polsce (bo jest naprawdę
    > tanie), że ubezpieczyciele kombinują jak mogą, żeby nie wypłacać
    > odszkodowań. Nie pisz mi, że nie wiem o czym mówię - mam 2 bardzo
    > dobrych kolegów, którzy pracowali chwilę jako prawnicy na rzecz
    > ubezpieczycieli i wiem jaki mieli "prikaz" z góry. (...)

    To przecież oczywiste, że ubezpieczalnia stara się wypłacić jak najniższe
    odszkodowania, w końcu to firma komercyjna. Jednak mimo wszystko moim co
    mniej zamożnym kumplom udaje się "zarobić" na szkodach, bo nawet to wg.
    Ciebie "zaniżone" odszkodowanie jest na tyle wysokie, że da się naprawić
    auto taniej, a resztę włożyć do kieszeni. Póki OC jest obowiązkowe to
    powinno zapewniać podstawowe zadośćuczynienie za wyrządzoną szkodę, a nie
    dawać upust fanaberiom w stylu "muszę mieć auto na jutro" albo "do ASO
    mam najbliżej". Jeśli wypłacane kwoty będą wyższe to i koszt
    ubezpieczenia. A ten wcale nie jest taki mały w porównaniu do naszych
    zarobków. Po za tym u nas poziom zniżek-zwyżek jest śmiesznie niski, więc
    tak naprawdę OC nie różni się wiele od AC, bo wszyscy płacą podobne kwoty
    (za dany model/rocznik/silnik).

    --
    ignorance is bliss