  • 31. Data: 2010-07-30 18:12:20
    Temat: Re: Jaki laptop wybrać?
    Od: ref <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-07-30 17:52, Radosław Sokół pisze:

    > Nie ma obowiązku udzielania odpowiedzi jeżeli uważa się, że
    > pytanie od początku jest złe.
    Nie ma obowiązku odróżniania tego, co wypada, od tego, co jest
    obowiązkiem, choć wypada tę różnicę dostrzec.

  • 32. Data: 2010-07-30 22:34:03
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Fri, 30 Jul 2010 17:35:32 +0200, ref napisał(a):

> [...]
    > usprawiedliwia takiej pisaniny. Gość zadaje konkretne pytania i (o ile
    > posiada się wiedzę) *wypada* na te konkretne pytania odpowiedzieć.

    Moim skromnym zdaniem, to wymagania postawione przez autora wątku są trochę
    z tych, stawianych w branży w której pracuję - ma być: dobrze, szybko i
    tanio. Problem polega na tym, że można spełnić jednocześnie tylko dwa z tych
    warunków.

    (ciach...)

    [ I've got nothing against God. It's his Fan Club I can't stand. ]
    [ (znalezione w necie) ]

  • 33. Data: 2010-07-31 07:05:44
    Od: Baranek <b...@h...invalid>

    Dnia Fri, 30 Jul 2010 20:12:20 +0200, ref napisał(a):

    > Nie ma obowiązku odróżniania tego, co wypada, od tego, co jest
    > obowiązkiem, choć wypada tę różnicę dostrzec.

    Przepraszam, ale czy na pytanie "Jakim młotkiem najlepiej walnąć się w
    głowę?" wypada udzielić odpowiedzi konkretnej, czy też dopuszczalne jest
    zejście z głównego tematu?

    Twój przykład z fanboyem był chyba lekko chybiony. Radek starał się
    możliwie szeroko uargumentować swoją odpowiedź na początkowe pytanie, która
    brzmi "Nie kupować żadnego takiego (17-calowego) laptopa". To autor pytania
    pisał, że nie chce słuchać argumentów, które mu się nie spodobają. Tyle, że
    tej dyskusji może "przysłuchiwać się" więcej osób, a jednym z podstawowych
    praw "dyskutanta grupowego" jest prawo do nieczytania, gdy nie jest się
    zainteresowanym.

    Pozdrawiam

    Baranek

  • 34. Data: 2010-07-31 12:45:24
    Od: ref <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-07-31 09:05, Baranek pisze:
    > Przepraszam, ale czy na pytanie "Jakim młotkiem najlepiej walnąć się w
    > głowę?" wypada udzielić odpowiedzi konkretnej, czy też dopuszczalne jest
    > zejście z głównego tematu?
    No akurat zdania na temat sensowności walenia się w głowę młotkiem są
    mniej podzielone niż zdania na temat sensowności zakupu 17" laptopa.

> [...]
    > praw "dyskutanta grupowego" jest prawo do nieczytania, gdy nie jest się
    W ten sposób możesz usankcjonować dowolny offtop.

  • 35. Data: 2010-07-31 19:22:16
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    Norbert pisze:

    > Sluchajcie. Nie wazne dlaczego nie chce stanowiska stacjonarnego.
    > Powiedzmy ze szykuja mi sie czeste wyjazdy i chce laptopa.

    A nie myslałeś o stacji dokującej i zewnętrznym monitorze? To prawie jak
    komputer stacjonarny (Full HD + normalna klawiatura). Ja aktualnie
    korzystam z Toshiba Tecra S11 + stacja dokująca + monitor Gateway "24
    2485 1920 x 1280.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 36. Data: 2010-07-31 19:46:53
    Od: Norbert <n...@M...com>

