  • Data: 2010-07-29 16:38:36
    Temat: Re: Jaki mandat?
    Od: "Jurand" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:4c50bb46$0$17090$65785112@news.neostrada.pl...

    > Ale ASO bardzo często montuje nowe elementy malowane w fabryce i dobrane
    > wg. koloru lakieru. I bardzo często efekt jest taki jak u mnie.
    > Przyzwoity lakiernik pewnie lepiej dobierze kolor.

    Khem - widziałeś kiedyś fabrycznie nowy błotnik, który przyjeżdża od razu
    pomalowany? Ja jeszcze nie.

    > Ciągle marudzisz o jakichś mechanikach ze stodoły, a ja nigdy nie
    > sugerowałem by naprawiać auta w takich miejscach tylko w przyzwoitych
    > zakładach, ale niekoniecznie ASO.

    Ale taki "przyzwoity zakład" często ma ceny zbliżone do ASO, a naprawdę nie
    wiadomo jak się zachowa w sytuacji, gdy jednak naprawa zostanie wykonana
    nieprzyzwoicie. Przeszedłem osobiście przez kilka takich przypadków.

    > To przecież oczywiste, że ubezpieczalnia stara się wypłacić jak najniższe
    > odszkodowania, w końcu to firma komercyjna. Jednak mimo wszystko moim co
    > mniej zamożnym kumplom udaje się "zarobić" na szkodach, bo nawet to wg.
    > Ciebie "zaniżone" odszkodowanie jest na tyle wysokie, że da się naprawić
    > auto taniej, a resztę włożyć do kieszeni.

    Oczywiście, że tak można. Ale to już nie jest interes ubezpieczalni, co kto
    zrobi z powierzonymi mu pieniędzmi, pozwalającymi na przywrócenie samochodu
    do stanu sprzed kolizji. Takie jest nawet stanowisko Sądu Najwyższego -
    rozumiem, że dla Ciebie ta instytucja to też grupa pierdzistołków, wydająca
    kontrowersyjne wyroki.

    > Póki OC jest obowiązkowe to
    > powinno zapewniać podstawowe zadośćuczynienie za wyrządzoną szkodę, a nie
    > dawać upust fanaberiom w stylu "muszę mieć auto na jutro" albo "do ASO

    Powiem Ci tak - póki co obowiązkowe OC umożliwia Ci wynajęcie samochodu
    dokładnie od momentu kolizji - czyli "od zaraz". I za ten wynajem (gdzie
    nierzadko kwota przekracza koszt naprawy) ubezpieczyciel też zwraca
    pieniądze.

    > mam najbliżej". Jeśli wypłacane kwoty będą wyższe to i koszt
    > ubezpieczenia. A ten wcale nie jest taki mały w porównaniu do naszych
    > zarobków.

    Kpisz Normalne OC, przy samochodzie na osobę prywatną i maksymalnych
    zniżkach, oscyluje w okolicach 500 PLN na rok. To, że Ty masz jakiś
    przedziwny pakiet, to jest już wyjątek i nie stanowi on o tym, że mają tak
    wszyscy.

    > Po za tym u nas poziom zniżek-zwyżek jest śmiesznie niski, więc
    > tak naprawdę OC nie różni się wiele od AC, bo wszyscy płacą podobne kwoty
    > (za dany model/rocznik/silnik).

    Skoro dla Ciebie różnica w OC i AC na poziomie 300%-500% więcej za AC to
    jest "niewiele", to rozumiem, skąd takie ciekawe i nowatorskie podejście do
    tematu wypłat odszkodowań.

    Jurand.