    OK, przebrnijmy przez to jeszcze raz.
    CHCE kupić nieporęcznego laptopa z dużym ekranem.
    CHCE poniewać 90% czasu bede z niego korzystał w domu a 10% to wyjscie z
    kawą do ogrodu, wyjazd na wakacje, podjechanie o klienta.
    CHCE by ekran był spory bo jak coś pokazuje klientowi w jego domu to
    dlaczego on i ja mamy sie wpatrywać w 12 cali?
    Nie mam zamiaru nosić lapka ze sobą piechotą więc waga mi nie
    przeszkadza. A moje auto napewno sobie z jego wagą poradzi :-)
    Stacjonarny komputer jeszcze w domu mam, i wyjedzie za drzwi tylko
    skrzynia. Zostanie monitor 22cale ktory w razie chęci/potrzeby bede do
    lapka podpinał, zostanie skaner i drukarka ktore sa mi potrzebne.
    Ba... zostaną też głośniki 5.1 gdy bede chciał z lapka zrobić chwilowe
    kino domowe.
    A nie chce miec dwoch kompów bo to nie dla mnie. Nie dla mnie jest
    trzymanie danych po trochu w kazdym z kompów.
    Lubie miec wszystko w jednym kompie a nie zastanawiac sie gdzie co jest.
    Chce móc komp w ktorym mam wszystko co mi potrzebne zabra sobie do
    ogrodu na stolik i popracować z 18 calowym ekranem pośród zieleni, to
    mnie uspokaja.
    Chce po prostu miec mobilną maszynke do wszystkiego. Mobilną w sensie
    tego co mnie jako mobilne jest potrzebne.
    Chce dla relaksu moc zagrac w jakąś gre, lub obejrzeć sobie rodzinne
    zdjecia na kanapie.
    I ja nie neguje waszych argumentów za i przeciw.
    Po prostu sobie rozwazylem czego mi trzeba i przemyslalem sprawe.
    Potrzebny mi lapek z duza matrycą , mocnymi bebechami.
    A jedne o c się rozchodzi to pomc w wyborze takiego "giganta" pod
    wzgledem wyboru takiego ktorego bateria w razie co wytrzyma najdluzej.
    W opisach producentow przykladowo Toshiba wytrzymuje 4h. I nie potrzebne
    mi te 4h do grania w gry itp tylko do spokojnego przeslania poczty,
    przejrzenia netu itp. Cala reszta zasobożernych rzeczy bedzie robiona na
    podlaczonym zasilaniu.
    Mozecie uwazac ze mi odbilo, ze pakuje sie w klopoty, ale powtarzam,
    przemyslalem za i przeciw i po prostu wiem czego chce.
    I nie chce mi sie wierzyc ze w cenie powiedzmy do 4,5tys nie uda mi sie
    znalesc mocnego sprzetu ktorego bateria bedzie trzymala tylko 10 minut.
    Chce po prostu wybrac taki w tej grupie cenowej ktory na bateria "w
    razie co" bedzie mogl wytrymac najdluej.
    Pozdrawiam.

  • 37. Data: 2010-07-31 20:14:14
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Norbert" <n...@M...com> napisał w wiadomości
    > OK, przebrnijmy przez to jeszcze raz.
    > CHCE kupić nieporęcznego laptopa z dużym ekranem.

    Lepiej pytaj na jakiejś grupie praktyków a nie dyskutuj z filozofami od
    laptopów :)

    --
    marfi

  • 38. Data: 2010-07-31 21:05:05
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-07-31 22:14, Użytkownik marfi napisał:

    > Lepiej pytaj na jakiejś grupie praktyków a nie dyskutuj z filozofami od
    > laptopów :)

    Człowiek potrzebuje sprzętu z 17 calowym ekranem lub większym
    (są takie). Nie bardzo widzę gdzieś praktyków od takiego sprzętu,
    z moich obserwacji kupowano takie dyrektorom, prezesom i podobnym
    w celu ich dowartościowania (ba nikt inny takiego nie miał).

    Ale mogę się mylić i chętnie dowiem się o grupie czy forum
    ze specjalistami od laptopów z dużymi ekranami.

    Pozdrawiam

  • 39. Data: 2010-08-01 06:53:03
    Od: Chichotek <z...@y...cy>

    Był 28 lipiec (środa) gdy o godz. 22:15 *Norbert* napisał(a):

    > No i wlasnie sam widzisz... Ty podajesz takie info a np HP w lapku z
    > podanych prze ze mnie podobnych parametrach wypisuje w specyfikacji 4
    > godziny i 15 minut

    Nie wierz producentowi, on Ci podaje wynik osiągniety na laptopie którego
    nikt nie uzywał przy maksymalnie zaciemnionej matrycy, wyłączonym wifi, nie
    pracującym napędzie optycznym itd. Najlepsze efekty w pracy na baterii
    będziesz miał z matrycami od 13" w dół.

    --
    Pozdrawiam, Chichotek
    P5Q Pro, E8400@Scythe Ninja, Szafir HD4870 512MB, 4x2GB A-Data Vitesta 800+,